סגן ז' בן 22, ממועצה מקומית ביישובי הדרום, מסיים את קורס טיס 187 במגמת מסוקים.

$(function(){setImageBanner('9243c29d-be48-443d-aa8a-f5bcdc21e999','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ביום חמישי, ה-28.12.23, יערך טקס סיום קורס טיס מחזור 187 במסגרתן יוענקו דרגות הקצונה וכנפי טיסה לבוגרי ובוגרות הקורס.את קורס הטיס יסיימו השנה 36 צוערים וצוערות, אשר יעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת כנפי הטיסה. בין מסיימי הקורס , סגן ז' בן 22, ממועצה מקומית ביישובי הדרום, מסיים את קורס במגמת מסוקים.

סגן ז' בן 22, ממועצה מקומית בדרום הארץ, מסיים את קורס טיס 187 במגמת מסוקים. ז' הוא הצעיר במשפחה ולו 2 אחיות גדולות, גם הן שירתו בחיל האוויר, אמו עובדת בתפקיד בכיר בבית ספר יסודי בבאר שבע ובעברה שירתה במערך הטכני של חיל האוויר שנים רבות, אביו פנסיונר של חיל האוויר, סא"ל (במיל') שהיה איש מנהלה בחיל האוויר.

סגן ז' בן 22, דובר צה"ל

את בת זוגתו הכיר דרך חברים משותפים והם בזוגיות כמעט שנתיים. בילדותו, גר ז' במספר בסיסי חיל האוויר, ביניהם רמון, רמת דוד וחצרים, בעקבות תפקידו של אביו. ז' שיחק בספורט תחרותי 10 שנים והתחרה בתחרויות בחו"ל, בזמנו הפנוי אוהב לשחק במשחקי כדור ולצאת לטיולים בשטח, בתיכון היה ז' בכיתת מב"ר והרחיב מגמת גיאוגרפיה ובמסגרת הקורס עשה תואר ראשון בפוליטיקה וממשל.

בנעוריו לקח ז' חלק פעיל בתנועת הצופים, הדריך 3 שנים ואף עשה שנת שירות בצופים בעוטף, הוא מספר: "ידעתי שזה או בעוטף או כלום, מאז שאני ילד קטן החלום שלי הוא להיות הרמטכ"ל ולגור בעוטף עזה, זה בא ממקום של ציונות, יש בי את הרצון לגור במקום שיש בו חשיבות להתיישבות"

. לא תמיד רצה ז' להתגייס לקורס טיס: "רציתי להיות חי"רניק בשביל להגשים את החלום ולהיות הרמטכ"ל, כל החברים שלי קיבלו גיבוש טיס ולא הבנתי למה רק אני לא, נלחמתי בשביל לקבל זימון ועברתי את המיונים".

הוא מספר על הרגע בו הבין שהוא רוצה להיות צוות אוויר: "כבר בצ'קים הראשונים ידעתי שאני רוצה להיות מסוקאי, אין על מסוקים, האווירה במגמה היא הכי טובה". על רגע משמעותי מהקורס מספר ז': "בסוף שלב בסיסי המפקד שלי העניק לי את סיכת המ"מ שלו, זה גרם לי להבין שאני לא סתם פה, הבנתי שהוא מאמין בי, זה אמר המון בשבילי".

ז' מספר על התקופה האחרונה לאור מלחמת "חרבות ברזל": "המלחמה גרמה לי להבין לעומק את המשמעות של התפקיד, בעיקר כשראיתי את העבודה של טייסי המסוקים שמחלצים את הלוחמים הפצועים, מצילים חיים של חברים מהקרקע שסומכים עליך שתגן עליהם".

לאחר 3 שנים בקורס הטיס מסכם סגן ז': "אי אפשר באמת לסכם את זה, זה חלק קטן מהמשך של שירות ארוך שנים, מחכה לסיים ולהיות לוחם צוות אוויר". סגן ז' אתה ההשראה שלנו! היישר כוח ובהצלחה בהמשך!

דובר צה"ל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה