נערכים ליום השני ללחימה - מה היה עד כה ומה צפוי בהמשך

$(function(){setImageBanner('d76393e2-239d-4e51-bdb2-bf4f19913e4b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

החל מאתמול (ג') בשעות הבוקר ועד לשעות הבוקר של רביעי זוהו כ-250 שיגורים משטח רצועת עזה שחצו לשטח ישראל. לוחמי "כיפת ברזל" יירטו עשרות שיגורים, אחוזי היירוט עומדים על כ-90%, כאשר כ-60% מכלל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. יש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. הבוקר חודש ירי הרקטות מרצועת עזה שהגיע עד השפלה

שרידי היירוט באשדוד

דובר צהל תת אלוף הדי זילברמן בשיחה הבוקר עם הכתבים הצבאיים: "עד לפני חצי שעה היה שקט מאז עשר אמש. הגא"פ לא סוגר את האירוע ומתכוון לירות ירי כפי שירה אתמול. הוא יורה באופן מדוד ומנהל את משק הרקטות בכלכלת חימושים לכמה ימי קרב, וכן שומר אופציות לרידוד ירי וללכת להרגעה בלחץ המתווכים. תהיה לו התאוששות קלה בציר הפיקוד והשליטה והירי יהיה היום יותר סדור מבחינתו".

החמאס לא מעורב עד כה. עשרה מחבלים הרוגים, נכון לשעות הבוקר, רובם מהג'יהאד האיסלמי. "פנינו לא להסלמה אך אנחנו ערוכים אליה. לא נספק מטרות לפיגועי נט וצליפה. תגברנו במספרים קטנים הגנה קרקעית. אנחנו ערוכים היום טוב יותר עם כיפת ברזל", אמר תת אלוף זילרמן לכתבים.

תקיפות צה"ל ברצועה:

הותקפו עשרות מטרות גא"פ. בצה"ל ממשיכים לאסוף מודיעין לייצור מטרות בדגש על גא"פ בעזה, גם במנהלת המטרות המטכ"לית החדשה שהוקמה. תת אלוף זילברמן: "כשאנחנו תוקפים אנחנו לא תוקפים מטרות שיקוממו את האוכלוסייה, אנחנו לא רוצים בלתי מעורבים הרוגים שעלולים להכניס את חמאס למערכה".

לאיפה הולכת הלחימה שהחלה אתמול:

בצה"ל לא יודעים לומר להיכן תגרר ההסלמה הנוכחית. "אתמול לקחנו שולי ביטחון, היו לנו דפאות חמורות יותר של הגאפ. אני לא יודע למה הם לא יורים יותר. אני מניח שאנחנו נראה אותו יורה יותר היום", אומר תת אלוף זילברמן.

נפילה בשטח פתוח סמוך לאשדוד

הנחיות לעורף:

עד 40 ק"מ ללא לימודים ועבודה רק במקומות חיוניים. "אנחנו לא נביא את המדינה לשיתוק. האפשרות של ירי על המרכז קיימת. זה יכול לקרות. עיבינו את מערך ההגנה האווירית בגוש דן. עד כה נורו 250 רקטות". 

יש ערוצים שונים לתיווך בין הצדדים, נכון להיום בישראל נעזרים בתיווך המצרי כמו במקרים קודמים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה