משרד התקשורת חילקו לרשויות ולרבש״צים ביישובי הדרום אמצעי תקשורת לחירום כוללים טלפונים לווייניים

$(function(){setImageBanner('4d8c655b-05ec-471c-87e5-2a3250cebc88','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אמצעי התקשורת לחירום כוללים טלפונים לווייניים לרשויות ולרבש״צים, חיבור לאינטרנט ולקליטת עידן פלוס למקלטים ציבורים, פטור מאגרות תדרים למכשירי קשר וממסרים לכיתות כוננות ובהמשך גם יחידות לווייניות של סטארלינק שיאפשרו גישה רחבת פס לאינטרנט לחמ"לים המרכזיים

המכשירים נרכשו על ידי משרד התקשורת לאור לקחי המלחמה ה- ויאפשרו לבעלי תפקידי מפתח ברשויות לשמור על קשר, רציפות תפקודית ועל יכולת מבצעית גם בעת נפילת מערכות תקשורת

השר קרעי ביקר היום במועצות האזוריות בעוטף עזה: אשכול, שער הנגב, חוף אשקלון ושדות נגב ונפגש עם ראשי המועצות, הרבש"צים וחברי כיתות הכוננות של הישובים.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי:
"כתושב עוטף עזה, ולאחר הפגיעה בתשתיות התקשורת עם פרוץ המלחמה ב״שמחת תורה״, החלטתי לשים דגש על הגברת יכולות התקשורת בחירום.


בפעילות יזומה, יצאנו במשרד התקשורת לחלוקה של צרכי תקשורת לזמן חירום הכוללים טלפונים לוויניים, אינטרנט במקלטים ועוד. יחד עם הצוות המקצועי בראשות המנכ״ל, סקרנו את סוגיות התקשורת והצרכים בשגרה ובחירום.


לאחר שבתחילת השבוע חילקנו בצפון הארץ, המשכנו היום בחלוקה והדרכה לראשי המועצות ולרבש"צים בעוטף עזה על הטלפונים הלווייניים. שמענו על סיפורי הגבורה ועל תעצומות הנפש של חברי כיתות הכוננות ותושבי העוטף.


שמחתי גם לפגוש בביקור משותף במועצה האזורית שדות נגב את ידידי מנכ״ל משרד רה״מ יוסי שלי שהגיע לבחון מקרוב את הצרכים הנוגעים למפונים בעת הזו וצופה פני עתיד.


אני מודה לחבריי, ראשי הרשויות, תמיר עידאן, איתמר רביבו, יוסי קרן, גדי ירקוני והרבש״צים ביישובים, על שיתוף הפעולה ועל שהם מהווים את ראש החץ של ההגנה היישובית על ארץ מולדתנו.
יחד נפעל לטובת המאמץ המלחמתי ולתקומת העם והמדינה.
יחד בעז״ה ננצח".

משרד התקשורת

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן: "אני מודה לשר התקשורת וצוות משרדו על פועלם בעת הזו לשיקום המרחב בכל הנוגע לתחום אחריותו של משרד התקשורת ובאמצעים העומדים לרשותו. חידוש תשתיות התקשורת שנפגעו וחיזוקן, אמצעי הקשר שהועברו לכיתות הכוננות ועוד, יסייעו רבות בניהול המלחמה".

מ"מ ראש המועצה האזורית שער הנגב יוסי קרן:
"אירועי השבת השחורה לימדו אותנו כמה חשוב שתהיה תקשורת בתוך הישובים, וכמה קשה להיתנהל ככוח מבצעי כשהתקשורת קורסת. הטלפונים הלוויניים לצד תשתיות תקשורת מתקדמות הם מרכיבי ביטחון בעלי ערך גבוה מאוד לרבש"צים, לכיתות הכוננות ולמועצה. אין ביטחון ואין תחושת ביטחון בלי מרכיבי הביטחון האלו. אני מודה לשר קרעי ולצוות משרדו על החשיבה וההרתמות".

משרד התקשורת

מנכ"ל משרד התקשורת, מימון (מוני) שמילה: "שירותי התקשורת הינם שירותים חיוניים, קריטיים ואף מצילי חיים. המשרד בסיוע והכוונה מבצעית של רשות החירום הלאומית (רח"ל) פעל במרץ כדי לשדרג ולעבות האמצעים הקיימים שישמשו במצבי חירום וכולנו תפילה שלא נזדקק להם. באנו לחזק ויצאנו מחוזקים מהמפגשים עם ההנהגה המקומית וצוותי הביטחון".

משרד התקשורת המשיך בחלוקה של עשרות מכשירי טלפון לווייני לרשויות מקומיות בעוטף עזה. המכשירים, מחולקים לבעלי תפקידי מפתח ברשויות במטרה לשמור על קשר גם בעת נפילת מערכות תקשורת ולאפשר המשך תיפקוד והגנה על המרחב.

בין היתר, המשרד פועל בימים אלה בסיוע לרשויות באזורי העימות תוך הכוונה ביטחונית של רח"ל, בחלוקת מכשירי טלפון לווייניים, מתן תמיכות לחיבור מקלטים ציבוריים לאינטרנט ולקליטת שידורי עידן פלוס ועוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה