קבינט הקורונה החליט: חנויות הרחוב ייפתחו ביום ראשון - מרכזי הקניות הפתוחים יישארו סגורים

$(function(){setImageBanner('d862b553-9030-40db-9976-baa71a98079d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

למרות התנגדות משרד הבריאות - קבינט הקורונה החליט כי חנויות הרחוב בערים הירוקות ייפתחו ביום ראשון. שר הבריאות הצביע נגד ההחלטה ומזהיר מעליה בתחלואה. ראש הממשלה אמר בדיון כי המצב אינו מאפשר עוד את השארת החנויות סגורות. מרכזי הקניות הפתוחים, דוגמת הסטאר סנטר והביג פאשן - לא יכללו בסבב ההקלות הנוכחי

אושרה ההחלטה לפתוח החל מיום ראשון את חנויות הרחוב בערים הירוקות, למרות התנגדות נחרצת של משרד הבריאות למהלך. 

כזכור, העסקים נסגרו בעת ההכרזה על הסגר השני ואמורות היו להפתח יחד עם מוסדות החינוך בראשון האחרון. ברגע האחרון הוחלט כי החנויות לא ייפתחו בעקבות החשש מעליה חדה בתחלואה.

לפי החלטת השרים, שאליה התנגדו שר הבריאות יולי אדלשטיין, השרה לשוויון חברתי מירב כהן ושר הכלכלה עמיר פרץ, חנויות הרחוב ייפתחו בתחילת השבוע הבא רק בערים הירוקות. המהלך יתבצע במסגרת תנאי "התו הסגול" וכל חנות תורשה להכניס רק ארבעה לקוחות בו זמנית. בערים האדומות שנתונות בסגר לא ייפתחו החנויות.

השבוע דיווחנו על המכתב של מנכ"ל רשת ביג לשוכריו, שאמר כי מבחינתו הם יכולים להתחיל לעבוד. יום למחרת ביקרו פקחים ואנשי השיטור העירוני במרכז הקניות ביג פאשן באשדוד, והזהירו את בעלי העסקים לבל ייפתחו בניגוד להנחיות. 

את המהלך של פתיחת חנויות הרחוב, בערים הירוקות בשלב ראשון, הובילו שרי כחול לבן בני גנץ, יזהר שי ואבי ניסנקורן, יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי ויו"ר מפלגת העבודה ושר הכלכלה עמיר פרץ. עם זאת, פרץ הצביע כאמור נגד משום שהקבינט לא אישר בשלב זה לפתוח שוב את אזורי המסחר הפתוחים.

עדיין לא ברור אלו חנויות יכללו בתקנות והאם חנויות בביג פאשן והסטאר סנטר יורשו לפתוח. 

ראש הממשלה נתניהו הבהיר כי הוא בעד פתיחת חנויות הרחוב בערים הירוקות ובתנאי שהדבר יכלול הכנסה של ארבעה לקוחות בלבד בזמן נתון. עם זאת, נתניהו התנגד בשלב זה לפתוח את השווקים והקניונים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה