פלסטיני חדר לשטח ישראל ושרף חממה בישוב נתיב העשרה

$(function(){setImageBanner('01311b01-d63a-43f7-80bf-bbe3a4884889','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אמש (יום שישי) פלסטיני חצה את הגדר ונתפס, בחקירתו טען כי הצית החממה בנתיב העשרה על מנת להיכלא בשטח ישראל

פלסטיני חדר אתמול בערב (שישי) לשטח ישראל ונתפס בחממה שהצית, בישוב נתיב העשרה במועצה האזורית חוף אשקלון.

הפלסטיני נתפס  והועבר לחקירה, החשוד טען כי הצית את החממה על מנת להיכלא בישראל. מתחקיר ראשוני שביצע צה"ל עולה כי סמוך לשעה 18:40 הבחינו התצפיתניות בחדירה ומאותו הרגע נותק קשר העין איתו ולמקום הוקפצו כוחות בניסיון לאתר את החשוד.

הפלסטיני הספיק לרוץ כחצי קילומטר בתוך שטח ישראל ולהגיע לחממות הקרובות לגדר בצפון הרצועה.

כיתת הכוננות של היישוב הוקפצה גם היא בניסיון לאתר אותו ובמקביל, הבחין קצין הביטחון של היישוב בחממה שעולה באש. קצין הביטחון הקפיץ למקום את הצבא וגששים שהגיעו למקום איתרו את החשוד כשהוא מסתתר באזור.

צילום אמנון זיו

צילום אמנון זיו

חה"כ חיים ילין (יש עתיד), תושב עוטף עזה וראש מועצת אשכול לשעבר, אמר: "האירוע החמור הערב בו פלסטיני חצה לשטח ישראל דרך רצועת עזה והצית חממה בישוב ישראלי, מוכיח את טענתי לפיה העברת הכסף הקטארי הוא חד משמעית פרוטקשן לארגון הטרור חמאס. ארגון טרור לא מפסיק את הטרור כשהוא מקבל את דרישתו, להפך, והערב אנו רואים ומרגישים זאת. הקבינט המדיני-ביטחוני צריך לפעול ולעצור את אירועי הטרור המתמשכים שמונה חודשים בגבול רצועת עזה. טרור לא עוצרים בכותרות ודיבורים וכנראה גם לא בכסף."

הכסף הועבר לרצועת עזה וההתפרעויות בגבול הרצועה נמשכות:

אמש 12,000 בני אדם הפגינו  בגבול הרצועה במסגרת ההפגנות השבועיות .

המפגינים הבעירו צמיגים, יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל. משרד הבריאות בעזה מסר כי לפחות 37 בני אדם נפצעו בעימותים. עוד נמסר על הרוג אחד באזור רפיח.

מצה"ל נמסר כי בשני אירועים שונים בדרום רצועת עזה זיהו כוחות הביטחון חשודים שהגיעו לגדר המערכת וניסו לחצות אותה. הכוחות עצרו את החשודים, הם תוחקרו, אחד הוחזר לרצועה ושניים הועברו לתחקור כוחות הביטחון. על החשודים לא נתפס נשק.

*דובר צהל נמסר: מתחקיר ראשוני של האירוע אמש עולה כי תצפיות זיהו את החשוד סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה בטרם חצה והוסיפו לעקוב אחריו במהלך האירוע.

בעקבות הזיהוי הוזנקו כוחות צבאיים רבים לאזור שפעלו בשיתוף עם כוחות הביטחון האזרחיים וכיתת הכוננות. הכוחות כיתרו את המרחב בו זוהה החשוד, ובמקביל הוצבו כוחות לבידוד מרחב הישוב מהמרחב בו ניסה להסתתר החשוד. הכוחות ביצעו סריקות במרחב ועצרו את החשוד סמוך לחממה הנמצאת בקצה השטח החקלאי, מרחק כקילומטר מהישוב.

במהלך שהייתו במרחב החממות החשוד הצית חממה. על החשוד לא נמצא נשק והוא הועבר לתחקור כוחות הביטחון. האירוע נמצא בתחקיר מבצעי וממנו יופקו וייושמו הלקחים הנדרשים.

כוחות צה״ל ממשיכים כל העת לפעול להגנת יישובי העוטף.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה