מתי ועמיר וייס הי"ד נרצחו בביתם שבקיבוץ בארי בידי מחבלים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('98cf5ea6-1603-4c27-98e0-f5ff8aa832ad','/dyncontent/2024/5/13/04664638-cd72-45fa-b246-8d06d899fed0.jpg',17880,'מכללה למנהל אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('98cf5ea6-1603-4c27-98e0-f5ff8aa832ad','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('98cf5ea6-1603-4c27-98e0-f5ff8aa832ad','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

מתי וייס הי"ד. מייסדת, יזמית, מאסטר מיינד, יוצרת קהילות המורים לאומנויות ב7 השנים האחרונות מתי היתה אחראית על תוכנית קהיל"א של מכללת ספיר. נרצחה בביתה יחד עם עמיר בעלה בקיבוץ בארי יהי זכרם ברוך

מתי ועמיר וייס ז"ל

מכריהם סופדים

רן וייס"
בכאב גדול מנשוא
היום התבשרנו כי הורי האהובים נרצחו במתקפה הארורה על קבוץ בארי ביום שבת
אוהב ומתגעגע המון"

יפעת סמדג'ה 
"מתי יקרה, קשה להאמין...
אני זוכרת את תום שנתי הראשונה בהובלת קהילת מורים לתיאטרון בדרום, במסגרת תוכנית קהילות מורים באומנויות של מכללת ספיר, אותו הובלת ביד רמה וברגישות שיא. בסיום אותה שנה ראשונה הזמנת אותי ואת אורנית Oranit Keshet אלייך לארוחת בוקר מפנקת ואימהית בקיבוץ בארי, למה שהייתה אמורה להיות שיחת סיכום שנה. ישבתי מולך, שלושה שבועות בלבד אחרי שקמתי מהשבעה על בני דרור. "את נראית קפואה, מוחזקת", אמרת לי. אני יודעת, הבכי לא יוצא לי. אני לא יודעת מה קורה לי, מתי. אני לא בוכה.
את הקשבת, חיבקת, נתת עצות. "תצרחי באוטו", אמרת לי. "תדברי לעצמך כמה שיותר, תדברי את הכאב". סיפרת לי סיפורים מעוררי השראה על עוצמות וכוח שאת יודעת שיש בי. הקראת לי שירים.
מתי אהובה,אני לא אשכח את היום הזה, ולא אשכח אותך לעולם.
מתי נרצחה יחד עם בעלה עמיר בקיבוץ בארי. יהי זכרם ברוך"
-
עומרי קרן
"אי אפשר לחשוב על ניסוח הולם בכלל, ואני בטוח שלמתי זה היה חשוב אבל מה כבר חשוב עכשיו מה. בואי נתווכח על פסיקים ונתעצבן אחת על השני עוד פעם אחת. פעם אחת נעלה טונים בשביל המטרה האחת הקדושה בעולם הזה - חינוך. חינוך מההתחלה ועד הסוף, לרוחב ולעומק. איזו זכות היתה לי הקטן לעבוד לצידך לזמן קצר וכל כך משמעותי. לשמוע וללמוד, להתווכח עד הסוף ולהגיע להסכמות. איזה אובדן מתי איזה אובדן.
ארורים הימים האלה ומי שהביאו אותם עלינו".
-
אושרית רז 
"בואי הנה - תצטלמי איתנו, תפסיקי לרוץ לרגע" , אמרה מתי ומשכה אותי פנימה, "כדי שתהיה לנו מזכרת...."
ואני לא רוצה מזכרת אני רוצה אותך איתי!
מתי הייתה אישה מיוחדת במינה ומשמעותית כל כך בעשייתה.
הרוח החיה מאחורי תוכנית קהיל"א של מכללת ספיר והייתה המנחה המובילה של כל קהילות המובילים. 5 שנים שאנחנו עובדות יחד והפכנו למשפחה.
אני מאחלת לכולם בוס כמוה!!
הייתה בה היכולת לפרגן, להתפעם ולהתפלא מכל מה שאנחנו עושים ועדיין להוביל אותנו ביד רמה.
הייתה בה יכולת לראות את החזון הגדול. היא תמיד אמרה - מהפה של המורה ועד קצה העפרון של התלמיד/ה. למרות שעבדה הרבה שנים במערכת היה בה דחף ולהט ליצור, לשפר וללמד מנסיונה העשיר ועם כל הנסיון העשיר היא תמיד שמחה ללמוד דברים חדשים בלי אגו. היא העזה לחלום ולהגשים.
היא ידעה לקרוא אותי בשיחת טלפון- את לא נשמעת לי מה קורה?
היא לוותה אותי כשהייתי חולה, היא לוותה אותי בשמחות, לוותה אותי בצמתים, בקשיים עם תלמידים/ מורים/הורים ואפילו עם הילדים הפרטיים שלי.
מתי נרצחה יחד עם בעלה אמיר במתקפה על קיבוץ בארי
יהי זכרם ברוך
הלב שלי שבור לרסיסים"
תו זמיר 
"מתי האהובה איננה. הקרדיט לתמונה לא יודעת למי. על מה כותבים שצריך להסביר ? על העוגות והעוגיות שהורסות כל דיאטה? על הפניות והמקצועיות חסרת הפשרות ? על היכולת שלך להתפעם ולהתפלא מכל מה שאנחנו עושים ועדיין להוביל אותנו ביד רמה ? על החיבוקים שאהבנו לקבל כמו ילדים ? על הפרגון שלך ? על היכולת שלך לראות את החזון הגדול ואת קצה העפרון של התלמיד/ה ? ועל הסבתא שהיית עם כל הנכדים נכנסים בזה אחר זה בחופש ? איך אפשר להספיד אשה כמוך ? כל כך חיה, כל כך בונה, כל כך - פרו אקטיבית !! לא רוצה לחשוב מה עבר עליך... יודעת מה את משאירה בצוואתך : אנחנו נצא ונעשה ונהיה פרו אקטיביים לזכרך, אשה מופלאה שהיית ולזכר עמיר השותף הנפלא שלך ....
באותו פוסט אני כבר מתחילה :
מחפשת כל קשר לאחראים על חינוך ורכזים של הקיבוצים שפונו - אנא צרו איתי קשר
אני רוצה לארגן מורים ומורות לאמנויות לפעולות הפוגה לילדים".
-
יעל ברדו
"מתי ועמיר וייס מקיבוץ בארי. הלב מסרב להאמין. אי אפשר. אנשים מוארים שהיו צריכים להזדקן בנחת בקיבוץ לצד ארבעת הילדים וכל הנכדים.
כשהגענו לאילת ב-1977 מתי הייתה מורה וישר אימצה את אמא שלי שהייתה מורה צעירה, וכך זכיתי בדודים נוספים. עזבנו וחזרנו והם עזבו לרמת רחל ואז השתקעו בבארי, וכל אותן שנים היינו כמו משפחה. לא כמו. משפחה.
כל כך הרבה סיפורים יש לי אבל המילים נגמרו.
אני מקווה שאמא ואבא עושים לכם קבלת פנים כהלכתה שם למעלה, ועכשיו ארבעתכם שומרים על כולנו כאן.
אני אוהבת אתכם ומתגעגעת לחיוך ולאור בעיניים שלכם שאף פעם לא יעזבו אותי".
-
אלון גייר
"מתי וייס הגדולה איננה. אי אי כמה כואב.
מי שהיתה יועצת ארגונית מופלאה, מנהלת מדהימה בקרן רשי קציר שאתה עשינו דברים מופלאים, את מה שקרן קציר יודעת לעשות - סיוע וליווי של סטודנטים חסרי עורף משפחתי, סטודטיות חד הורית.
יש למתי ביוגראפיה עשירה שכללה עבודה מדהימה ביחידה ללימודי חוץ בספיר של ניהול וייעוץ ומעשים מופלאים וכל זה עם אופטימיות וחכמה, המון חכמה, ואעצור כאן.
הפוסט של בנה Ran Weiss קורע אותי.
מתי תושבת קיבוץ בארי נרצחה עם בעלה.
יהיה זכרם ברוך".
-
מזי כהן
"מאתמול למשמע הבשורה הנוראית לא מסוגלת לעכל
מתי אישה גדולה, ענקית!! שומרת לך חסד של לימודי תואר הראשון שלי שקרה הרבה בזכותך!!
כמנהלת קרן רש״י וקרן קציר היית האורים והתומים לכל הנשים הצעירות ובעלות משפחה שהחליטו לצאת ללימודים אקדמאיים.
אשת חינוך ממעלה ראשונה חלוצת הארץ הזאת!
מתי נרצחה יחד עם בעלה בקיבוץ בארי 7/10/23
יהיי זכרם ברוך"
אוונה 
"מתי וייס הי"ד. מייסדת, יזמית, מאסטר מיינד, יוצרת קהילות המורים לאומנויות ב7 השנים האחרונות. נטבחה בביתה בקיבוץ בארי. יהי זכרה ברוך.
Mati Weiss
אהובה איך תמכת בי ובמובילים בקהילות הקולנוע והמדיה, איך יצרת חיבור שלנו עם המודלים שלך, איך היית מופת להנחייה, איך תחסרי.
אוהבת אותך
מתי וייס הי"ד. מייסדת, יזמית, מאסטר מיינד, יוצרת קהילות המורים לאומנויות ב7 השנים האחרונות. נטבחה בביתה בקיבוץ בארי. יהי זכרה ברוך.
Mati Weiss
אהובה איך תמכת בי ובמובילים בקהילות הקולנוע והמדיה, איך יצרת חיבור שלנו עם המודלים שלך, איך היית מופת להנחייה, איך תחסרי.
אוהבת אותך"
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה