צה"ל חילץ את גופותיהם של החיילים החטופים ניק בייזר ורון שרמן ז"ל

$(function(){setImageBanner('633852c9-2f11-49d1-8889-855b8416cd98','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

הבוקר (שישי) הותר לפרסום שבמשימה הלאומית של מדינת ישראל צה״ל חילץ את גופותיהם של החטופים רב״ט ניק בייזר ז״ל וסמל רון שרמן ז״ל

גופתיהם של החטופים טוראי ניק בייזר ז״ל ורב״ט רון שרמן ז״ל חולצו על ידי כוח צה״ל משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל בפעילות של לוחמים מחטיבה 551 ומיחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, הודיעו היום (ו׳), נציגי צה״ל למשפחותיהם של רב״ט ניק בייזר ז״ל וסמל רון שרמן ז״ל, שנחטפו ביום שבת ה-7.10.23 על ידי ארגון הטרור חמאס, על כך שגופותיהם חולצו והוחזרו לשטח מדינת ישראל.

ניק ז״ל (19), מבאר שבע, נחטף בעת שירותו כנהג במת״ק עזה.

קטיה, אימו של ניק בייזר, חייל ששירת בבסיס סמוך למעבר ארז ונחטף לרצועה מספרת בשיחה עם "באר שבע נט" את השתלשלות האירועים באותו בוקר נורא בו נחטף בנה ניק: "באותו בוקר ניק היה בבסיס. ניק לא היה אמור להיות בשבת הזאת שם, חבר של ניק ביקש שיחליף אותו וניק נשאר".

"אני גרה בב"ש. בטלפון שלי יש התראות כאשר נורים מטחי טילים בב"ש או לבסיס של ניק. התעוררתי באותו בוקר בשעה 6:30 מהתראה של ירי טילים אל האזור בו שוכן הבסיס של ניק. התקשרתי אליו וניק ענה לי כשבמקביל ברקע שמעתי המון פיצוצים, רעש ואזעקות צבע אדום".

"ניק אמר לי שהוא וחבריו התעוררו מהתקפת הטילים בבסיס כאשר לדבריו היו נפילות בבסיס. ניק וחבריו נכנסו למרחב המוגן, שם המתינו מספר דקות נוספות עד שהמרחב יהיה בטוח שוב והם יוכלו לחזור חזרה לחדרם. בשלב הזה עוד חשבו ניק וחבריו שעדיין מדובר רק בטילים, ולא הבינו שיש מתקפה על הבסיס".

"בסביבות השעה 7:00 בבוקר שמעתי בחדשות שיש חשש לחדירת מחבלים. 10 דקות מאוחר יותר התקשרתי לניק. ניק ענה ושאלתי אותו האם הוא שמע על כך שחדרו מחבלים. ניק בתגובה ניסה להרגיע אותי: "אמא אל תדאגי הכול יהיה בסדר", ולפתע ברקע שמעתי כי יש התקפה בבסיס עצמו, כאשר באותם הרגעים הטלפון של ניק נכבה, וזו למעשה הייתה השיחה האחרונה שלי עם ניק".

ניק בייזר ז"ל

מאותו הרגע, לקטיה לא היה כל מידע באשר לגורלו של ניק. המידע הראשוני הגיע בדרך לא צפוייה, בדמות סרטון אליו נחשפו בני המשפחה ברשתות החברתיות: "בסרטון שראינו בערוץ הטלגרם הערבי, ראינו בצורה ברורה את ניק ושני חיילים נוספים כשהם מובלים מהבסיס לכיוון רצועת עזה. מהצפייה בסרטון, נדמה כי למרות שניק עובר חוויה לא פשוטה, היה נראה כי הוא אינו פצוע פיזית וכי הוא הולך בכוחות עצמו".  

"לאחר הצפייה בסרטון התקשרנו למשטרה, לצבא ולפיקוד העורף. לצערנו, לא קיבלנו מהם תשובות ונאמר לנו להיאזר בסבלנות עד לקבלת מידע חדש. בסביבות השעה 22:00 דפקו בדלתנו נציגים של הצבא והודיעו לי רשמית שבני נחטף ע"י ארגון טרור ומוחזק כעת ברצועת עזה".

רון ז״ל (19), מלהבים, נחטף בעת שירותו כמש״ק תיאום וקישור במת״ק עזה.

סמל רון שרמן ז״ל, 19, נחטף על ידי מחבלי חמאס בזמן שישן בבסיס צבאי והובל לרצועת עזה.
תפקידו של רון בצה"ל כלל תיאום עם אנשי עסקים מעזה כדי לסייע להם לייצא סחורות ובכך לסייע לכלכלת עזה.
רון סבל מאסטמה קשה והוא צולם על ידי חמאס כאשר נחטף בחיים ונלקח לעזה.
ב-7 באוקטובר הוא כתב להוריו "אני אוהב אתכם, זהו זה, הם פה, נגמר".

סמל ראשון רון שרמן ז"ל

המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת כל החטופים הביתה. אנו פועלים יחד עם גופי הביטחון, בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה