נער בן 13 נעקץ עלידי עקרב במושב במועצה האזורית יואב

$(function(){setImageBanner('8d4af589-56df-4adb-9ea6-cd517b67533e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בן 13 ממושב במועצה האזורית יואב אושפז אתמול במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית לאחר שנעקץ על ידי עקרב בביתו.

,הנער מספר: "אתמול (שבת) בשעות הצהריים, הייתי בבית ונכנסתי לחדר הארונות לחפש בגד. לא מצאתי אותו אז יצאתי מחוץ לחדר, ופתאום שמתי לב שהוא בכל זאת על הרצפה בחדר. כשהלכתי להרים אותו, דרכתי על מגבת בדרך, ופתאום הרגשתי כאב חד וגדול בבת אחת". אביו של הנער מספר: "שמענו צרחות מכיוון חדר הארונות, וישר רצנו אל י'. בהתחלה חשבנו שהוא אולי קיבל מכה או דרך על משהו שנכנס לו לתוך הרגל".

י', מוסיף: "מהר מאוד הבנתי שזה בבוהן של הרגל הימנית, אבל חשבתי שזה בכלל עכביש. היתה לי נפיחות קטנה, וכנראה שהוא עקץ אותי ממש קרוב לציפורן, כך שאפילו לא ראיתי סימן של עקיצה.

אחרי חמש דקות בערך הכאב מתחיל לעלות מכיוון כף הרגל אל הברך".

בשלב זה, החליטו ההורים להזמין אמבולנס. י' מספר: "בזמן שהמתנו לאמבולנס, מד"א נשארו איתנו על הקו ואמרו לי לשים זרם מים קרים על האצבע. הכאב באצבע עצמה מתחזק, ואני מרגיש כאילו חבל כרוך סביבה".

צילום באדיבות המשפחה

הנער, מלווה באימו, מפונה על ידי מד"א למרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית: "תו"כ הנסיעה הכאב משתנה שוב לתחושה דומה לנימול אבל כואבת. ניסיתי להסביר להם את התחושות, אבל התקשתי למצוא את המילים לתאר את סוג ועוצמת הכאב".

בינתיים, האב שנותר בבית מחליט לבדוק במה מדובר, הולך לחדר הארונות ומחליט להוציא ולנער את כל הבגדים בזה אחר זה: "חשבתי אולי מדובר בדבורה או חרק אחר, ולכן בדקתי אחד אחד כל פריט בארון. החבר של י', שהיה איתו בבית, אמר בשלב הזה שהוא זוכר ש-י' דרך על מגבת, ואז כשהרמתי את המגבת ראיתי את העקרב".

האב, שמתגורר במושב מזה שנים, מספר: "נרגעתי מעט לראות שמדובר בעקרב שחור, אך חשוב לדעת שגם עקרבים שחורים עלולים להיות מסוכנים. צילמתי אותו כדי שנוכל להראות גם לצוות הרפואי, ומהר הרגתי אותו והשלכתי אותו".

בינתיים מתקבל י' במלר"ד הילדים במרכז הרפואי קפלן. ד"ר איליא קובעיין, רופא במלר"ד הילדים במרכז הרפואי קפלן, מספר: "י' הגיע באמבלונס לאחר עקיצת עקרב, ובשלב הראשוני אנחנו עורכים לו סדרת בדיקות ונותנים לו משכך לכאבים. הארס של עקרבים מכיל רעלנים קרדיוטוקסיים אשר עלולים להשפיע על הלב וכן נירוטוקסיים, אשר עלולים להשפיע על מערכת העצבים. עקיצת עקרב אמנם מתאפיינת בכאב חד אבל ברוב המקרים היא לא מהווה סכנת חיים.

יחד עם זאת, ישנם זנים מסוימים של עקרבים אשר עלולים לגרום למוות, וילדים נמצאים בסיכון מוגבר לסיבוכים ולתמותה כתוצאה מעקיצתם. לכן היה עלינו לבדוק ולשלול את כל האפשרויות. הבדיקות של י' חוזרות תקינות והוא מאושפז במחלקת ילדים ב' להמשך השגחה".

ד"ר קובעיין מוסיף: "במקרה של עקיצת עקרב, הדבר הכי חשוב הוא להזמין עזרה, גם כשיש ספק. במקביל, רצוי לקרר את אזור העקיצה, בין אם באמצעות מים קרים ובין אם באמצעות קרח". תמונה באדיבות המשפחה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה