צעירים יהודים מהתפוצות הגיעו לביקור מרגש ביישובי עוטף עזה

$(function(){setImageBanner('0dd7d180-456c-4879-a4ba-75f377eea514','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

צעירים יהודים מהתפוצות, משתתפי תכנית נקראת "עמיתי מסע להוראת עברית" Masa Israel Teaching Fellows, המגיעים לישראל כדי לתגבר את הוראת האנגלית במערכת החינוך, הגיעו השבוע לסיור מעשיר, מלמד ומשמעותי בעוטף עזה.

החוויה הישראלית
במהלך הסיור המשתתפים ניסו להכיר מקרוב את המציאות המורכבת שבה חיים תושבי העוטף. הסיור הודרך על ידי אל"מ (מיל') גרישה יעקובוביץ שסיים את שירותו הצבאי ב 2016 כראש המחלקה האזרחית לתיאום פעולות הממשלה בשטחים ושמעו מקרוב את סיפור התמודדת בצל האיום הביטחוני, כוח עמידה אזרחי שבו התושבים מנסים לחיות חיי שגרה ומשפחה לצד האיום הביטח

תכנית "עמיתי מסע להוראת עברית" מהווה תכנית הדגל של מסע בשיתוף משרד החינוך ובהובלת חברת החוויה הישראלית, חברת הבת של הסוכנות היהודית. התוכנית החלה לפני 12 שנים ובמסגרתה מגיעים מאות צעירים יהודים מהתפוצות בכל שנה לישראל כדי ללמד ולתגבר את השפה האנגלית בבתי ספר ברחבי הארץ למשך שנת הלימודים. המשתתפים מקיימים אורח חיים עצמאי בישראל ובמהלך השהות שלהם בבתי הספר הם מביאים תגבור חשוב לתלמידים המנהלים איתם דו שיח בשפה האנגלית, מה שמהווה אבן יסוד להתפתחות התלמידים בכל מישור אפשרי. עד כה השתתפו בתוכנית של "החוויה הישראלית", מאות צעירים יהודים, חלקם בחרו להישאר לאחר מכן בישראל.
החוויה הישראלית
מנהל הותכנית, דוידי וינוגרד, אמר כי "מלבד התרומה החשובה ללימוד אנגלית, התוכנית עוסקות בין השאר בחקירת המרחב הישראלי, על כל גווניו התרבותיים, החברתיים, הפיזיים, הגיאופוליטיים, אין ספק שהסיור השבוע לעוטף עזה היה מאוד משמעותי לתהליך החינוכי שהמשתתפים עוברים ושהעריכו את ההזדמנות להתבונן מקרוב על המציאות המורכבת".
במהלך הסיור הצעירים ניצלו את ההזדמנות להנות גם מדרום אדום ופריחת הכלניות בתקופה זאת של השנה.
עוד בסיור  ניפגשו הצעירים עם ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, הוא שוחח איתם על המאבק המתמשך לחיים טובים באזור. 
החוויה הישראלית
עמוס חרמון מנכ"ל חברת "החוויה הישראלית" אמר כי "מטרת התוכנית לתגבר את שפת האנגלית בקרב ילדי ישראל. אנחנו מרוויחים כאן קשר מיוחד שנרקם בין הצעירים מהתפוצות לבני הנוער הישראלים שלומדים להכיר את יהדות התפוצות באינטראקציה אישית. מדובר בתרומה חשובה לחיזוק יהדות התפוצות ומדינת ישראל"
החוויה הישראלית
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה