עושים סדר בהנחיות הסגר

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e75b47f7-5616-4dd6-8e5e-2c094914cbdf','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e75b47f7-5616-4dd6-8e5e-2c094914cbdf','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

החלטת ועדת השרים בנוגע ההגבלות הסגר החליטה על סגירת חופי הים לרחצה ומשלוחים בלבד אין שירות איסוף ממסעדות, עם זאת, יוּתר לקיים פעילות ספורט באופן יחידני ללא מגבלת מרחק ומטפלות יורשו לשמור על ילדים
ו הגבלות בסגר שיחל ביום שישי הקרוב ב-14:00 ויימשך שלושה שבועות.

מחסומים ביציאה הדרומית. צילום: עופר אשטוקר
ועדת השרים הגיעה אמש (שני) להסכמה בנוגע לשורת הגבלות ובהן סגירת המספרות, בתי המלון והצימרים וחופי הים, שייכנסו לתוקפן עם החלת הסגר החל מיום שישי הקרוב בשעה 14:00 ולמשך שלושה שבועות. 

רשימת ההגבלות המסתמנות לפי ועדת החריגים:

עובדים

- במגזר הפרטי והשלישי, כולל מתנדבים - עבודה על פי תקן תו סגול ללא מגבלות

- במגזר הציבורי (ממשלה, רשויות מקומיות, מועצות דתיות) – לפחות 50% מהעובדים יעבדו מהבית, ניתן לייצר רוטציה (לא כל הזמן אותם 50% בבית). חריגות במקרים שדורשים יותר מ50% מחוץ לבית או מחוץ למשרד (בגלל סיווג בטחוני, פקחים שצריכים להיות בשטח, עובדים סוציאליים שקולטים עולים בשדה התעופה או צריכים להיות במקומות אחרים וכו') – כל משרד יעבוד מול הגורם הרלונטי (ממשלה – נציב שירות המדינה, רשויות מקומיות – משרד הפנים, מועצות דתיות – משרד הדתות) כדי לייצר את המתווה הנכון, משרד הבריאות לא יתנגד.

הנחיות לגבי הסגר - כל מה שמותר לעשות מעבר לטווח ה500 מטרים

החרגות לסגר

- פעילותם של הספורטאים המקצועיים וההישגיים, אם בתחרויות ואם בהמשך האימונים. מדובר ברשימה של כ-350 ספורטאים הישגיים ואנשי צוות.

- יש אישור להמשך פעילותם של מתקני אימונים ייעודיים (ובכלל זה בריכות, חדרי כושר, אולמות ספורט וכד') אך ורק לאימוני הספורטאים בסגלים ההישגיים ובספורט המקצועני.

- ליגת העל בכדורגל ממשיכה ברציפות, אבל בתקופת הסגר יהיה בידוד - מגרש - בידוד כמו במתווה העונה שחלפה.

- חזרות אומנים

- קבלת קהל תהיה סגורה הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי. כל שירות חיוני שאי אפשר לקבל דיגיטלית/מרחוק - ניתן יהיה לגשת פיזית למקום השירות. האוצר יפרסם רשימת שירותים חיוניים בהסכמה עם משרד הבריאות.

מתווה תפילות בחגים בשטח פתוח במהלך הסגר

- מסעדות / בתי קפה סגורים. משלוחים בלבד.

- לא יתאפשר TakeAway לא במסעדות ולא בכל סוג מסחר אחר.

- מספרות ומכוני קוסמטיקה ייסגרו

- שירותים של רופאים בקליניקות, או במקצועות הרפואה (ריפוי בעיסוק וכו') יתאפשרו.

- בתי מלון וצימרים סגורים (פרט לצוותי אוויר שמתגוררים במלון, אנשי עסקים מחו"ל וחריגים דומים).

- מטפלת קבועה רשאית להגיע אל הבית של הילד בו היא מטפלת כרגיל.

- ספורט אישי: מותר לצאת מהבית לריצה או להליכה ללא הגבלת מרחק בתנאי שחוזרים הביתה. במסגרת זו מותר גם להגיע אל חוף הים אך לא להיכנס למים.

- חופי הים ייסגרו לרחצה

מתווה תפילות במבנה במהלך הסגר

- גני שעשועים שכונתיים ופארקים שכונתיים: פתוחים לשימוש הציבור, כולל מתקנים (מגלשות, נדנדות, מתקני כושר וכו'), תוך הימנעות מהתקהלות וצפיפות.

- החינוך המיוחד פתוח ופעיל על כל מסגרותיו

- החינוך לגיל הרך, כמו כל מערכת החינוך, סגור.

- ישיבות ההסדר, פנימיות, מכינות, כל מי שכבר במסגרות שלהם: לא יורשו לצאת מהן עד לתום חג הסוכות (או שייצאו הביתה השבוע, לפני כניסת הסגר לתוקף).

- חזנים ותוקעים בשופר יורשו להסתובב בין יישובים.

- ארבעת המינים: לקראת סוכות יוכרו כמוצר חיוני לצורך אישור לצאת מהבית ולקנות מעבר ל 500 מ'. דוכנים לממכר ארבעת המינים יעבדו בהתאם לתו סגול לעסקים.

- מנהג הכפרות מותר כל עוד בטווח של 500 מטר מהבית ובכפוף למגבלות התקהלות במתווה אדום.

הגבלת תנועה בחגים

- עובדים זרים לענף החקלאות: תותר הגעתם לארץ בהתאם למתווה שמיים פתוחים.

- דרישות נוספות של משרד החקלאות (הגדרת מוצרים חיוניים וכו') – ייסגרו מול משרד הבריאות.

- עובדים פלשתינאים לענף הבנייה: לטיפול משרד הביטחון מול משרד הבריאות ביממה הקרובה.

- מרכזי יום לקשישים: יישארו פתוחים, תחת תו סגול מיוחד שיאושר על ידי המשרד המתאים (רווחה, שוויון חברתי) מול משרד הבריאות.

- מלווים של נכים, ילדים ומבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, יוחרגו ממגבלות הסגר, בדומה להחרגות שהונהגו בסגר הקודם, כולל הוצאה מהוסטלים וביקורים שם.

- מתווה טיסות לחו"ל – טופל על ידי וועדה אחרת. השורה התחתונה: מי שיש לו כרטיס טיסה בתוקף יורשה להגיע לשדה התעופה או הביתה משדה התעופה אחרי חזרתו מחו"ל. כניסה לבידוד בהתאם למתווה השמים הפתוחים, כפי שיותאם לתקופת הסגר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה