משרד הבריאות מודיע : חולי הקורונה מהמושב בדרום היו בבידוד ואושפזו בשיבא

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b4586d1f-2d7f-4060-807d-4b8060cba510','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b4586d1f-2d7f-4060-807d-4b8060cba510','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אחרי הפרסום שהוצאנו אתמול חולי הקורונה 8 ו-9, ממושב בדרום, היו בבידוד בביתם עם חזרתם מאיטליה והועברו לאשפוז בשיבא. כך שלא היו במגע או הסתובבו בסביבה שעלולה לפגוע באזרחים

צילום באדיבות מד"א

אתמול פרסמנו ביישובניק נט  על שני חולי הקורונה מהמושב בדרום, המכונים 8 ו-9, ונוצרה בהלה והיסטריה שמשרד הביראות לא התיר את שם המושב לפרסום. 

נכון להיום, הם נתונים בבידוד בבית החולים שיבא, אחרי שהיו בבידוד ביתי מיום חזרתם לישראל.  הם שני בני משפחה שחזרו מאיטליה ולא נדבקו בישראל. 

החולים 8 ו-9 נסעו לאיטליה בטיסת איזיג'ט EJ2564 ביום שבת 22.2 תל אביב- מילאנו ונחתו בשעה 13:00, וחזרו לישראל בטיסת אל על LY290 ביום חמישי 27.2 נחתו בשעה 14:30, וכשחזרו שהו בבידוד בביתם, במושב בדרום הארץ.  נוסעי אותן טיסות מתבקשים להכנס לבידוד ביתי לפי הוראות משרד הבריאות. 

במשרד הבריאות לא מסרו באיזה מושב מדובר, אך בניגוד לשמועות, לא מדובר במושב שרשרת ולא שדה עוזיהו כפי שפורסם במספר מקומות,  אלה אחד מיישובי גדרות. 

כל המידע שרציתם לדעת על הקורונה:

מהו נגיף הקורונה NOVEL CORONA VIRUS 2019?
נגיף קורונה לא זוהה בעבר כגורם למחלה בבני אדם. במהלך דצמבר 2019 הוא החל לגרום לצבר תחלואה בדלקת ריאות בעיר ווהאן אשר במחוז חוביי במרכז סין, ולאחר מכן תוארה התפשטות של התחלואה לכל המחוזות בסין היבשתית וכן למקומות אחרים בעולם. מבין כל נגיפי הקורונה אשר גורמים למחלה בבני אדם, נגיף ה-SARS אשר גרם למחלה קשה בשנים 2003/4, הוא הדומה ביותר לנגיף מבחינת הרכבו הגנטי.

ב-11.2.20 ארגון הבריאות העולמי החליט להעניק שם רשמי לנגיף SARS-CoV-2, ולמחלה שהוא גורם COVID-19.

כיצד נדבקים?
הרוב המכריע של החולים הראשונים באירוע עבדו או ביקרו בשוק בעלי חיים ופירות ים בווהאן. מכאן עלתה הסברה כי הנגיף עבר מבעלי חיים לאדם. עד כה לא זוהה בוודאות איזה בעל חיים. ישנה העברה של הנגיף מאדם לאדם, ככל הנראה בחשיפה להפרשות מדרכי הנשימה בעת עיטוש או שיעול. טרם הוברר עד כמה המחלה מדבקת, אך בשלב זה נראה כי רמת הדבקה דומה לפחות לזו של נגיף השפעת. יתכן כי אנשים שנדבקו עלולים להיות מדבקים עוד טרם הופעת תסמינים, מצב שמוכר ממחלות נגיפיות אחרות.

מהם תסמיני המחלה?
סימני המחלה הנגרמת מנגיף הקורונה דומים לאלו של שפעת: חום, שיעול, קוצר נשימה וקשיי נשימה. למעשה, לא ניתן להבדיל בבדיקה קלינית בין הדבקה בנגיף הקורונה לבין מחלות נשימתיות אחרות. המחלה עלולה להוביל לדלקת ריאות קשה, לתסמונת נשימתית חמורה, לאי ספיקת כליות ואף למוות. אחוז הסיבוכים הקשים מכלל הנדבקים טרם הוברר.

עד כמה חמורה המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה?
המידע הקליני אודות המחלה החדשה אינו שלם. הנתונים המפורסמים מסין מצביעים על כך שברוב המקרים מדובר במחלה קלה. עד 20% מהחולים המאובחנים מפתחים סיבוכים ושיעור התמותה הינו כ-2% מהחולים. ניתן להניח כי לא כל החולים בסין הגיעו להערכה רפואית וייתכן שאלה שהגיעו לא אובחנו. על פי המידע כעת, נראה כי המחלה קשה יותר בקרב מבוגרים ואנשים הסובלים מפגיעה במערכת החיסון וממחלות כרוניות דוגמת סכרת או מחלת לב.

איך מאבחנים את המחלה?
מופנים לבדיקה אבחנתית רק אנשים החשודים לחשיפה בנגיף המפתחים סימנים קליניים מתאימים. דגימה נשלחת רק באישור של רופאי מחוזות משרד הבריאות.

האם ניתן לבצע את הבדיקה לאבחון נגיף הקורונה החדש באופן פרטי?
לא. אין אפשרות לבצע את הבדיקה באופן פרטי.

האם קיים טיפול למחלה הנגרמת על ידי נגיף קורונה?
אין טיפול ספציפי למחלת נגיף הקורונה. עיקר הטיפול בחולה הינו תומך, וניתן על סמך מצבו הקליני של המטופל.

האם קיים חיסון נגד נגיף הקורונה?
לא קיים חיסון נגד הנגיף. מספר קבוצות ברחבי העולם מנסות לפתח חיסון אך אין לצפות לחיסון יעיל בתקופה הקרובה.

נודע לי שהייתי במגע בארץ עם אדם אחד או קבוצה שביניהם אובחן חולה במחלת נגיף הקורונה החדש, מה לעשות?
משרד הבריאות עושה מאמץ להגיע בחקירה לכל אחד מהמגעים ההדוקים. במידה והיה לאדם מגע מסוג זה, יש להיכנס לבידוד בית על פי ההנחיות ולדווח על כך למשרד הבריאות כמחויב על פי חוק באמצעות טופס מקוון או המוקד הטלפוני "קול הבריאות" 5400*. במידה ומתפתחים תסמינים יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות המשרד. במידה ויש ספק האם המגע היה הדוק או לא, ניתן ליצור קשר להתייעצות עם מוקד 101 של מד"א .

מי שהיה במגע שאינו עונה על הגדרה המלאה של מגע הדוק עם חולה או קבוצה שביניהם אובחן חולה, לא נדרש להיכנס לבידוד, אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים). במידה ומתפתחים תסמינים יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות המשרד.  במידה ויש ספק האם המגע היה הדוק או לא, ניתן ליצור קשר להתייעצות עם מוקד 101 של מד"א .

מהו בידוד בית?
מטרת בידוד הבית הינה עצירת ההדבקה ומניעת מחלת הקורונה בישראל. לשם כך נדרשת הימנעות מכל שהיה במקומות ציבוריים וכן הגנה על שאר בני הבית. הבידוד הוא על פי צו מנכ"ל משרד הבריאות ונמשך עד שחלפו 14 ימים מאז היציאה האחרונה מסין היבשתית, הונג-קונג, מקאו, סינגפור, תאילנד, יפן, קוריאה הדרומית או איטליה או מהמגע האחרון עם חולה מאומת. על פי החוק, יש להודיע על כניסה לבידוד בית למשרד הבריאות באמצעות טופס מקוון או המוקד הטלפוני "קול הבריאות" 5400*.

מה המגבלות על בני בית של אדם השוהה בבידוד?
במידה ותנאי הבידוד נשמרים, בני ביתו של מי שנמצא בבידוד יכולים להמשיך בשגרת חייהם ללא כל מגבלה. תלמידים וסטודנטים שבביתם שוהה אדם בבידוד יכולים להמשיך להגיע למוסדות החינוך ללא כל הגבלה.

מי יפצה את השוהה בבידוד בית על היעדרו מהעבודה?
היעדרות מעבודה תחשב היעדרות בשל מחלה בכפוף להצגת אישור על מועד עזיבת סין היבשתית, הונג-קונג, מקאו, סינגפור, תאילנד, יפן, קוריאה הדרומית או איטליה תעודת מחלה גורפת נמצאת באתר משרד הבריאות, אין צורך לפנות לרופא המשפחה לקבלת אישור מחלה בגין היעדרות.

האם ומתי רצוי או כדאי לעטות מסכת פה-אף?
היעילות של מסכה לצורך הגנה בפני הדבקות בנגיף הקורונה הינה מוגבלת, בשימוש ממושך היא מתבלה או נרטבת. אין כל המלצה לעטות מסכה באופן שגרתי על מנת להתגונן ממחלות של מערכת הנשימה כולל זו הנגרמת על ידי נגיף קורונה החדש, אלא רק אם ניתנת המלצה ספציפית מאיש צוות רפואי. מי שכן אמורים לעטות מסיכה הם אילו המפתחים תסמינים וחשודים או מאובחנים כחולי קורונה (וזאת על מנת למנוע העברה של המחלה לאחרים) וכן אילו שבאים במגע או מטפלים בחולים חשודים או מאומתים (על מנת להגן על עצמם).

מהן ההמלצות לנוסעים לחו"ל?
על פי המלצות משרד הבריאות ומשרד החוץ יש להמנע מנסיעה לסין היבשתית, קוריאה הדרומית ואיטליה. בכל מקרה, אין להגיע למחוז חוביי כולל העיר ווהאן. בנוסף, יש לשקול נחיצות נסיעות לחו"ל באופן כללי, בדגש על הונג-קונג, מקאו, טאיוואן, יפן, תאילנד סינגפור  ואוסטרליה. אם הוחלט לנסוע, יש להקפיד הקפדה יתרה על כללי ההיגיינה בזמן השהייה.

בכל מקרה, עקב הדינמיות של המצב מומלץ להתעדכן באופן שוטף בדיווחים על מצב התחלואה באזור אליו נוסעים, ובהנחיות משרד הבריאות, משרד החוץ והשלטונות המקומיים בכל יעד.

מהן ההמלצות לנמצאים ביעדים האלו?
- להתעדכן באופן שוטף לגבי פעילות המחלה בערים אחרות במדינות אלו והנחיות השלטונות המקומיים.
- 
להימנע ממגע עם בע"ח חיים או מתים והימנעות משהייה בשווקי בעלי חיים.
- 
להימנע מקשר הדוק עם אנשים הסובלים ממחלה נשימתית חדה.
- 
להקפיד על שיעול ועיטוש למרפק.
- 
להקפיד על רחיצת ידיים עם מים וסבון או בחומר חיטוי על בסיס אלכוהול לעתים קרובות ולאחר שיעול ועיטוש, ולאחר מגע עם אדם חולה או סביבתו.
- 
להימנע משהיה בלתי-הכרחית במוסדות בריאות.

נודע לי שהייתי במגע בחו"ל עם אדם שאובחן כחולה במחלה נגיף קורונה חדש, מה לעשות?
במקרה של מגע הדוק עם חולה מאומת במחלה, יש להיכנס לבידוד בית על פי ההנחיות ולדווח על כך למשרד הבריאות כמחויב על פי חוק באמצעות טופס מקוון או המוקד הטלפוני "קול הבריאות" 5400*.  במקביל יש לפנות טלפונית לרופא המטפל או למוקד קופת החולים להתייעצות. אילו הוחלט לגביהם שאכן היו במגע הדוק נדרשים לפעול לפי אותן הנחיות המומלצות לחוזרים מסין היבשתית (ראה טבלה לעיל).

מה לגבי מזון, משלוחים ומוצרים המגיעים מסין, האם יש בהם סיכון?
על פי המידע הקיים כיום, נגיפי קורונה אינם מועברים באמצעות חפצים או מזון, ולא דווח על העברת המחלה בדרך זו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה