ראשי המועצות האזוריות הכריזו על שביתת אזהרה ביום א הקרוב "רפורמת היבוא תשמיד את החקלאות הישראלית"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('67f34283-5f62-4d12-8831-1a8a07839fc5','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('67f34283-5f62-4d12-8831-1a8a07839fc5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (רביעי ) במועצה האזורית רמת נגב, במחאה על הודעת משרדי האוצר והחקלאות לצאת באופן חד צדדי ולהעביר באבחת יד בחוק ההסדרים שינויים בחקלאות, בהם פתיחת המשק לייבוא מזון טרי בעבור נזיד עדשים ואיום על ענף ההטלה, השתתפו ראשי ההנהגה החקלאית. המטרה של הרפורמה החדשה היא להפחית את מחירי הפירות והירקות אך גם כוללת פתיחת שוק הפירות והירקות ליבוא כמעט חופשי בתוך 5 שנים מה שיפגע מאוד בחקלאות הישראלית

freepik יבוא ירקות

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר, מקדמים במסגרת השינויים המבניים הנלווים לחוק התקציב לשנים 2021-2022, תכנית רוחבית להגדלת התחרות ותמיכה בענף החקלאות.

התכנית צפויה להגביר את התחרות בענף החקלאות דרך הפחתת מכסים (מכס) רוחבית עבור כלל מוצרי הפירות והירקות לפי מתווה הדרגתי והפחתה מיידית של רשימת מוצרים הכוללת ביצים, אבוקדו, שום, אפונה, שעועית תאנים, אננס ארטישוק ועוד.

באשר לענף ההטלה, תינתן תמיכה ישירה לחקלאים על כל ביצה (עד 40 אלף שקלים בשנה לכל בעל מכסה), עם עדיפות לחקלאים בגליל במטרה לחזק את הפריפריה. בנוסף, יינתנו מענקי חדשנות והשקעות למגדלים על מעבר ללולים מודרניים.

לצד זאת התוכנית כוללת צמצום רגולציה לייבוא פירות וירקות באמצעות אימוץ תקינה אירופאית, כתוצאה מכך, צפויה הגדלה משמעותית של מגוון המוצרים, כך שיהיה ניתן לצרוך נקטרינות ומשמשים בכל השנה ולא רק בחודשי הקיץ. בנוסף, יכנסו לישראל מוצרים שכיום אינם נגישים לצרכן הישראלי, כגון פירות יער ודוריאן.

לאור כך, ראשי המועצות האזוריות נתנו גב מלא להנהגה החקלאית והכריזו על שביתת אזהרה ביום א הקרוב לאחר שהצביעו פה אחד לשבות באסיפה הכללית של מרכז השלטון האזורי המייצג את 54 המועצות האזוריות מכל הארץ, מהגולן ועד חבל אילות  כמו כן, יו"ר נשיאות המגזר העסקי הכריז כי לא תהיה עסקת חבילה במשק אם החליטו ללכת על החקלאות ועל המגזר העסקי על הראש.

שי חג'ג' יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים: "ישראל חייבת לייצר לעצמה מזון טרי. הדרך היחידה להתמודד עם חרמות של חברות ענק נגד ישראל היא עצמאות בייצור המזון הטרי, אחרת זה חוסר אחריות, ואנחנו לא נאפשר זאת. כמה טוב שהחליטה הממשלה להתפיל מים בעצמה ולהיות מסוגלת לייצר לעצמה את מי השתיה ולא הסתמכה על טורקיה. אתמול זה גלידה מחר זה ירקות טריים. לא נוותר על הבריאות ונדאג שתמיד יהיה כאן שפע בריא וטעם משובח. לכן, היום באסיפה הכללית של מרכז השלטון האזורי הצביעו ראשי המועצות האזוריות פה אחד על שביתת אזהרה במועצות ביום א הקרוב."

יו"ר נשיאות המגזר העסקי והתאחדות האיכרים, דובי אמיתי: "אני מודיע לכם חגיגית כמי שעומד בראשות נשיאות המגזר העסקי- לא תהיה עסקת חבילה במשק אם החליטו ללכת לחקלאות ולמגזר העסקי על הראש ולא ניתן להם להכניס את זה לחוק ההסדרים. אני קורא לשר האוצר ליברמן- אל תיתן לאגף התקציבים להוליך אותך שולל, הם ניסו לעשות זאת כשהיית שר התשתיות והחלטת על התפלת המים המשמעותית שהצילה את מדינת ישראל מהתלות לייבא מים מטורקיה. 100 שקל לדונם זו איננה תמיכה ישירה, זו יריקה בפרצוף לחקלאים שאומרת להם תסגרו את המשק מה שיוביל לצמצום הגידולים ולנטישת קרקעות- הרס מפעל החקלאות והציונות היושבת על גבולות המדינה"

יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח: ״כשהוקמה הממשלה הנוכחית הצהיר ראש הממשלה שמדובר בממשלת קורונה שתתעסק בקורונה ולא בשינויים קיצוניים כפי שעוסקים באוצר במסגרת חוק ההסדרים. במידה וייושמו תכניות האוצר, המשמעות היא שמדינת ישראל קיבלה החלטה שהיא לא רוצה שאזרחיה יאכלו פירות מרמת הגולן,  עגבניות מעוטף עזה וביצים מגבול הלבנון. זוהי פגיעה אנושה בחקלאות הישראלית! אנחנו בחזית ניאבק למען חקלאות ישראלית, למען חקלאי ישראל לדורות הבאים״.

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל"מדובר במהלך שישמיד את החקלאות הישראלית. בכל העולם, בכל פעם שהלכו על מהלך שכזה, שלא תמיד הוכיח את עצמו, נתנו ארכה של מספר שנים להתארגנות, הן של המדינה והן של החקלאים. רק אצלנו ממציאים את הגלגל בכל יום מחדש, ומנחיתים רפורמה מהיום למחר. העלות של המהלך מוערכת בכ-3 מיליארד ש"ח בשנה, והסכום עליו מדבר משרד האוצר כ'תמיכה בחקלאים' הוא לעג לרש ויריקה בפניהם של החקלאים. כך גם לגבי העלאת המיסים על ההתיישבות העובדת, המהווה כ-90% מחקלאי ישראל. צבר הגזירות שניתכות על החקלאים, ימחק באופן מיידי ענפים שלמים וימוטט את החקלאות הישראלית. גם הכוונה להעביר את האגף להגנת החי והצומח למשרד הכלכלה, משול להעברת החלטות רפואיות בבי"ח לידי צוות כלכלנים. אני קורא לשרי האוצר והחקלאות לשקול שוב את הרפורמה, שבמתווה הנוכחי שלה תגרום נזק עצום".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה