צה"ל חושף את "תכנית מגן נגב" לתחושת בטחון התושבים

$(function(){setImageBanner('3ac3a12f-47dd-421c-bfdb-841768c542f9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

צה"ל ועוצבת אדום של פיקוד הדרום חושפים את "תוכנית מגן הנגב", המשותפת עם המשטרה, התוכנית כוללת מענה להברחות נשק וסמים וחדירות בגבולות מצרים וירדן, פריצה לבסיסים צבאיים, גניבות אמל"ח וגידול סמים בחממות שהוקמו בשטחי האש של צה"ל בדרום. בצה"ל אומרים כי התוכנית הזו היא חלק ממערכה רב ארגונית של צה"ל, משטרת ישראל וגופים נוספים, שתכליתה לשפר את הביטחון במרחב הנגב ותחושת הביטחון של התושבים

דובר צה"ל

במהלך המבצע בוצע סיכול של הברחת סמים, כאשר כוחות התצפית של צה"ל זיהו התקרבות חשודה לגבול עם מצרים באזור ניצנה מהכיוון המצרי והישראלי, ובמקביל זוהו שני רכבים חשודים בגזרה. אחד מהרכבים החשודים ניסה לדרוס את הלוחמים ששהו סמוך לגבול במטרה לסכל את ההברחה, לאחר שעלה על דוקרנים שהוצבו במקום. הכוחות פתחו בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר הגלגלים של הרכב. החשודים ניסו להימלט מהמקום, הכוחות עצרו את הרכבים והחשודים ברחו רגלית. כוח מוסק של לוחמי הימ"ס ביצע מרדף אחר החשודים שהסתיים במעצר שניים מהחשודים. בשטח נתפסו כ-60 ק"ג של סמים ושני הרכבים.

מעבר לסיכול המוצלח בצה"ל הגידור מטרות נוספות למבצע, תחת התפיסה של חיזוק המשילות באיזור הנגב. בין המטרות: מניעת פריצות ליישובים ומחנות צה"ל, מניעת הברחות במרחב יישובי פתחת ניצנה והשמדת חממות גידול סמים במרחב שטחי האש של צאלים. במהלך המבצע, אומרים במערכת הביטחון, הושמדו כ-100 חממות סמים, 70 אלף שתילים בשווי של כ-65 ק"ג סמים.

על פי הערכות המשטרה, כל הברחה מוצלחת מכניסה לחברי החוליה כ-50 אלף דולר, המחולקים בין חברי החולייה בצד הישראלית. בצה"ל אומרים כי שינויי בהוראות הפתיחה באש בגבול, המאפשרים יותר ללוחמים לירות לעבר המבריחים החמושים, הגדילו את הסיכויים לסכל וליירט הברחה בזמן אמת כאשר היא מתרחשת. בעוצבת אדום אף הקימו מכשולים הנדסיים לאורך הגבול שנועדו להקשות על רכבי השטח של המבריחים להגיע לאזור גדר הגבול ובחלק מהפעילות נעזר הצבא גם בטנקים שמיועדים למשימת הגנת הגבולות שבהן כחלק מהפיילוט של הטנקיסטיות  יהיו צוותים אורגניים של לוחמות השייכות לגדוד הקרקל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה