נציגות דרומית בממשלה -האם זה יחזק את הדרום?

$(function(){setImageBanner('5801449e-35f2-4af8-a379-d6c5f29fa679','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לאחר השבעת הממשלה אמש נבחרו 5 שרים תושבי הדרום למספר תפקידים בממשלה , בני גנץ, שר הביטחון וראש הממשלה החלופי ובעתיד לראש הממשלה ,מר ישראל כץ ,שר האוצר והרב יעקב אביטן, שר הדתות, אלון שוסטר שר החקלאות ועמיר פרץ שר הכלכלה.
לראשונה בתולדות הכנסת, שני ראשי ממשלה הושבעו ואחריהם 34 השרים, בממשלה הגדולה מקום המדינה.מגוון תפקידים שונים חלקם מיותרים, אבל יש נציגות דרומית בהם 5 שרים תושבי הדרום. האם נזכה לבטחון? האם נתפרנס בכבוד? האם הם יעשו למען הדרום ולא ישכחו מהאין באו ? על כל זה נדע בהמשך. בנתיים נשמור על אופטמיות ותקווה שהנציגות הזו תשנה את ההתייחסות לתושבי הדרום ויהפכו אותה לחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל.

נציגנו בכנסת : 

אלון שוסטר שר החקלאות

הבשורה המשמחת הראשונה היא כאשר נבחר אלון שוסטר לכהן כשר החקלאות , הדבר הביא שמחה רבה בקרב החקלאים. 

ח"כ אלון שוסטר, כחול לבן, הוא יו"ר משותף בשדולה החקלאית בכנסת, ראש מטה החקלאות והמרחב הכפרי בכחול לבן וראש מועצת שער הנגב לשעבר. חבר קיבוץ מפלסים בעוטף עזה.

אלון שוסטר בכנס הנהגות הקיבוצים האחרון שהתקיים בחודש פברואר. צילום: דנה בר-און

התאחדות חקלאי ישראל. מזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח, ציין: "זהו יום בשורה למרחב הכפרי ולחקלאות כולה; אדם שהגיע מהחקלאות, מהמרחב הכפרי, מהמועצות האזוריות". לאחרונה הביע שוסטר את שאיפתו ל"הגדלת ייצור ביצים כחול לבן על חשבון יבוא" - זאת בזמן שראש השירות הווטרינרי במשרד החקלאות הזהיר כי הגדלה רוחבית של המכסות, כולל ב"לולי זבל" ישנים, תהיה "סכנה בריאותית".

בני גנץ  (צילום: אלכס קולומויסקי)

בני גנץ- שר הבטחון וראש ממשלה חילופי

בני גנץ תושב כפר אחים לשעבר, כיהן כראש המטה הכללי ה-20. במהלך שירותו בצה"ל שימש, בין היתר, בתפקידים הבאים: מפקד יחידת שלדג, מפקד חטיבת הצנחנים, מפקד יק"ל, מפקד אוגדת איו"ש, מפקד פיקוד הצפון, מפקד זרוע היבשה, נספח צה"ל בארצות הברית וסגן הרמטכ"ל.

בני גנץ נבחר לכנסת הנוכחית לראש ממשלת ישראל החלופי, שר הביטחון, מייסד ויושב ראש מפלגת חוסן לישראל, וחבר הכנסת מטעמה בסיעת כחול לבן.

אשקלונט

הרב יעקב אביטן - שר הדתות 

הרב יעקב אביטן (50), נולד  באשקלון. בן לרב יצחק אביטן, הרב האזורי בבאר טוביה, ולרבנית מזל אביטן.
הרב אביטן למד בישיבה קטנה ״אוהל משה״ בבני ברק ובישיבה גדולה ״קול יהודה״ בבני ברק.

יעקב אביטן,  תושב באשקלון ובוגר הישיבות "אוהל משה" ו"קול יהודה" בבני ברק. מכהן כרב מגיל 20, בתחילה כרב מושב בית שקמה הסמוך לאשקלון ולאחר מכן כרב המועצה האזורית חוף אשקלון.

ח"כ ישראל כץ - שר האוצר 

ישראל כץ בן 64 נולד בכפר אחים,  ושימש בעבר היה שר התחבורה, שר החקלאות, השר לענייני מודיעין ושר החוץ.

בהשבעתו לכנסת אמר: "תהיה תוכנית. היא תהיה מלווה ברפורמות, בקו שאני מאמין בו, בתחרות, בדברים שלוקחים בדרך זו או אחרת ממוקדי כוח ונותנים לכלל הציבור, אבל מיטיבים עם מוקדי הכוח בסוף. אני גאה בכך שבכל הרפורמות שעשיתי לא פיטרו בן אדם - בשמים הפתוחים ובנמלים, ששם הגענו לפלא שבו הוועדים בנמל חיפה רוצים הפרטה".

ישראל כץ. צילום: אלכס קולומויסקי

עמיר פרץ - שר הכלכלה

עמיר פרץ תושב שדרות יכהן כשר הכלכלה בכנסת החדשה . פרץ, שמחליף את השר היוצא אלי כהן ,אמר "אני נכנס היום לכאן ,למשרד הכלכלה והתעשייה עם תחושה של אחריות רבה. התפקיד שלי הוא לעשות הכל כדי שכל ישראלי יידע שהוא לא לבד ושהמדינה תעמוד לצידו. משבר הקורונה הוא גם הזדמנות להפוך את הכלכלה הישראלית לכלכלה אנושית. כלכלה בה כל אזרח יידע שיש תכניות ברורות וישימות עם אופק כלכלי עבורו".

"כשהעצמאים קורסים, זה הופך לכדור שלג מתגלגל שעסק אחר עסק נסגר ואווירה של אובדן תקווה", הדגיש השר הנכנס, "על כן, אעמוד על כך שכל ההתחייבויות להם יתקיימו ואעלה הצעת חוק להגנה על העצמאים. שוק התעסוקה הישראלי שרוי במשבר עמוק. נפעל כדי להשיב את אחוז האבטלה למה שהיה לפני המשבר. בנוסף, צריכים לעשות הכל כדי לחזק את תוצרת הארץ - לא רק בימי משבר, אלא גם לאחר מכן". 

צילום: גיל יוחנן

 ראש המועצההאזורית באר טוביה, קובי אביבי ברך את הנבחרים:"כראש המועצה האזורית באר טוביה וכתושב כפר אחים אני מרגיש גאווה שבני המושב והמועצה שלנו ימונו בימים אלה במסגרת ממשלת האחדות.

למר בני גנץ, שר הביטחון וראש הממשלה החלופי ובעתיד לראש הממשלה ,מר ישראל כץ ,שר האוצר והרב יעקב אביטן, שר הדתות (בן לרב יצחק אביטן, הרב האזורי בבאר טוביה בעבר ואחיו, של אשר אביטן רב הישוב אמונים) בממשלת האחדות שקמה היום.

מנהיגי המדינה שצמחו אצלנו במועצה הראו דוגמא אישית והקימו ממשלה שתביא בשורה טובה לאיזור ולמדינה כולה.

ישראל, בני והרב אביטן היקרים, בשם תושבי המועצה, נבחריה ועובדיה אנו מאחלים לכם הצלחה רבה. מלאו תפקידכם נאמנה והצליחו במעשה ידיכם למען מדינת ישראל. אתם, אות כבוד למועצה שלנו ואנו שמחים לראותכם, ילידי המועצה מחזיקים בעמדות משפיעות ומשמעותיות בהנהגת המדינה."

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה