סיכום יומי : 13 שריפות עקב בלוני תבערה מצפור שנשרף ובלון שנחת סמוך לגן ילדים

$(function(){setImageBanner('3cd21b77-7a05-4e2d-ad80-44f5cccf3cc0','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

13 שריפות פרצו היום (ב') ביישובי הדרום ועוטף עזה, חוקר שריפות של מערך הכבאות קבע שכולם נגרמוכתוצאה משיגור בלוני תבערה לעבר ישראל . בשעה 16:00 נחת בלון תבערה בגן ילדים במועצת שדות נגב - המזל שהיה ריק מאדם.

13 שריפות פרצו היום יישובים בעוטף עזה בשל שיגור בלוני תבערה מרצועת עזה. חלה ביער שוקדה סמוך לחניון באר מרווה אזור שבחורף  הופך למרבדי כלניות . שירפה ראשונה האחת השריפות   גרמה נזק לשדה חיטה, התפשטה למאגר מים ליד קיבוץ ניר עם ושריפה כליל את מצפור "אסף סיבוני" אחת התצפיות המרהיבות באזור הדרום, האש דילגה על פעמוני הרוח  והאזור כולו הפך לפיח שחור , זו תצפית אשר נמצאת מטרים ספורים מגבול רצועת עזה . 

לפני ואחרי

בשעות אחר הצהריים נחת בלון תבערה  בשטח גן ילדים בקיבוץ סעד שבשדות נגב. הגן היה ריק מאדם באותה עת, והבלון לא הצית בו שריפה. לא היו נפגעים או נזק.

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית, קרא לממשלה "לפעול באופן מיידי לפני שיקרה אסון חס וחלילה". לדבריו, "בלון תבערה בגן ילדים זה בדיוק כמו טיל בגן ילדים. אי אפשר להמשיך ולשתוק. כל יום יש שריפות בעוטף ואין שום תגובה הולמת מצד ישראל". עוד אמר כי "קהילת שדות נגב חזקה ותעמוד בגבורה ובחוסן אחרי כל פעולה צבאית, אבל לא נוכל להמשיך ולספוג עוד ועוד בלוני תבערה ונפץ ולהמשיך לקיים את השגרה שלנו במציאות הזו".

ילום: רפי בביאן, בטחון שדות נגב)

מדוברות כבאות והצלה מחוז דרום נמסר " היום צוותי כיבוי פעלו  בגזרת מועצה אזורית אשכול ב-5 שריפות. בגזרת מועצה אזורית שער הנגב ב 3 שריפות כשאחת מהם גדולה במאגר ניר עם. ובמועצה אזורית שדות נגב ב 5 שריפות.
על רוב השריפות הושגה שליטה תוך דקות ספורות פרט ליער עלומים ולמאגר ניר עם .
לאחר חקירה שבוצעה ע"י חוקר שריפות מכבאות והצלה נתיבות ואשקלון השריפות נגרמו מבלוני תבערה". 

דוברות כב"ה מחוז דרום

שלוש שריפות נוספות טופלו היום בשטחי שער הנגב (שטחי מפלסים, שטחי כפר עזה ויער שמחוני). סך הכל נשרפו כ 220 דונם.


אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב: היום טרור הבלונים פגע לנו במקום כואב במיוחד- מצפור אסף סיבוני, שהוקם לזכרו של בן ניר עם שנפל באסון המסוקים. אני רוצה להודות לכוחות הכיבוי ולצה"ל שפעלו ללא הפסקה, על מנת להצליח להשתלט על השריפות. תודה גם למחלקת הביטחון שלנו ולרבשצי הישובים. טרור השריפות אינו יכול להמשך. לא נתרגל לכך ולא נקבל זאת כשגרת חיינו".

צילום: יענקלה גרוספלד

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה