ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין, נרצח בחילופי אש עם מחבלים

$(function(){setImageBanner('74ce5215-14d9-4f5c-927c-99237a2b778d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בעקבות מתקפת הטרור שמתרחשת כעת על ישובי העוטף, אנו מעדכנים בצער ובכאב גדול כי ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין, נהרג בחילופי אש עם מחבלים.
אופיר נהרג כשיצא להגן על היישוב בעת התקפת המחבלים.
אופיר ליבשטיין (49),אשר התגורר בקיבוץ כפר עזה, נשוי לורד ואב לארבעה בנים הוא כהן כראש המועצה אזורית שער הנגב והתכוון להמשיך לקדנציה שנייה. הלווייתו תתקיים ביום רביעי 18.10 בשעה 16:00 , בבית העלמין אבן יהודה


אופיר ליבשטיין ראש מועצה האזורית שער הנגב
הנהלת המועצה, העובדים וקהילת שער הנגב כולה כואבת על לכתו.

סגן ראש המועצה, יוסי קרן ממלא כרגע את מקומו. הנהלת המועצה וצוות החירום המועצתי ממשיכים בניהול האירועים. יהי זכרו ברוך 

אופיר ליבשטיין (1973 – 7 באוקטובר 2023) היה ראש המועצה האזורית שער הנגב, מאז הבחירות ב-2018. נרצח במתקפת הפתע על ישראל 

אופיר נולד באילת בה התגוררו הוריו בשל שירותו הצבאי של אביו. בגיל 4 חזרו הוריו לכפר נטר בו התגוררו קודם לכן.

שירת בצה"ל כחובש צבאי וכמדריך בחיל הרפואה.

מ-2007 הוא חבר מועצה. באותה שנה יזם ומאז הוא מנהל את פסטיבל דרום אדום.

ב-2017 נבחר למכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית,לאחר ששימש סמנכ"ל סחר חוץ באיגוד ויו"ר קרן המשתלה לעידוד יזמות וחדשנות.

בבחירות 2018 ניצח את נירה שפק ברוב של 68.31%.

ב-7 באוקטובר 2023 נהרג אופיר עם חילופי אש עם מחבלים שחדרו לרצועת עזה.

מכריו של אופיר שקיבלו את הבשורה הקשה סופדים לו 

חמי סלאני עוד לא מעכל את מה שקורה כאן מהבוקר. מזועזע ועצוב מאוד מאוד מהמתקפה הנוראית והאכזרית על מדינת ישראל של החמאס על אזרחי המדינה ומקווה לסיומה במהרה ובתקווה גדולה לעתיד המדינה והמזרח התיכון מיום נוראי זה.

עצוב מאוד ומבכה על נפילתו של חברי, אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האיזורית שער הנגב וחבר קיבוץ כפר עזה ומשתתף בצערה של המשפחה, הקיבוץ והמועצה ועם כל ההרוגים במתקפה האכזרית והרצחנית היום שטרם הסתיים והחלמה לכל הפצועים.
״ עוד יש מפרש לבן באופק, לו יהי, לו יהי..״
עמית יפרח מזכל תנועת המושבים"שבת קשה מאוד. הלב נקרע. אופיר ראש המועצה האזורית שער הנגב וחברי היקר והטוב נפל כאשר הגן על ביתו, משפחתו ותושביו בכפר עזה. אופיר תמיד היה הראשון להגן ולשמור על תושבי המועצה בעשייה ענפה למען האזור בשותפות וחברות יוצאת דופן ותמיד עם חיוך ואופטימיות . במותו - כמו בחייו - היה אופיר מופת לאיש ציבור ערכי הנאבק למען תושביו גם תוך סיכון חייו.
המומים וכואבים. תחסר לכולנו חבר"
גל יואל דרשר "מבכה את מותו של בן כיתתי בפנימיית הדסים וחברי אהוב לבי ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין - ראש המועצה האזורית שער הנגב שיצא להגן על תושביו כפי שחונכנו.
אופירי אני כבר מתגעגע ודמך ינקם"
נעמה לזימי "אסון כבד.ראש מועצה אזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין נהרג בלחימה בישוב היום.שולחת תנחומים מעומק ליבי לתושבי המועצה ולמשפחתו. יהי זכרו ברוך".
עופר מלמד "דורון היקר כמה אהבת את אחיך
אופיר ליבשטיין שנהרג היום מחילופי אש בקיבוץ כפר עזה.
כמה היית גאה בו שהוביל לתפארת
כראש המועצה את מועצת שער הנגב.
הכרתי אישית את אופיר
והדבר הראשון שהרגישו בנוכחותו
היו ערכים של נתינה ורצון לעזור, להבין, להיות בשיח ככל שניתן. יחד עם זאת היה אדם נחוש שתרם ונלחם לאורך שנים לרווחתם
של האזרחים בישובי עוטף עזה גם כראש מועצה.
היה בין היתר מהיוזמים של דרום אדום- פרויקט התיירות מסביב לישובי העוטף שמתקיים מזה שנים כל שנה.
היום יצא אופיר את ביתו בכפר עזה כדי להגן גם בעצמו בגופו על אזרחים חפים מפשע בישוב , ונהרג נרצח בחילופי ירי על ידי מחבלים מעזה.
הייה חזק דורון 
עבור אמך והאחים שלך
כפי שאופיר היה רוצה.
אנחנו אוהבים אותך דורון
וזה כואב ועצוב שאתה חווה כאב כזה
שולח לך יחד עם כל מי שיגיבו כאן וכל עם ישראל
אור גדול של עוצמה
למשפחתך, לאשתו ולילדיו של אופיר
יהי זכרו ברוך לעד" 


חנוך דב מלבינצקי "לפני כשבועיים נפגשתי עם אופיר ליבשטיין ז״ל לסיור במועצה שלו. עכשיו התבשרנו כולנו שנפל בקרב עם מחבלים תוך כדי הגנה על ביתו. יהיה זכרו וזכר כל הנרצחים באירועי היום ברוך.
‏יהיה זמן לחשבון הנפש הכואב וההכרחי שצריך לעשות, תפיסתית ומבצעית כאחד. כרגע ישראל במלחמה ותשומת הלב כולה צריכה להיות מופנית למאמץ המלחמתי בלבד.
‏אנשי ציבור ופוליטיקאים שחושבים שעכשיו הזמן להתבטא פוליטית או להעביר ביקורת על כוחות הבטחון - זה לא הזמן יהיה לכם יומכם. לא עכשיו. לא מתוך שלוליות הדם" 
משה פדלון "בוקר קשה, אני משתתף בצער תושבי שער הנגב עם הבשורה הקשה על הירצחו של ראש המועצה האזורית אופיר ליבשטיין בחילופי אש עם ביטחון. יחד ננצח".
ליאור יעדו "המועמד שלי, חברי, נשמה צרופה, אהוב האהובים, שוחר השלום ואיש החזון והאחווה אופיר ליבשטיין - ראש המועצה האזורית שער הנגב נרצח"
אורי בן ארי "
איזה אסון כבד
אופיר ליבשטיין ז״ל
לא נקלט במוח …
איש ענק
ראש מועצה אזורית שער הנגב וג׳נטלמן
נפל בקרב עם המחבלים הארורים שחדרו לישובי עוטף עזה
יהי זכרו ברוך"
ראש עיריית שדרות, אלון דוידי "חברי מועצת העיר, עובדי העירייה ותושבי שדרות קיבלו בהלם ובצער כבד את הידיעה על מותו של חברנו אופיר ליבשטיין, ראש מועצת שער הנגב.
אנו שולחים את תנחומינו למשפחתו היקרה ולכל קהילת שער הנגב.
"בצער כבד התבשרתי על מותו של חברי אופיר ליבשטיין, שנהרג בחילופי אש עם מחבלים נתעבים.
השעות הללו קשות מאוד, במהלכן נורו מטחים כבדים לעיר ולצערנו מחבלים חדרו לעיר והצליחו לפגוע בתושבים. אנו מאחלים רפואה שלמה לפצועים.
העירייה בקשר שוטף עם הצבא ומבקשת מהתושבים להמשיך לשמור על ההנחיות, להסתגר בבתים, לנעול דלתות וחלונות ולשהות בממ"דים.
צפויים לפנינו ימי לחימה ועל כולנו לסייע האחד לשני ולהיות קהילה מאוחדת ועוזרת אחד לשנייה", דברי דוידי.

מרכז השלטון האזורי בישראל "אנו מתקשים לכתוב את המילים הבאות, ובכאב רב מודיעים כי אופיר ליבשטיין ראש המועצה האזורית שער הנגב, חברינו היקר והאהוב נהרג הבוקר בחילופי אש עם מחבלים בעת שיצא להגן על היישוב.

אנו מחבקים את המשפחה ואת תושבי המועצה בשעה קשה זו."
שי חג'ג' ראש המועצה האזורית מרחבים "ביום הכיפורים שיתפתי אתכם במצווה הגדולה שעשה חברי היקר אופיר ליבשטיין למען חיילי צה״ל. כתבתי לו בשעה 17:29 שיש 4 חיילים שהגיעו לבסיס נחל עוז ואין להם ארוחה מפסקת. שמתי צילום מסך מההודעה כי זה פשוט לא להאמין, בשעה 17:44 אופיר כבר שלח לי תמונה של החיילים בביתו שבכפר עזה עם ארוחה עשירה. וכזה היה אופיר. הראשון לעזור ולתרום. 
היום היכתה בנו הידיעה בכאב גדול על שנהרג בחילופי האש עם המחבלים בעת שהגן על היישוב.
שבת קשה מאוד. הלב נקרע. אופיר תמיד היה הראשון להגן ולשמור על תושבי המועצה. במותו - כמו בחייו - היה אופיר מופת לאיש ציבור ערכי הנאבק למען תושביו גם תוך סיכון חייו.
המומים וכואבים. תחסר לכולנו חבר". 
אופיר, חבר קרוב וראש מועצה שתמיד היה הראשון להגן ולשמור על תושבי המועצה. במותו - כמו בחייו - היה אופיר מופת לאיש ציבור ערכי הנאבק למען תושביו גם תוך סיכון חייו.
הידיעה על מותו היכתה בנו. אופיר יחסר לכולנו. כל עם ישראל משתתף בצערה הכבד של ורד אלמנתו על האובדן העצום. אין מילים שיתארו את הכאב.
-
צהלה גפני עוזי "כל כך ברור שאופיר יהיה בראש המגנים.
אדם משכמו ומעלה.
עצוב מאוד, ממש בלתי נתפס ואבידה גדולה לכולנו.
ת.נ.צ.ב.ה.
ברוך דיין האמת".
יאיר לפיד "בוקר קשה ובשורה שוברת לב. הלב עם תושבי המועצה אזורית שער הנגב, ועם משפחתו וחבריו של ראש המועצה, אופיר ליבשטיין, שנהרג כשיצא להגן על היישוב בעת התקפת המחבלים.
שולח חיזוקים בשעתכם הקשה ביותר. שימרו על עצמכם.
יהי זכרו של אופיר ברוך". 
אביגדור ליברמן "הלב נשבר. ראש מועצת שער הנגב, אופיר ליבשטיין הגיבור נהרג בעת הגנה על הבית. אין מילים שיוכלו לבטא את האובדן הגדול.
‏אני משתתף בצער משפחתו מכריו וכל המועצה ומחזק אתכם ברגעים קשים אלו.
‏יהי זכרו ברוך".
-
טלי קרנבלי 
איש יקר, גיבור ישראל. נפל במערכה למען היישוב והקהילה שכה אהב. איש שלאורך כל הדרך עשה למען אחרים תודה ענקית על מי שהיה. יהי זכרו ברוך
-
ניר ישראלי
איש יקר.מלח הארץ בכל רמח איבריו.אבידה ענקית.משתתף בצער המשפחה.
-
משה קורנפורטי
אדם שהוא מופת! מנהיג אמיתי. איש של אנשים ערכים ודרך ארץ. אובדן עצום. יהי זכרו ברוך. נבוא להיפרד ברביעי ולעולם לא נשכח אותך אח יקר

בלוויה אחיו  דורון ספד  לו

אופירי
אח שלי - ככה קראנו אחד לשני.
תמיד מתחבקים, שמחים להיפגש.
אוהבים כל כך - תמיד שם אחד בשביל השני.
תמיד חשבתי שאני זה שאלך לפניך ולא אתה לפניי. אתה העוגן של המשפחה, הלב שלנו, אצלך התארחנו כל חג, ממך שאבנו בטחון.
תמיד היה בך שקט פנימי שהשרה תחושה שהכל בסדר לא משנה כמה רעש יש בחוץ. בפנים מחייכות נכנסת לנעליים הגדולות של סבא גדעון
ועכשיו אתה מתאחד עם כל אהובנו בגן עדן.
רק לפני 5 שבועות רצינו להיפגש כל האחים ביום הולדת שלי ואתה האגודל של כף היד- חמש אצבעות, חמישה אחים, אח שהוא חבר, הגורם המאחד והנשמה של המשפחה .
אמרת שלא תוכל להגיע כי זו תחילת שנת הלימודים אבל הפתעת אותנו באמצע המופע של שולי רנד, שמחנו, שרנו ורקדנו.
ובסוף הערב ביקשת שנזכיר אחד לשני מי אנחנו ומה הייעוד שלנו מתוך עבודה שעשינו בטיול אחים לפני כמה שנים - קראנו בקול ואתה אופירי הגשמת את הייעוד שלך עוד בחייך!!
אתה השראה מעשית עזרת לאנשים להרתם לעשייה - לחזק את הגאווה היהודית בעולם. והמסר שלך שכל אחד יכול ליצור את העתיד שהוא רוצה.
בראש השנה האחרון כתב עידו הבעל של חלי על הבית שלך ושל נושקי ( ורד ואופיר ) שתמיד הצליח להכיל כל כך הרבה אורחים:״ומה יש לו לבית הזה, שאין לו גבולות, הקירות נמתחים ,חללים מתרחבים, מה יש לו לבית הזה שהוא כלי קיבול ללא קרקעית, שכמה שתיצוק לתוכו עדיין ישאר מקום לעוד, עוד מזרון להניח את הראש, עוד כסא ופינה בשולחן, והאוכל כמו נס פח שמן לא נגמר.ֿ
מה יש לו לבית הזה ששירה חזקה בוקעת מתוכו, שיש בו התעקשות לשמוע את קול כולם, שהבלגן בו מסודר, הלכלוך בו נקי והכל נוכח.
שגם אם רקטות יחוגו מעליו, הוא תמיד מוגן ליושביו עם כיפת ברזל או אולי מזהב.
מה יש בו שנותן לך תמיד להרגיש נוח, רצוי ואהוב, גם אם הגעת אליו ונשפכת לתוכו מקצוות הארץ , כמו נחל שכמעט יבש , הבית הזה מאגר בלתי נדלה של אהבה.״
מה שיש לו לבית הזה זה את הלב הענק שלך אופירי.
הלב שנותן לכולם בלי יוצא מן הכלל!!!.
לב של השראה שסימל את כל מה שיפה בארץ הזו: חזון, ערכים, ציונות, שליחות, שייכות לקהילה, מסירות אין קץ. לב של חיבורים - לב של חברים, אלפי חברים שנותנים את הנשמה.
אבל הכי חשוב - אתה הלב של המשפחה שפועם בכל כך הרבה מעגלים בארץ ובעולם כולו !
אנחנו בהוקרה על הלב הזה שזכינו בו גם אם רק ל 50 שנה אנחנו יודעים שהוא ממשיך ופועם בכל אחד ואחת מאתנו.
אני זוכר אותך אח שלי כשהיינו חוזרים באופניים מהגן אוכלים טופי ועושים תחרות מי יכין יותר טבעות מהעטיפות.
תמיד היה לך טמפרמנט של ילד גינגי - נלחמת בכל מי שהציק לבני המשפחה שלך - היית מנהיג מגיל צעיר - ניהלת קייטנות מגיל 15 , עבדת במקביל בקפיטריה בהדסים, עם אבא בגל שירותי ניידות, הקמת עם עזרא הדוד עסק, התחברת לגולדטרייד וניהלת את P 1000 המשכת לעמותת אתגרים לפיתוח עסקי, הקמת איתי את קואצינג אינטראקיב ומנטורס צאנל. אני זוכר את התפקיד הראשון בקיבוץ בהשכרת הבתים, משם ליו״ר מוזיאון ג׳ו אלון למורשת הבדויים, יו״ר קיבוץ חולית, דירקטור בקקל, חבר ההסתדרות הציונית העולמית, יו״ר הבונים דרור, מקים את We Kibbutz, מנכ״ל התעשייה הקיבוצית, וראש המועצה האזורית שער הנגב - וזה רק חלק קטן מהתפקידים שעשית כי לאנשים העסוקים ביותר יש תמיד זמן לעשייה.
אופירי, כמה טוב שהספקת לצאת עם ורד, אביב, ניצן, עידן ואורי לחו״ל בחג הסוכות ולחזור ברביעי, הספקת לעשות איתי ועם אמא קידוש בשישי, לפגוש את משפחת אפשטיין בליל שבת לארוחה, ובבוקר שמחת תורה יצאת למלחמה, מלחמה שאתה לא אוהב, אתה איש של שלום, שהקדיש את חייו לשלום.כתבת בשישי בפייסבוק :״ששמחת תורה היא חגיגה על סיום קריאת ספר התורה ועל המשך קריאתו מחדש, מבראשית - הסוף מעיד על התחלה, ומסמל את המסע שעברנו ומעניק לנו רגע להגיד תודה על שהיה ולהתמלא תקווה לקראת הבאות.
יחד נמשיך לעשות טוב - למען עתיד שער הנגב״
נלחמת על הגנה על המדינה, נלחמת לטובת התפתחות הקהילה שלך במועצה האזורית ובקיבוץ ונלחמת כדי להגן על הבית שלך והמשפחה שלנו ושילמת בחייך.
כי מה בסך הכול רצית, שלכולם סביבך יהיה טוב, אתה לב של נתינה ונתת את חייך ואת מותך למשהו גדול יותר, משהו שיאפשר חיים שקטים למשפחות שרוצות להרגיש בטוחות בביתם. נלחמת בגבורה, כי זה משהו שלוקחים בחשבון מנהיגים ויש לנו הרגשה שמה שנקבל בסופו של יום הוא שלום, כי אתה מנהיג אסטרטג ואתה תמיד מקבל את מה שאתה מבקש.
אופירי,
תמיד היית מוכן להנהיג ולהוביל ואני לא אתפלא אם גם עכשיו כבר התברגת בקבוצת המלאכים שלנו, כדי לשמור עלינו.
תעזור לנו מלמעלה למצוא את פיצי - ניצן הרגיש, האמיץ, הנפלא והאהוב אליו נסעתם כל שבועיים לנירים.
ואנחנו פה מבטיחים לשמור על ורד, אביב, ניצן, עידן ואורי ועל אמא אסתי ליבשטיין שאתה עבורה מקור של גאווה, בטחון ואהבה, ועל המשפחה מאוחדת תמיד.
״יְהוָה, יִשְׁמָר-צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ-מֵעַתָּה, וְעַד-עוֹלָם״
נוח על משכבך בשלום
-
עמיר אלנברג כתב היום ה- 13 למלחמה
אופיר ליבשטיין, ראש המועצה של שער הנגב, השתמש באמירה "95% גן עדן ו-5% גיהנום" כאשר הוא רצה לתאר את החיים במועצה אזורית שער הנגב.
קשה לי לספור כמה פעמים הזכרתי את אופיר בשנה האחרונה, כאשר הייתי צריך להסביר, איך נראית מועצה שהיא גן עדן, איך אפשר לחלום ולהגשים חלומות, איך אפשר בתהליך מסודר וברתימה של אנשים מדהימים, לפתח אזור ש 5% מהזמן שלו הוא גיהנום.
אתמול יצאתי בפעם הראשונה לביקור חטוף בעורף כדי להשתתף בהלוויה של אופיר (קשה להאמין שאני כותב את המילים האלה).
מסתבר שגם בגיהנום יש רמות שונות, ואתמול אחרי שפגשתי כל כך הרבה אנשים שאני אוהב, שבורים לגמרי, אני מבין ש 95% גן עדן, זה כבר לא מספיק.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה