קיר ברזל להגנה על יישובי הדרום- נחנך המכשול סביב רצועת עזה

$(function(){setImageBanner('8b79dbf5-cc5f-4bb2-92df-61387707fbc7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לאחר 3.5 שנים - נחנך היום (שלישי ) בטקס רשמי לחניכת אחד המיזמים הביטחוניים החשובים והמורכבים ביותר שידעה מדינת ישראל – חניכת "המכשול" 65 ק"מ נגד מנהרות מחבלים ורחפנים .

המכשול -צילום דובר צה"ל

הושלמו עבודות בניית המכשול התת קרקעי שמטרתו לתת מענה לאיום מנהרות הטרור של חמאס מרצועת עזה לישראל.

טקס החניכה נערך בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי מפקד פיקוד דרום אליעזר טולדנו, ראש המועצה חוף אשקלון איתמר רביבו, שאירחה את הטקס סמוך ליישוב נתיב העשרה וראשי רשויות מקומיות נוספים.

שר הביטחון, בני גנץ : ״למדינת ישראל אתגרים צבאיים אשר משתנים עם השנים, המכשול שהקמנו מתחת לאדמה ומעליה מהווה דוגמה לחזון מערכת הביטחון. עם השלמת הפרויקט אנו שוללים מחמאס את יכולותיו - ומעניקים לתשובי הדרום ביטחון והגנה. המכשול הוא פרויקט טכנולוגי שמספק גב לצה״ להרחיב את יכולות התמרון״.

דוברות חוף אשקלון

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו אמר: "שמחנו לארח סמוך ליישוב נתיב העשרה את הטקס הרשמי לחניכת אחד המיזמים הביטחוניים החשובים והמורכבים ביותר שידעה מדינת ישראל – טקס חניכת המכשול. הקמת המכשול פוגעת פגיעה אנושה באיום המנהרות - ומחזקת את תחושת הביטחון של יישובי העוטף.

אני מברך את שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ומפקד פיקוד הדרום אליעזר טולדנו על סיום הפרויקט החשוב – ומודה להם על שיתוף פעולה פורה בשגרה ובחירום".

תא"ל ערן אופיר, אמר בפתח האירוע: "בניית הקיר ברצועת עזה זה אחד הפרויקטים הכי מסובכים שמערכת הביטחון בנתה אי פעם, באופן עקרוני אין שום מקום בעולם שבנו מכשול תת קרקעי - זה מאוד מורכב גם מבצעית וגם הנדסית וביצועית".

המכשול מול עזה צילום דובר צה"ל

לדבריו, האתגר הופנה במהלך מבצע צוק איתן והפתרון הראשון שהובא לממשלה היה בעלות של 22 מיליארד, אמרו שזה סכום לא הגיוני, וביקשו מאיתנו להביא פתרון זול ואפשרי והגיוני שניתן לביצוע. בחנו פרויקטים בעולם ובארץ בכדי למצוא פתרון, עד שהגענו להקמת קיר סלארי. בקיר מסוג זה משתמשים בחניונים תת קרקעיים ומרתפיים".

הוא הסביר כי המכשול כולל חמישה נדבכים מרכזיים: "חומה תת קרקעית פיזית וטכנולוגית; מכשול עילי שכולל גדר "שעון חול" שגובהה מעל שישה מטרים עם עוד אמצעים נוספים; מכשול ימי שכולל אמצעים לניטור ומערכת נשק שנשלטת מרחוק; מערך מכ"מ עם מצלמות ואחיזה בשטח שתופס את כל שטח הרצועה, וחמ"לים הן לגדודים, הן לחטיבות והן לאוגדה". בנוסף, הבהיר ראש מנהלת גבולות כי אורך המכשול הוא 65 קילומטרים.

גדי ירקוני ראש המועצה האזורית אשכול כתב " היה לי לכבוד רב לחנוך היום יחד עם שר הבטחון בני גנץ  הרמטכ״ל, אביב כוכבי ובכירי פיקוד הדרום, את המכשול התת קרקעי לאורך הגבול ולברך בשם כל ראשי רשויות העוטף את הפרויקט הלאומי ששינה את המציאות הבטחונית באזורנו הקמת המכשול היא אחת מההחלטות האסטרטגיות החשובות לבטחון תושבי עוטף עזה שכבר הוכיחה את עצמו ואותה קידם ודחף ראש הממשלה הקודם  - בנימין נתניהו.

המכשול סיכל את איום מנהרות הטרור, הבטיח לנו שקט וביטחון ואת המשך הצמיחה בישובינו. אחרי שבנינו את המכשול כעת עלינו לבנות את הגשר בין שני צדי הגבול כדי שנוכל לחיות זה לצד זה.

בדברי פניתי בקריאה לשחרור גופות החיילים הדר גולדין ואורון שאול ז״ל שמוחזקות בידי החמאס. כולי תקווה שנזכה בעתיד לפרוץ דרך לחיי ביטחון, כלכלה ורווחה בשיתופי פעולה אזוריים למען חיינו בהווה ולמען הדורות הבאים תודה רבה לכל השותפים לפרויקט הלאומי משנה המציאות."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה