עשרות ראשי מכינות קדם צבאיות מרחבי הארץ בסיור בעוטף עזה

$(function(){setImageBanner('a550d494-5a11-4855-b264-f1943081ebd5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

קרן קימת לישראל, בשיתוף תנועת "בארצנו", הגיעו עשרות ראשי מכינות קדם צבאיות מכל הארץ לסיור בעוטף עזה. מטרת הסיור הייתה להציג לראשי המכינות את ההתיישבות בשטחי העוטף ולנסות להביא חניכים של המכינות בעתיד להתיישב בנגב.

צילום דודו גירנשפן

עשרות ראשי מכינות מכל הארץ הגיעו אתמול לסיור בהתיישבות בעוטף עזה. הסיור, שנעשה ביוזמת חטיבת החינוך של קק"ל במסגרת תכנית "בקו האופק" ותנועת "בארצנו", נולד כחלק מתכנית קק"ל להגדיל את האוכלוסייה בנגב ולהביא לדרום מתיישבים חדשים לישובים קיימים או להקמה של ישובים חדשים.

 

במהלך הסיור הציגו אנשי החינוך והשטח של קק"ל, יחד עם ראשי הישובים השונים, את התפתחות האזור מבחינת תעסוקה, חקלאות, ודמוגרפיה. את הסיור החלו ראשי המכינות בקיבוץ כרם שלום. משם המשיכו לישוב שלומית, שהוקם על ידי בוגרי מכינה קדם-צבאית. לאחר מפגשים עם אנשי העוטף וראשי הישובים, הסיור נגמר בקיבוץ העירוני בשדרות.

 

יורם פרץ, מיחידת הביצוע של קק"ל, בירך את ראשי המכינה וסיפר על פעילות קק"ל באזור: "קרן קימת לישראל מלווה את הישובים החדשים והקיימים עוד מראשיתם. היה לנו פה חלק בכל פיסת אדמה, בהכשרת הקרקעות וכמובן בפרויקט החממות שמספק 3,600 דונם של תעסוקה חקלאית לתושבי העוטף. המיוחד בישובי העוטף ובגרעיני ההתיישבות באזור הוא האנשים עצמם – אנשים איכותיים, מעוררי השראה והמנוע מאחורי הביצוע. אנו, עובדי קק"ל מרחב דרום, פה כדי להפוך דיבורים ורצונות לעשייה.

כבר בשנת 2005 לדוגמה, הטרקטורים של קק"ל הפכו את אדמת הישוב שלומית והכינו את התשתית לישוב החדש עוד לפני שהגיעו גורמים מהמדינה. לפעמים, בהתחלה, קשה להאמין שיקום פה ישוב בין כל הדיונות אבל עם הרבה אמונה של התושבים ושל קק"ל, הצלחנו להקים פה ישובים רבים ואני מקווה שמגמה זו רק תלך ותגדל".

 

טלי ארנולף, מנכ"לית תנועת "בארצנו", תנועת ההתיישבות של בוגרי המכינות הקדם-צבאיות, סיפרה: "מתוך החזון הגדול שלנו להביא את בוגרי המכינות לחיות בפריפריה, הבנו שאנו צריכים להתחיל לעבוד בתוך המכינות ובכלל לשפר את השיח בנוגע להתיישבות כיום. כדי לחלחל את השיח ולהטמיע אותו במכינות יזמנו את יום הסיור הזה יחד עם חטיבת החינוך של קק"ל. המטרה היום היא לחשוף את אתגרי ההתיישבות, את השאלות העומדות בסדר היום של המתיישבים ולבסוף להביא את זה חזרה למכינות שלהם ולהטמיע את זה בקרב החניכים".

 

לימור ויסברט, ראשת מכינת עין פרת-נופי פרת, סיפרה על החוויה: לנו ברור כבר כמה שנים ששכבת הבוגרים שלנו הם אנשים איכותיים מאוד שעולם המכינה נטע בהם ציונות באופן עמוק והרבה רצון לעשייה. ברור לנו שהתיישבות בדרום היא אחת מדרכי ההגשמה. אם תהיה הכוונה ופלטפורמה מספיק משמעותית להתיישבות הם פשוט יבואו. אני רואה את זה הרבה במכינות הדתיות ולאט לאט גם במכינות הכלליות. אני חושבת הרבה כיצד להביא את החניכים שלי להגשמה הציונית הזאת וכיצד לגרום להם לחלום מספיק רחוק על הקמת ישוב חדש בנגב".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה