פורום מועצת ארגון מגדלי הפירות: "פגיעה חמורה בענף החקלאות, על הממשלה לפעול"

$(function(){setImageBanner('beb8f469-db97-46d5-8fa8-6a52b615ec9d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

פורום מועצת ארגון מגדלי הפירות בישראל קיים ישיבה דחופה בכפר ויתקין, בהשתתפות מנכ"ל הארגון, ירון בלחסן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אורי דורמן, ויושבי ראש ועדות חקלאיות מכל רחבי הארץ.

ארגון מגדלי הפירות בישראל

בישיבה הוצגו היקפי הנזקים שנגרמו לענף החקלאות הישראלי בעקבות המלחמה האחרונה. בלחסן אמר כי "קיימת פגיעה חמורה ברצף התפקודי של החקלאים בגבול הצפון, מאחר ואינם יכולים להגיע ולטפל במטעים, כחלק מההכנות ההכרחיות לקראת שנת 2024. לא רק זאת, אלא שלא קטפו את כל הפרי במטעים בשטחים שהוכרזו שטח צבאי סגור בצפון ובדרום. מדובר בהפסדי עתק ואנו דורשים ממשרד האוצר להגיע עם ארגוני החקלאים למתווים 'ורודים', כך שהחקלאים יקבלו פיצויים מלאים על כלל הנזקים שנגרמו להם עקב הלחימה."

דורמן הוסיף כי "החקלאות היא ערך חשוב ומחובתנו להמשיך ולדרוש את חיזוקה של החקלאות במדינת ישראל. האירועים הקשים של ה-7 באוקטובר שוב הוכיחו כמה חשוב לשמור על החקלאים שלנו ועל התוצרת החקלאית הישראלית. כדי לקדם את החקלאות הישראלית ממשלת ישראל חייבת לקדם מדיניות של יצירת תמהיל מיטבי לייצור מקומי, ייבוא על בסיס ניהול סיכונים והבטחת זמינות כוח עבודה בזמן חירום. לצד אלה, על המדינה להשקיע במחקר ופיתוח, בהרחבת הביטוח החקלאי ובהוזלת מחירי המים."

בישיבה השתתף גם ניב אוזן, בנו של החקלאי אייל אוזן ז"ל, שנהרג מירי חיזבאללה עת שהה במטעיו בגבול הלבנון לפני כחודש. הארגון העניק לו אות הוקרה וכבוד לאביו שהיה איש אדמה בכל רמ"ח איבריו, גידל מטעי נשירים: דובדבן, אפרסק, נקטרינה, תפוח, וקיווי, הקים בית אריזה ושיווק חדיש ומתקדם ומשק להטלה, שכולם ממוקמים בסמוך לגבול, במושב נטועה.

כמו כן, נפרדו חברי הפורום מצביקה כהן סמנכ"ל מימון והשקעות משרד החקלאות המסיים את תפקידו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה