צומת ניצנים תסגר : תושבי ניצן כועסים על החלטת משרד התחבורה

$(function(){setImageBanner('5256c85c-62b9-470d-bfff-37cf849a7ac7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

משרד התחבורה הודיע לאחרונה כי הוא מתכוון לסגור את צומת ניצנים בתקופה הקרובה ולשנע את התנועה, בדרך לא תקנית ומסוכנת למחלף רבין הממוקם דרומית ליישוב. זאת עקב פתיחת מחלף אשקלון צפון וכביש היציאה הצפונית שביחד אמורים להקל משמעותית על העומסים בכבישים הראשיים של העיר במיוחד בשכונת ברנע. לטענת תושבי ניצן מהלך זה יסכן את באי היישוב ניצן, מתרחצי חוף ניצנים וחיילי בט"ר ניצנים

על פי התכניות של משרד התחבורה הכניסה לניצן מכביש 4 חסומה.

הרמזורים יכוסו בינתיים בניילון והתושבים שירצו לצאת ולבוא לישוב, לבסיס הטירונים או לחוף ניצנים יאלצו להשתמש במחלף החדש הממוקם כשלושה קילומטרים דרומה.

תושבי ניצנים ויישוב ניצן החלו במאבק מול החלטת משרד התחבורה עקב שינוי דרכי הגישה וסגירת צומת ניצנים. לטענתם הדרך המוצעת אינה בטיחותית, אלא גם ינציח את הפערים החברתיים כאשר תושבי האזור כולו יהיו נטולי תחבורה ציבורית.

שלט המודיע על סגירת הצומת

"לא נישאר אדישים להחלטה ונילחם בכל דרך אפשרית לשינויה", אמרה תושב היישוב ניצן שבמועצה האזורית חוף אשקלון. "חבל שמשרד התחבורה בוחר למזער סיכונים במקום אחד ולהמיר אותם למקום אחר מסוכן לא פחות", הוסיפה חברת הנהלת היישוב דנה . 

במועצה האזורית חוף אשקלון ובמשרד התחבורה התנהלו כמה וכמה דיונים בנושא כשהמועצה לוחצת ומבקשת לא לסגור את צומת ניצנים ומנגד במשרד התחבורה נצמדים לסיכונים הרבים שקיימים במפגש המסילה ומתעקשים על סגירתה יחד עם פתיחת המחלף החדש.

"סגירת צומת ניצנים וביטול מפגש הכביש-רכבת מהווה פעולה חשובה לבטיחות משתמשי הדרך ותושבי האזור", טוענים במשרד התחבורה ומוסיפים: "מדובר במפגש שהוגדר כאחד מהמפגשים המסוכנים ביותר מתוך כ-70 מפגשים ברחבי המדינה, המפגש מאופיין באירועי בטיחות רבים והנו גדוש בכמות כלי רכב".

 השבוע קיבל ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו, הבטחה מהמשנה למנכ"ל משרד התחבורה, יעקב בליטשטיין למציאת פתרון בדמות הפרדה מפלסית חדשה שתחבר את ניצן ובאר גנים לצומת ניצנים.

"המחלף החדש נמצא בסטטוס של תכנון מוקדם וסטטוטוריקה מול הוועדה המחוזית דרום. תהליך זה אמור להסתיים במהלך 2023. תקצוב הפרדה מפלסית לביצוע נמצא בסדר עדיפות גבוה מבחינת משרד התחבורה ויתועדף לתכנית החומש הבאה של חברת נתיבי ישראל במסגרת פרוייקט 'כביש 4 – עד הלום אשקלון'"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה