על סף מלחמה: במשטרה נערכים לגל חיסולים עם שחרורם של בני שלמה ודומרני שמתחזק ב"שחקן רכש" מהצפון

$(function(){setImageBanner('1d63c94b-8fb3-4f68-9d23-90789f1e9b23','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ארגוני הפשיעה באזור אשדוד וסביבתה על סף מלחמה לקראת שחרורם של העבריין הבכיר בני שלמה ויריבו, ראש ארגון הפשע ממושב עוצם, שלום דומרני שהצטייד ב"שחקן רכש" חדש מהצפון, הלא הוא העבריין הבכיר מיכאל מור - עליו מבוססת סדרת הדרמה "השוטרים". על פי מקורות מודיעיניים של המשטרה, השניים, שנפגשו בכלא, חברו יחד נגד שלמה במטרה להחזיר את השליטה על אשדוד ואשקלון לידיו של דומרני. במשטרה הגבירו את המעקבים אחר בכירים משני הארגונים ונערכים לגל של חיסולים כבר הקיץ

צילום: ארכיון המשטרה

זה נשמע אולי כמו סדרת המשך לדרמת הפשע המוצלחת "השוטרים", עם ירידתו לאזור הדרום של ראש ארגון הפשע מנהרייה, מיכאל מור - עליו מבוססת הסדרה בכיכובו של שלומי יפרח האשדודי שמגלם את דמותו של העבריין מאור עזרא, אולם ההשלכות לכך עלולות להיות הרות אסון ואף לעלות בחיי חפים מפשע.

בחודשים הקרובים צפויים להשתחרר מהכלא העבריינים בני שלמה ושלום דומרני, שניים מראשי ארגוני הפשע הגדולים בישראל. על פי מקורות מודיעיניים של המשטרה, דומרני חבר לאחרונה למור והשניים, שהכירו באגף ההפרדה בכלא השרון, הכריזו מלחמה על ארגונו של שלמה.

לשלמה כזכור יש חשבון פתוח עם דומרני, אחרי ששלום אחיו חוסל לפני כחמש וחצי שנים בשעת לילה בכניסה לביתו במושב תלמים, וההערכה היא שהרוצח השכיר פעל בשליחות ארגונו של דומרני ועבריינים אחרים שעבדו עמו בשיתוף פעולה.

לדברי גורם במשטרה, "השטח כבר התחיל לבעור. החיילים של שלושת הארגונים החלו להתחמש, כולל מספר ניסיונות חיסול שכבר בוצעו. ברגע שבני ודומרני ישתחררו מהכלא הסיטואציה צפויה להפוך לאלימה במיוחד".

במשטרה מעריכים כי אשדוד ואשקלון הן שתי הערים המרכזיות שדומרני ומור מתכננים להחזיר את השליטה עליהן, זאת לאחר שחייליו הבכירים של שלמה והכנופיות הגרוזיניות שחברו אליו ביצרו בשנים האחרונות את נוכחותם בהן, על ידי ניהול בתי הימורים לצד גביית דמי חסות ומתן הלוואות בשוק האפור.

לאור המתיחות הגדולה בין שני ארגוני הפשע, בלשי ימ"ר לכיש החלו לעקוב אחר החיילים הבכירים בעלי הפוטנציאל הנפיץ בארגונים, זאת כדי לסכל את החיסולים הצפויים. המטרה הייתה בעיקר למנוע הסלמה שתבעיר את הגזרה ולעצור ניסיונות חיסול לפני שהבשילו לפגיעה בנפש.

במסגרת הפעילות נעצרו בחודש פברואר השנה 11 עבריינים המשתייכים לארגונים של מור ודומרני כשברשותם אמצעי לחימה רבים, בהם אקדחים, רובה מסמרים ואמצעים טכנולוגיים ששימשו אותם למעקב. החשד הוא שאמצעי הלחימה הללו נועדו לחסל את אנשיו של שלמה.

קצת יותר משבוע לאחר מכן, פשטו בלשי ימ"ר לכיש בסיוע שוטרי יס"מ, לוחמי מג"ב יחידת "יואב" וכוחות ימ"מ, על דירות ששימשו מועדוני הימורים באשדוד ושייכים על פי החשד לגורם בכיר בארגונו של בני שלמה.

במהלך הפשיטה עצרו השוטרים 27 חשודים בניהול רשת הימורים לא חוקית, ותפסו במקום מאות אלפי שקלים במזומן, כמה רכבי יוקרה ומאות צ'קים שהפקידו המהמרים. מרבית העצורים, אגב, שוחררו בתנאים מגבילים והחקירה עדיין נמשכת.

במשטרה חושדים שאותם בתי קזינו נועדו לממן את פעילות חייליו של בני שלמה במלחמתם נגד דומרני ומור. לטענת קצין בכיר במשטרה, "ההימורים היו צינור החמצן של בכיר בארגון של בני שלמה שהרוויח מיליוני שקלים כדי לתפעל את פעילות הארגון ולרכוש אמצעי לחימה".

להערכתו של עבריין מהדרום, "בני שלמה ואנשיו לא יירגעו עד שלא ייראו את שלום דומרני מחוסל ויוצא מהמשחק. הם מחכים לרגע שהוא ישתחרר מהכלא כדי להוריד אותו. בני והמקורבים לו בארגון מוכנים לשלם הרבה כדי לנקום בשלום".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה