עתירה: מועצה אזורית באר טוביה דורשת לאפשר לה להזרים מי ביוב דרך הנחלים לים - שוב

$(function(){setImageBanner('db1c11a4-ac4e-4065-bed4-14f93c369e6a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אחרי מאבק ציבורי ומשפטי עיקש כנגד זיהומם של נחל לכיש וחופי אשדוד בעקבות הזרמת מי שפכים אליהם, ולאחר התנגדותה של הוועדה למתן היתר להזרמת מי קולחים לים במשרד להגנת הסביבה, שוב דורשת המועצה האזורית באר טוביה להזרים מי ביוב דרך הנחלים לים בשל מצבו של מט"ש חצור שבשטחה. בעתירתה כנגד החלטת הוועדה צוין: "קיים חשש לגלישת מי הקולחים מהמאגר לשטחים חקלאיים סמוכים"

שפך נחל לכיש- צילום ניר רויבסקי

מועצה אזורית באר טוביה עתרה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כנגד החלטתה של הוועדה למתן היתרים להזרמת קולחים לים במשרד להגנת הסביבה, שלא לאפשר לה להזרים מי קולחים ברמה שניונית ממאגר חצור ב'  לנחל ברקאי וממנו לנחל לכיש ולים.

המועצה האזורית דורשת לאפשר לה להזרים את מי הקולחים לים מחשש לגלישתם לשטחים חקלאיים סמוכים. זאת, יש ציין, ברקע החלטת רשות המים משנת 2015 לבטל את את מט"ש חצור המדובר תוך הפניית השפכים למט"ש תימורים הנמצא לא רחוק ממנו, גם הוא בשטחה של באר טוביה. 

כפי שצוין בכתב העתירה, הנימוק העיקרי עליו הסתמכה הוועדה למתן ההיתרים בהחלטתה שלא לאפשר את הזרמת מי הקולחים, הינו כי איכות הקולחים המופקים במט"ש אינה עומדת באיכות הקולחים שנקבעה בתקנות בריאות העם ומשכך עלול הזרמת השפכים לגרום לפגיעה בסביבה. 

אלא שלטענת המועצה האזורית באר טוביה, איכות הקולחים במט"ש לא חרגה מהמותר בתקנות. "עניין איכות הקולחים הינו תמוה נוכח העובדה כי בשנים קודמות ניתנו צווי הרשאה להזרמה לים דרך נחל ברקאי, וזאת על אף כי איכות הקולחים הייתה דומה לאיכות הקולחים הקיימת כיום במאגר" - צוין.

לטענת באר טוביה, במצבם הנוכחי של המאגרים ובהעדר פתרון לטווח המיידי, אם לא יינתן ההיתר להזרמת קולחים מהמאגרים, תהא גלישת הקולחים בלתי נמנעת. "במצב זה תהא הפגיעה הסביבתית גדולה מאשר הפגיעה שתיגרם כתוצאה מהזרמת הקולחים לים" - ציינה המועצה האזורית בעתירתה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה