ראשי ארגוני החקלאים בכנס חירום בדרישה "לבטל את ההליך החד־צדדי של הפעלת הצווים להפחתת המכסים"

$(function(){setImageBanner('dbb77fb2-0f48-4bd6-afb4-d9684c6dfda9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בצל הביקורת על התוכנית הכלכלית להורדת יוקר המחיה, קיימו היום (ראשון) ראשי ארגוני החקלאים כנס חירום בקיבוץ בארות יצחק, בדרישה "לבטל את ההליך החד־צדדי של הפעלת הצווים להפחתת המכסים". מדובר בכינוס חירום משותף של חקלאים, חברי כנסת, ראשי המועצות האזוריות ובכירי צבא לשעבר. הכינוס התקיים סמוך לגדר הגבול עם עזה, מתוך דאגה לעתידה של החקלאות הישראלית.

ראש המועצה אופיר ליבשטיין מגיב בכנס החירום של המרחב הכפרי בעקבות רפורמת החקלאות הצפויה "אני מאמין שזה סיפור של הציונות, ערכים ומטרות. זה הסיפור של מדינת ישראל. ציונות מבוססת על התיישבות, בטחון וחקלאות- אין מדינה ללא אדמה ואין אדמה בלי ששומרים עליה.

-

הדרך לשמור על הקרקעות זה ע״י חקלאות מסיבית לאורך כל הגבול. אם לא תהיה חקלאות שאפשר להתפרנס ממנה לא תהיה חקלאות. ללא שמירה ועיבוד על הקרקעות לא תהיה ריבונות וללא ריבונות לא תהיה משילות!

אופיר ליבשטיין - דוברות שער הנגב

מלבד אינטרס הביטחון שהוא הראשון במעלה ישנם גם אינטרסים נוספים. מדינת ישראל חייבת לדאוג לביטחון תזונתי בלי להסתמך על ייבוא מארצות כמו טורקיה, שהיחסים עימה אינם יציבים בלשון המטעה. גם במלחמה ביוקר המחייה- החקלאות היא הפתרון ולא הבעיה.

אני קורא לממשלת ישראל לחזור לבסיס הציונות הערכים עליהם הוקמה המדינה- בטחון, התיישבות וחקלאות. הימנעו בפגיעה אנושה בענפי החקלאות השונים." 

ראשי ההנהגה החקלאית קראו בשבוע שעבר לראש הממשלה נפתלי בנט להתערב ולבטל את "ההליך החד־צדדי של הפעלת הצווים להפחתת המכסים". במכתב ששלחו ראשי ההנהגה הם ציינו כי "החקלאים בעד רפורמה, אבל דורשים שתועיל ליכולת ייצור המזון, לחקלאים ולצרכנים הישראלים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה