מתווה החזרה ללימודים של תלמידי י'-י"ב

$(function(){setImageBanner('cd5f9439-c15c-4820-a2c4-5de534782a1e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

כ- 400,000 תלמידי כיתות י-יב ישובו ביום ראשון הקרוב ה- 29.11.2020 ללימודים פיזיים בבית הספר. הם ילמדו לפחות יומיים בשבוע. שבוע לאחר מכן, בתאריך ה- 6.12.2020 צפויים להצטרף אליהם כ- 423,000 תלמידי כיתות ז-ט. לקראת חזרתם יפרסם המשרד הודעה מסודרת

תלמידים באשדוד - צילום אבי פלדמן

תלמידי התיכון מכיתות ז'- יב' יחזרו ביום ראשון ללימודים. משרד החינוך הציג את מתווה החזרה של התלמידים גם בכדי לקיים שגרת לימודים עד כמה שניתן יחד עם שמירת התחלואה. 

כיתות י-יב ילמדו בחצאי קבוצות של 20 תלמידים לכל היותר, לפחות יומיים בשבוע.
כיתות ז-ט עתידים לחזור ב- 6.12 וילמדו בחצאי קבוצות של 20 תלמידים לכל היותר, לפחות יומיים בשבוע.

פעילות בשטח פתוח - ניתן לקיים פעילויות חינוכיות בשטח פתוח. הן תתקיימנה כפוף לתקנות, לפיהן קבוצה תכלול 19 תלמידים לכל היותר. כל קבוצה תוכל לפגוש עד 4 מורים.
טיולים חד יומיים - יוכלו להתקיים עם מדריך, חובש ומאבטח.

אורחות החיים
מעבר של תלמיד יהיה בין 2 קבוצות לכל היותר (כולל כיתה אורגנית/מגמות/הקבצות).
מורה יוכל לעבור ב- 4 קבוצות לכל היותר.
מורה לחינוך גופני יוכל ללמד יותר מ-4 קבוצות קבועות של תלמידים, ובלבד שהשיעורים מתקיימים במרחב הפתוח או באולם ספורט ושבכל עת הוא עוטה מסכה ושומר מרחק של שני מטרים לפחות בינו לבין התלמידים.
מורה לשל''ח יוכל ללמד יותר מ-4 קבוצות קבועות של תלמידים, ובלבד שהשיעורים מתקיימים במרחב הפתוח ושבכל עת הוא עוטה מסכה ושנשמר מרחק של שני מטרים לפחות בינו לבין התלמידים.
איש צוות של חווה חקלאית יוכל ללמד יותר מ-4 קבוצות קבועות של תלמידים, ובלבד שהשיעורים מתקיימים במרחב הפתוח ושבכל עת הוא עוטה מסכה ושנשמר מרחק של שני מטרים לפחות בינו לבין התלמידים.

מערכת החינוך תפעל תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות בדגש על עטיית מסכות, הקפדה על היגיינה אישית, אוורור כיתות , שמירת מרחק, ככל האפשר, בהפסקות, בזמן השיעורים, בחדרי המורים ובמרחבי הפעילות המשותפים במוסד החינוכי ובפעילויות חוץ.

מומלץ לקבוע מקומות נוספים וקבועים במתחם בית הספר עבור המורים כדי למנוע התגודדות בחדר מורים ולאפשר עמידה בהנחיות הבריאות ( ניתן להשתמש בחדרי הספח, ספרייה, מעבדה, סטודיו, מרחב מוגן ועוד)
הסעות - תפעלנה ללא שינוי, כפוף לנוהל הסעות לתלמידים בתקופת קורונה.

כדי להבטיח את השמירה על בריאות התלמידים וצוותי החינוך במערכת, פתח המשרד משל"ט (מרכז שליטה) חדש ורחב היקף. במשל"ט הוצבו מערכות טכנולוגיה חדשניות ו- 100 עובדים שכולם יחד קולטים מידע מהשטח וממשרד הבריאות, ולאחר מכן מנטרים אותו באופן שוטף.

המשל"ט מאפשר למשרד לנהל בקרה צמודה אחר התחלואה במערכת ברמת מטה, מחוז, עיר ובית ספר, ולמנוע את שרשרת ההדבקות. לצד זה המשרד פרסם נוהל ולפיו במקרה של תחלואה מתפרצת בבית ספר או יישוב מסויים, לרשות המורים והתלמידים (באמצעות ההורים) תעמוד האפשרות לקיים בדיקת קורונה. משרד החינוך ימשיך לפעול להידוק הבקרה אחר התחלואה כדי להמשיך ולהבטיח את רצף הלימודים של המערכת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה