סעיד משה נרצח בטבח בניר עוז אשתו עדינה עדין נעדרת

$(function(){setImageBanner('87a4fcd9-87c6-4af1-98cc-1cb21e3612dd','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

סעיד משה, בן קיבוץ ניר עוז, החקלאי אשר היווה השראה למותג הירקות "דוד משה" נרצח בהתקפת הטרור שבניר עוז . הוא הובא למנוחות בלהבים. עדינה משה - חברת קיבוץ ניר עוז, ילידת אשקלון, בת למשפחת גלנטה, בת 72, אשת משפחה חמה, צנועה, ערכית ומרשימה בעוצמתה, שעבדה כמחנכת במשך שנים בקיבוץ. בזמן שהדוד סעיד הגן בגופו על דלת הממ״ד, חדרו המחבלים מהחלון, ירו בו וחטפו את עדינה. את הבית הם שרפו עד היסוד. רק הדשא נותר ירוק. עדינה וסעיד היו נשואים 53 שנה, הם גידלו משפחה לתפארת עם ארבעה ילדים ו-12 נכדים, שהיו עיקר גאוותם ומושא אהבתם. עדינה עדין נעדרת.

‏-

קיבוץ ניר עוז קבר ביום רביעי שחלף את סעיד (דוד) משה.
"בקיבוץ קראנו לו סעיד.
הוא נולד בבצרה שבעיראק בינואר 1948 ואמו נג'יה נהגה לומר עליו "לא נולד ילד יפה כמו סעיד בעולם".

בגיל שנה וחצי עלתה המשפחה ארצה והגיעה למעברה בבית–שאן, ממנה עברו לאחר מספר שנים ליד אליהו בתל אביב.
סעיד שהיה הבן הצעיר במשפחתו מרובת הילדים, למד במקווה ישראל, אולם במהלך הלימודים בילה בעיקר במגרשי כדורגל ובבתי משפט…
בעקבות אחיו ששון ז"ל הצטרף סעיד לתנועת השומר הצעיר וכך הגיע לניר עוז בשנת 1966.
בטירונות התגלה סעיד כעמוד התווך של המחלקה. היות והיה חסון הוא נשא על גבו באימונים פצועים רבים, ובכל מסע אלונקות כתפו תמיד נמצאה מתחת לאלונקה מתחילת המסע ועד סופו. במסגרת השירות הצבאי הוצב הגרעין בגדוד 50 בחטיבת הצנחנים.
במלחמת יום הכיפורים בשנת 1973 שירת סעיד במילואים בחטיבת צנחנים בצפון. במהלך הלחימה נהרג אחיו ששון ז"ל לידו.
את עדינה אשתו פגש סעיד בניר עוז, במהלך שרותה כשל"תניקית, הם נישאו ב-1970 ושם גם נולדו 4 ילדיהם - מיה, יעל, ששון ועמוס.
עיקר עיסוקו של סעיד בקיבוץ היה בתחום החקלאות: ניהול מערך תפוחי האדמה, ריכוז משק ושנים רבות ניהול ענף גידולי השדה, שהם למעשה כל שטחי החקלאות של הקיבוץ.
בנוסף להיותו איש מקצוע מעולה בכל תפקיד שביצע, גילה סעיד רגישות גבוהה לאנשים, לרבות העובדים הבדואים שעבדו לצידו.
סעיד אהב את ניר עוז באופיו השקט וברוך הפנימי שבא לידי ביטוי גם בדרכים לא שגרתיות. למשל - אחד ממנהגיו היה לצאת החוצה בגשם הראשון עם כוסית יין, למהול את היין במי הגשם הראשון וכך לשתות אותו.
סעיד היה איש משפחה מסור, עוגן לביטחון כלכלי ואישי, שדאג במיוחד לטפח את הקשרים עם נכדיו: עם הבוגרים - חלק אהבה משותפת לקבוצת הפועל תל אביב, ועם הצעירים נהג לטייל בשדות הקיבוץ.
תחסר לנו מאד סעיד שלנו"
יהי זכרך ברוך.
משה סעיד ועדינה

ג'וש ביינר מספר ״הדוד משה״, סעיד, נרצח בטבח בניר עוז. איש התפוחי אדמה והגזר שוכב עכשיו באדמה שהוא כל כך אהב ולעד אצל כולנו בלב.
‏אשתו, עדינה, בת 72, בת למשפחת גלנטה, נחטפה לעזה. בזמן שסעיד הגן בגופו על דלת הממ״ד, חדרו המחבלים דרך החלון, ירו בו וחטפו את עדינה.
את הבית הם שרפו עד היסוד, רק הדשא נשאר ירוק.
‏עדינה וסעיד היו נשואים 53 שנה. הם גידלו משפחה לתפארת עם 4 ילדים ו-12 נכדים שהיו עיקר גאוותם ומושא אהבתם.

הבית שעדינה טיפחה באהבה נשרף לחלוטין. היא נלקחה בשבי בידיעה שבנה, כלתה וחמשת הנכדים הקטנים שהיו כל עולמה סגורים בדירה אחרת, כשהחמאס מנסה לחדור פנימה ובינתיים בוזזים והורסים הכל.
‏לו רק הייתה יודעת שהם ניצלו והם בטוחים ובריאים, זה וודאי היה מקל עליה לשרוד בשבי.

-

יעל בן עזרא כתבה 

אמא ואבא היקרים שלי. עדינה וסעיד (דוד) משה. שכל כך אהבו זה את זו. המגדלור של החיים שלי. הסבא והסבתא האהובים של ילדיי.
בשבת הארורה, נכנסו לממ"ד בביתם בניר עוז. דיברנו כל הבוקר, מיד כשהתופת החלה. אבי החזיק את דלת הממד ולא נתן למחבלים להיכנס. הם פתחו את חלון הממד, רצחו אותו ביריות וחטפו את אמי דרך החלון. העבירו אותה על אופנוע לעזה יושבת בין שני מחבלים ארורים. נאלצת לאחוז בהם כדי לא ליפול. את הבית היפה, שאמא שלי כל כך אהבה וטיפחה, הם שרפו עד כלות. לא נותר דבר.
ארורים.
-
.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה