עונשי מאסר בפועל לחולייה שניסתה לחסל את נינה דומרני

$(function(){setImageBanner('84d55a75-1962-49fd-85ea-d151076e8e66','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר על וילדסלב מייכלוב, רוברט אובנסוב וישראל ביטון מאסר בפועל, פיצוי וקנס לאחר שהורשעו בהתאם להודאתם בסיוע לניסיון רצח של "נינה", בנו של שלום דומרני בשנה שעברה באשקלון. זהותו של היורה נותרה בסימן שאלה.

לאור היום לעיני העוברים ושבים, נורה הבן של ראש ארגון הפשע שלום דומרני בשנה שעברה. ניסים ( נינו ) דומרני, בנו של ראש ארגון הפשע שלום דומרני, נפצע  באורח קשה מירי בניסיון חיסול באשקלון. הירי התרחש במגרש מכירות של כלי רכב ברחוב העבודה, הסמוך לבית אימו של ראש העיר ולבית כנסת.

בתיעוד מהזירה, נראה אלמוני לבוש בבגדים שחורים רץ לעבר מכונית בה שהה בנו של דורמני ויורה בו מטווח אפס. לאחר מכן, הוא נראה מועד ונמלט מהמקום. המשטרה אספה ראיות בזירה לאיתורו.

ניסים דומרני

במקביל, מפקד מרחב לכיש, נצ"מ ברק מרדכי הטיל את החקירה על ימ"ר לכיש, שהפעילה כוחות גדולים בכלל המישורים הגלויים והמודיעיניים, שהובילו לאיתור זהותם של החשודים שנמלטו מהזירה. בתום מצוד שניהלה ימ"ר לכיש אחר החשודים (שנות ה 30, אשקלון)  חברי "הכנופיה הקווקזית", שנמלטו לדרום הארץ ונתפסו סמוך לדימונה. הם אותרו ונעצרו לחקירה בחשד לניסיון רצח. 

ניסים דומרני בן ה28, שוחרר מהכלא בסוף שנת 2019 לאחר שריצה כשנתיים מאסר בפועל על עבירות של סחיטה באיומים. הוא ריצה חלק מתקופת מאסרו באותו תא עם אביו.
לפי כתב האישום אז, הוא תקף סוכן משטרתי משום שאיחר בהחזרת תשלומי הלוואה.

אותו סוכן היה "חייל" בארגונו של שלום דומרני שהחליט לחצות את הקווים ואסף ראיות נגד בנו של ראש ארגון הפשיעה ונאשמים נוספים.

מדובר בהמשך לסכסוך האלים בין ארגוני הפשיעה בדרום שלא עוצרים באדום, שוברים את כל הכללים והמוסכמות בעולם הפשע.

ניסים (נינה) דומרני

על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש ע"י עו"ד הילה דרימר יאיר, הנאשמים תכננו לסייע לאדם אחר שזהותו אינה ידועה בניסיון הרצח של "נינה", בנו של ראש ארגון הפשיעה. במסגרת התכנון, הם הצטיידו ברכב גנוב ומייכלוב ואובנסוב החלו לעקוב אחרי "נינה" ברחבי אשקלון עד שהגיע למקום עבודתו במגרש הרכבים. בסמוך לכך הגיע ביטון עם רכב אחר לאזור וביודעו כי שני הנאשמים הנוספים אמורים לבצע פשע כלשהו המתין להם על מנת למלטם מהמקום.

דוברות משטרה

במקביל שני הנאשמים הנוספים ביחד עם אדם נוסף, שברשותו אקדח, וחנו בסמוך למגרש הרכבים. עת נכנס נינה לאחד מהרכבים במגרש יצא האדם הנוסף שהוא עוטה כפפות ומסכה וחובש כובע והחל לירות באקדח לעבר "נינה", כל זאת במטרה לנסות לגרום למותו.

תוך כדי הירי, "נינה" הצליח לצאת מהרכב, רץ וניסה להסתתר מאחורי רכב, אך האדם הנוסף המשיך לירות. לאחר הירי, נכנס האדם הנוסף לרכבם של מייכלוב ואובנסוב והם נמלטו מהמקום. הסמוך למקום ירד האדם הנוסף מהרכב והחל להימלט רגלית ואילו מייכלוב ואובנסוב הציתו את הרכב וחברו לביטון שהמתין להם ברכב אחר.

ניסים דומרני

בהמשך יצאו מהעיר, הציתו גם את הבגדים ונעצרו ע"י בלשי ימ"ר לכיש, מספר קילומטרים לפני העיר דימונה. עדי ראיה שהיו נוכחים במקום הירי הזעיקו את כוחות ההצלה. בית המשפט המחוזי כב' השופטים גילת שלו, איתי ברסלר – גונן ופאני גילת כהן, קיבלו את הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים לאחר מספר דיוני הוכחות בהן התעוררו קשיים ראיתיים אשר יצרו קושי להוכיח מי מהנאשמים ביצע את הירי.

צילום: דוברות המשטרה

כתב האישום תוקן בהתאם לאחר מספר ישיבות גישור. לאור האמור הורשעו הנאשמים על פי הודאתם בסיוע לניסיון רצח, חבלה במזיד לרכב, השמדת ראייה ושינוי זהות רכב. וכן נגזר על מייכלוב 6.8 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי על סך 17,000 ₪ וקנס 3,000 ₪; על אובנסוב 5.8 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי על סך 17,000 ₪ וקנס 3,000 ₪ ועל ביטון 4.8 מאסר על תנאי ופיצוי על זך 17,000 ₪ וקנס 3,000 ₪.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה