נמצאה גופתו של הנעדר ניר דקל מאסון העגורן באשקלון

$(function(){setImageBanner('6cb98f41-0c44-4ea2-89e2-98c2dfe6fc04','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מאמצי החיפושים אחר הנעדר מאסון קריסת העגורן בתחנת הכח רוטנברג - לאחר כ 5 שבועות, הצליחו היום (שני) בשעות הצהריים כוחות החיפוש והחילוץ, לאתר גופת אדם בין ההריסות בעומק הים מדובר בנעדר ניר דקל תושב קיבוץ אור הנר שבמועצה האזורית שער הנגב. הוא הותיר אחריו אישה ושלשה ילדים , יהי זכרו ברוך

ניר דקלמאמצי החיפוש הנרחבים והמורכבים, החלו בתאריך ה 13.3.23, עם קרות האסון בו קרס העגורן לעומק הים, והם נמשכו תחת פיקודו של סנ"צ מאיר חכמון, מפקד תחנת אשקלון לאורך השבועות האחרונים.

כחלק ממאמצי החיפוש, קיים מפקד מרחב לכיש, נצ"מ רועי ולדמן, מספר הערכות מצב בשיתוף עם בני המשפחה, חברת החשמל, צה''ל, מד״א, כב"ה וגופים אזרחיים, במטרה להביא לארץ את מיטב הכלים והאמצעים, בעלי יכולת לעבוד בתנאי הים הקשים והמורכבים על מנת לאתר את הנעדר, שלפי הנחת עבודה נלכד בין ההריסות.

היום בשעות הצהריים, בזמן המשך פעולות החיפוש, הצליחו הכוחות לאתר גופת אדם שבשלב זה עודנה לכודה בין ההריסות, ונמשכים המאמצים לחלצה.

מפקד תחנת אשקלון, סנ"צ מאיר חכמון: "מיום החיפושים הראשון, הגדרנו באופן ברור שאנחנו, יחד עם חברת החשמל וכלל גופי ההצלה, נעשה כל שביכולתנו ולא נעצור, עד לאיתור אחרון הנעדרים באסון הקשה והטרגי הזה. לאחר מספר שבועות של חיפושים אינטנסיביים, ובהירתמות יוצאת דופן גם של גופים אזרחיים, הצלחנו לאתר גופת אדם כשהיא לכודה בין ההריסות, ואנחנו עושים את כל המאמצים לחלצה בהקדם האפשרי, על מנת שנוכל לסיים את מלאכת הזיהוי הסופית."

אתר קריסת העגורן

מחברת החשמל נמסר: "המאמצים האינטנסיביים של חברת החשמל לאיתורו של ניר דקל, עובד החברה שנעדר מאז קריסת העגורן במזח תחנת הכוח רוטנברג, ב- 13 במרץ, הופעלו במלא, כאשר מזג האוויר ותנאי הים איפשרו זאת.

בצהריי היום, אותרה כנראה גופתו של ניר דקל מתחת להריסות העגורן שקרס למים. הפעולות הכרוכות בחילוצו מורכבות ביותר.

חברת החשמל, על כל עובדיה מבכה את מותו של ניר דקל ומתאבלת יחד עם משפחתו. איתורו של ניר מסיים תקופה ממושכת של אי ודאות, מתח נפשי וחוסר מרגוע של המשפחה ושל חברת החשמל."

ניר דקל

הבוקר בדיוק פרסמנו ביישובניק נט את הפוסט של אשתו" חברת חשמל לא מסייעת כראוי להמשך החיפושים של ניר דקל שנפל מתחת לעגורן באשקלון אשתו מפרסמת עוד פוסט קורע לב ובו משתפת את התנהלות הדברים : "שלום, אני חופית דקל, אשתו של ניר דקל, המנופאי שנעדר מאסון קריסת העגורן במזח חברת החשמל בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון שאירע ב 13.3.23 לפני חצות.

אני פונה אליכם לעזרה, למעלה מחודש וחצי משפחתי ואני נמצאים במצב בלתי נסבל של חוסר וודאות. החל מיום התאונה אנחנו מהלכים על חבל דק עם חברת חשמל, מצד אחד תלויים בהם לגמרי בהתקדמות במציאתו של ניר ומצד שני מתוסכלים מאוד מקצב החיפושים האיטי עד מאוד. מצד אחד מנסים לסמוך על מנהלי חברת חשמל שאומרים שעושים הכל על מנת למצוא את ניר ומצד שני לגלות שהמטרות שלנו לא תמיד חופפות, המטרה שלנו היא אחת ויחידה למצוא את ניר כמה שיותר מהר.

בשורה התחתונה חודש וחצי עבר ועדיין אין תוצאות למשפחה שלנו וניר עדיין לכוד שם תחת העגורן. אני לא חזרתי ולא יכולה לחזור לשגרה וכך גם האחים שלו, אימו נמצאת כל יום בחפ"ק בחוף דלילה, מסתכלת אל הים ומקווה שבנה ישוב אליה, הבן שלנו ניצן, קצין בצה"ל, מפקד מחלקת טנקים, נקרע בין הרצון שלו לחזור למחלקה שלו ולחיילים שלו בצבא לבין הטרגדיה הזו שפקדה את המשפחה שלנו, והרצון לתמוך בי ובשתי אחיותיו הקטנות. חוסר הוודאות כל יום מכרסם אותנו משתק את המשפחה שלנו אנחנו לא מצליחים לתפקד פשוט לא מצליחים.

ניר סמך על חברת חשמל בכל ליבו והיה בטוח שזה אחד מהמקומות הכי בטוחים לעבוד בהם, מקום מסודר שדואג לעובדים ולבטיחותם, ודווקא שם קרה אסון כזה, וישנן סיבות רבות למחדל הזה. לכל אורך הדרך התייעצנו עם גורמים מקצועיים ומוסמכים והבנו שניתן היה להתקדם מהר יותר ולהביא לנו את ניר הביתה.

נשבר לנו הלב פעמיים, פעם ראשונה כשהבנו שאיבדנו את ניר שיצא לעבודה כמו בכל יום, ומצא עצמו בתאונה קשה שלא קרתה אף פעם בעולם ושלא היתה אמורה לקרות כלל, ובפעם השנייה שחברת החשמל מתנהלת בעצלתיים. לכל אורך הדרך שיתפנו פעולה, נתנו רעיונות, הבאנו רובוטים שצללו תחת למים וכמובן אלפי מתנדבים שחיפשו לאורך החופים.

כרגע מפעילה חברת חשמל מערך מתנדבים שמחפש לאורך החופים אך באמת אין לכך שום תכלית מכיוון שהעבודות מתחת למים בפירוק העגורן, שם ניר נמצא, עדיין לא החלו ולא יתחילו כנראה גם בשבועיים הקרובים. בכל אסון שקורה בעולם מדינת ישראל הראשונה להתנדב, לחלץ והכל ללא תמורה כספית, וכאן באסון שלי, כמה מאות מטרים מחוף אשקלון, בתוך ישראל לא משקיעים את כל הכח ואת כל המשאבים.

אני מבקשת משר הבטיחון יואב גאלנט שיעזור לנו, לצה"ל בוודאי יש יחידות מיוחדות המתמחות בצלילות וחיפושים תחת המים, תנו לנו להרגיש שעושים את הכל בשביל למצוא את ניר. אני מבקשת את עזרתכם גם בידע המקצועי הרחב שלכם, וגם להמשיך ולהשאיר את ניר מעל המים, אל תתנו לו להישאר שם, זה לא מגיע לו ולא מגיע לנו, אנחנו מחכים לו, מחכים לו כדי להיפרד, להתאבל ולתת לו את הכבוד האחרון המגיע לו, כמו לכל אדם אחר. מול הכח שלכם לחח"י יהיה יותר קשה לתת תשובות לשאלות קשות שאנחנו שואלים אבל לא זוכים אף פעם לתשובה מספקת, היינו סבלנים מספיק, מכילים מספיק, שקטים מספיק. הספיק לנו! ניר מחכה שם, בתוך הים המתחמם, המלא דגים, המזוהם משמן ופחם שנפלו לתוכו. ניר נעדר כרגע אבל עוד יכול להימצא, אל תיתנו לו להעלם לגמרי. תודה חופית והילדים: ניצן אגם ותמר, פנינה אמא של ניר , והאחים של ניר : איתמר ליאור ויוני." חופית דקל" .

יהי זכרו ברוך. 

אופיר ליבשטיין ראש המועצה האזורית שער הנגב" לאחר חודש וחצי של אי-ודאות, ניר דקל אותר, ואני מקווה שבקרוב מאוד יובא למנוחת עולמים באור הנר. בשעה הזו אני, יחד עם כל קהילת שער הנגב, מחבקים את פנינה, חופית, הילדים וכל בני המשפחה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה