צה"ל תקף הלילה ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות ושיגור בלוני התבערה

$(function(){setImageBanner('eb92ccd1-e0f0-49bf-b634-ffeba8deaac1','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

סוף השבוע היה מלווה בירי רקטות ושיגורי בלוני תבערה לעבר ישראל, רקטה התפוצצה בין יישובי הדרום ונפלה בשטח פתוח ובלוני נפץ נחתו במספר מושבים, בתגובה תקף חיל האוויר מנהרות ומבנה שמשמש כחמ"ל צבאי של חמאס. מוקדם יותר הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על ביטול הקלות לתושבי הרצועה

תקיפת צה"ל ברצועת עזה

אמש (מוצאי שבת) שוב נשמעו אזעקות ביישובי הדרום אלה שהפעם האזעקה נשמעה בנחל עוז ובעלומים שבעוטף עזה בזמן ביקורו שליו"ר כחול לבן, בני גנץ, וחבר סיעתו גבי אשכנזי ,מדובר צה"ל נמסר כי רקטה אחת שוגרה מהרצועה אל שטח ישראל. היא התפוצצה בשטח פתוח בין הקיבוצים, ואיש לא נפגע.. "זה חלק מהחיים פה. הם חזקים וממשיכים, גם אנחנו", אמר ח"כ גנץ.

הירי בשבת מתווסף  לרצף  עשרה ימים מתוחים בין יישובי הדרום אתמול (שישי) שתי רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל, אך לא גרמו לנזק או לנפגעים.

רקטה אחת שוגרה קרוב לחצות, כשעתיים לאחר שיגור שיורט על ידי מערכת כיפת ברזל, כשרסיסים מהיירוט אותרו על גג בית בשדרות. התרעות צבע אדום הופעלו בשדרות וביישובים במועצה האזורית שער הנגב. בשבת מוקדם יותר שוב נחתו בלוני נפץ ביישובי במועצה האזורית לכיש ומרחבים. 

עד כה 12 רקטות ופצצות מרגמה לפחות שוגרו בעשרת הימים האחרונים מרצועת עזה לעבר ישראל, ארבע מהן יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. בכל השיגורים לא נגרם נזק ואין נפגעים.

תגובת אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב לירי בערב שישי "ערב שבת ויממה רביעית ברציפות של ירי אל עבר תושבי ישראל בעוטף עזה ושדרות. בעוד כולם עסוקים בשאלות על סיפוח, אני מציע לממשלת ישראל קודם להכיל את הריבונות שלה על עוטף עזה. השתיקה של ממשלת ישראל אל מול הירי שלא נפסק, היא לא מוסרית ולא מקובלת. אני דורש מממשלת ישראל לקחת אחריות לבטחון תושבי העוטף!"

דובר צה"ל שב והטיל את האחריות על חמאס. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור כנגד אזרחי ישראל".

אמש הודיעה ישראל על ביטול שורת הקלות לרצועת עזה בעקבות הרקטה שהתפוצצה בין יישובים בעוטף עזה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע על עצירת הכנסת מלט לרצועת עזה וקיצוץ 500 היתרי כניסה לישראל עבור סוחרים מהרצועה עד להודעה חדשה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה