משרד ראש הממשלה הודיע כי איזור עוטף עזה יזכה לשם חדש "חבל התקומה"

$(function(){setImageBanner('bac0e662-d468-497b-9991-0c4f91b09ebc','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

הוקמה מנהלת לשיקום ולפיתוח חבל 'התקומה' (עוטף עזה) הכולל אזור שדרות רבתי והיישובים במועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שדות נגב ושער הנגב אשר בתיהם, כולם או חלקם נמצאים בטווח של עד 7 ק"מ מגדר המערכת סביב רצועת עזה. המנהלת תחל את פעילותה באופן מידי על מנת לעמוד במשימתה ועד תקופה של 5 שנים , לרשותה יעמוד תקציב פעילות של מיליארד שקלים

קיבוץ בארי ביום שאחרי צילום אלמוג בוקר

חבל 'התקומה', כפי שנקבע והוגדר הוא אזור שדרות רבתי והיישובים במועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שדות נגב ושער הנגב אשר בתיהם, כולם או חלקם נמצאים בטווח של עד 7 ק"מ מגדר המערכת סביב רצועת עזה. רשויות חבל התקומה כוללות את שדרות והמועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שדות נגב ושער הנגב 

על פי החלטת  מנהלת תקומה תהווה מנהלת ייעודית לתקופה של 5 שנים, שתישא באחריות ובכלל הסמכויות הנדרשות לצורך ניהול וביצוע פעולות לשיקום ולחיזוק חבל 'התקומה' ואוכלוסייתו באופן מהיר, בטוח ומיטבי בטווח המיידי, הבינוני והארוך. תקציב הפעילות המיידי הראשוני שיועמד לטובת הפעילות של המנהלת יעמוד על מיליארד ש"ח.

בנוסף נמסר כי המנהלת תוביל את המאמץ הלאומי בשיקום ופיתוח החבל, תוך שהיא פועלת להסיר חסמים ולתאם בין משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מוסדות לאומיים וגופים ייעודיים נוספים.

כמו כן, המנהלת תרכז את הקשר מול ארגוני החברה האזרחית, ארגוני המגזר העסקי והפילנתרופיה בכל הקשור בעבודת המנהלת בשיקום חבל 'התקומה' ותפעל להשבת התושבים למקום מגוריהם עם תשתיות חברתיות וכלכליות חזקות מאי פעם.

מטרותיה המרכזיות של המנהלת:

• שיקום וחיזוק מרקם החיים של הרשויות, היישובים, הקהילות והתושבים שנפגעו בחבל 'התקומה', בדגש על היבטים נפשיים, חברתיים וחומריים.

• בינוי, שיקום ופיתוח פיזי של חבל 'התקומה' והיישובים שנפגעו בו, לרבות שיקום ושיפור תשתיות ושירותים שנפגעו, תוך מינוף ההשקעות לשיפור התשתית לצמיחה.

• חיזוק האמון, החוסן ותחושת הביטחון האישי והקהילתי לחבל 'התקומה'.

• סיוע לגורמים המוסמכים בממשלה בשיקום הפעילות הכלכלית והחקלאית ביישובים ובחבל 'התקומה' ומינופו לצמיחה. • יצירת מענה מרכזי אחוד לרשויות המקומיות ולישובים שבחבל 'תקומה' תוך שקיפות מלאה.

המנהלת תורכב מצוותי פעולה שיגבשו את המענים הנדרשים. לצד גורמים בכירים מטעם המנהלת, בצוותי הפעולה ישתתפו נציגים בכירים קבועים ממשרדי הממשלה וגופים ממשלתיים רלוונטיים אחרים. משרד הביטחון, באמצעות מנהלת ביצוע ייעודית שהוקמה במסגרתו, ישמש כזרוע ביצוע של המנהלת בנושאים הרלוונטיים.

ראש מנהלת תקומה משה אדרי התייחס להחלטה: משימת שיקום ופיתוח חבל תקומה לא מסתיימת רק בהשבה של התושבים לבתיהם, והיא כוללת גם חיזוק ופיתוח הכלכלה המקומית, השדות החקלאיים, שיקום של כל התשתיות, יצירת מקומות עבודה חדשים והרחבת צמיחה לממדים חדשים. אנו יוצאים היום לדרך ונעדכן בכל שלב בתהליך".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה