ראשי ההנהגה החקלאית לראש הממשלה נגד ״הרפורמה״ להשמדת החקלאות הישראלית

$(function(){setImageBanner('73d7f5d3-87bc-454d-a851-1db2ec59f489','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ראשי ההנהגה החקלאית שלחו השבוע מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, על מנת שיתערב בניסיון להעביר את הרפורמה בחקלאות באופן חד צדדי ויפעל לחזרה למשא ומתן "עד ליציאת עשן לבן".

freepik יבוא ירקות

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, יו"ר הארגונים הכלכליים הקיבוציים, יעקב בכר, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועה המושבים, עמית יפרח, יו"ר מרכז השלטון האזורי, שי חג'ג' ויו"ר התאחדות האיכרים דובי אמיתי

כתבו לראש הממשלה : "אנחנו שותפים מלאים לכוונה לטפל ביוקר המחייה בישראל, ככל שהוא תלוי בחקלאי ישראל, אבל הדרך כפי שהיא מוצעת כעת היא בבחינת כריתת הענף עליו אנו יושבים. את זה טוענים לא מעט חוקרים, פרופסורים ודוקטורים מהפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, מהפורום לתזונה בת קיימא ואנשי המקצוע ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר וגם מהמשרד לאיכות הסביבה אשר חוקרים את העניין לאורך שנים.

לישראל אין את הפריבילגיה להישען על אספקת מזון טרייה מטורקיה, אוקראינה, מצרים ומדינות אחרות נוספות שאין להן עניין בביטחון המזון של תושבי מדינת ישראל. משפחות בישראל צפויות לחסוך שקלים בודדים בלבד (בהנחה שההנחה אכן תתגלגל לצרכן) בעוד שהשפעת הרפורמה על הפריפריה תביא לירידה משוערת של עשרות אחוזים (50%-65%) בהכנסות של חקלאי הנגב, עוטף עזה, הגליל העליון ורמת הגולן".

עוד הוסיפו "התמיכה הישירה לדונם באיחוד האירופי מלווה  בשיעורי מכס משמעותיים ובהטבות נוספות לחקלאים. בנוסף, ענפי הירקות והפירות באירופה נהנים מתקציבי תמיכה ניכרים נוספים, המגיעים בעיקר להתארגנויות ומאפשרים מגוון רחב של השקעות ופעולות משותפות".

ממשלה שמצהירה על יעד לאומי להכפלת ההתיישבות בגולן- לא יכולה לחסל את החקלאות ובד בבד לעמוד ביעד הלאומי.  ממשלה שמדברת על חיזוק הגליל העליון ויישובי עוטף עזה- לא יכולה לאשר רפורמה שכל מהותה חיסול החקלאות וההתיישבות העובדת!"

"צריך הרבה אומץ בשביל להמר על עתיד החקלאות של מדינת ישראל על בסיס ניחושים ותחושות בטן, בעיקר נוכח זמינותם המיידית של אינספור מחקרי מדיניות, מודלים כלכליים ודוגמאות מהארץ ומהעולם הרחב, היכולים לסייע בהתאמת הפתרון לבעיה ולאמוד את השפעת המהלכים המנהליים על התוצאה הכלכלית הסופית – מה שכלל לא נעשה עד כה".

אנחנו החקלאים בעד רפורמה. אלא שאנחנו בעד רפורמה אמיתית, הנשענת על הכרה אמיתית במציאות בשטח, ולאחר מכן ולא פחות חשוב מכך, כזו המבוססת על מודלים כלכליים ברורים והגיוניים הכוללים התייחסות רצינית ועניינית לענפי החקלאות השונים".

 "את מה שלא הצליחו להשיג פעולות האיבה של חיזבאללה וחמאס, תעשה החלטה אחת אומללה של ממשלת ישראל לאמץ את ״הרפורמה״ להשמדת החקלאות הישראלית! כראש ממשלה ישראל וכשר ההתיישבות- אנחנו מבקשים את התערבותך הדחופה לביטול ההליך החד צדדי של הפעלת הצווים להפחתת המכסים ולחזרה לשולחן המשא ומתן עד ליציאת עשן לבן".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה