נתפסו משליכי פסולת חקלאית ביער גדרות שבמועצה האזורית באר טוביה

$(function(){setImageBanner('e029b648-50b1-4ba1-b29d-f50cacc81f8b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בעקבות פעילות סמויה וגלויה של היחידה למניעת השלכה ושריפת פסולת בשטחים הפתוחים של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים, נתפסו משליכי פסולת חקלאית ביער גדרות שבמועצה האזורית באר טוביה, הפסולת פונתה והמשליכים קיבלו ברירות משפט

צילום המשרד להגנת הסביבה

בעבודה משותפת של היחידה למניעת השלכות ושריפות פסולת בשטחים פתוחים של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים בשיתוף עם פקחי קרן קיימת לישראל, אותר אתר גדול ביער גדרות שאליו הושלכו כמויות גדולות של פסולת מגוונת, כולל פסולת חקלאית, פסולת ביתית, פסולת בניין וגרוטאות. שטח האתר נמצא בתחום המועצה האזורית באר טוביה.

 

בעקבות דיווח של מפקח קק"ל על השלכת פסולת ביער גדרות ערכה היחידה למניעת השלכת ושריפת פסולת של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים, יחד עם קק"ל, פעילות סמויה וגלויה במטרה למצוא את הגורמים העבריינים. במהלך שלושה ימים רצופים תועדו מספר מקרים של השלכות חוזרות ונשנות של פסולת חקלאית.

 

בעקבות הפעילות אותרו שלושה חקלאים ממושב חצב, שבבעלותם הטרקטורים שהשליכו את הפסולות, והם קיבלו 7 ברירות משפט. לאחר תפיסתם, השטח נוקה לחלוטין על-ידם. הפסולת הנוספת שנמצאה באתר, שאינה חקלאית, מפונה על-ידי המועצה האזורית באר טוביה וקק"ל.

 

המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפעול בנחישות כנגד מפגעי פסולת ועבריינות סביבתית בכל הכלים העומדים לרשותו, ובשיתוף כלל הגופים הרלוונטיים.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "המשרד להגנת הסביבה רואה בחומרה את הפגיעה בשטחים הפתוחים הציבוריים. הטבע שייך לכולנו ולא ניתן לגורמים פרטיים להפוך אותו לפח הזבל הפרטי שלהם ולזהם את הסביבה. גורמי האכיפה במשרד ממשיכים לפעול בשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים והקרן הקיימת לישראל כדי לשמור על הטבע שלנו נקי. נפעיל את כל סמכויותינו כנגד מי שמשליכים ומטמינים פסולת באופן בלתי חוקי"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה