שטראוס משיקה - קפה טורקי של עלית ללא שם המותג "טורקי"

$(function(){setImageBanner('3f384e33-893a-44d8-a3ac-5996b9c6f5cc','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

הזעם בציבור הישראלי נגד נשיא טורקיה עשה את שלו - במקום המותג קפה טורקי, יתנוססו על חזית האריזה משפטים כמו "דור הניצחון", "עם ישראל חי", "אין לי ארץ אחרת".

קפה טורקי

שם המותג הידוע "קפה טורקי" בן 60 השנים, שעדיין תופס 25% מנתח שוק הקפה בארץ, מעלים את המותג טורקי.

הזעם בציבור הישראלי נגד נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, והתבטאויותיו החריפות נגד ישראל, שהובילו לקריאה בחרם על מוצרים טורקיים, ובראשן העגבניות, הגיע גם לקפה הטורקי של עלית שטראוס, שלמעשה אין לו באמת קשר לטורקיה, חוץ משמו.

בשיח ברשתות החברתיות הציבור ביקר את השם ושאל למה לא להחליף את הקפה הטורקי בקפה ישראלי? בשטראוס החליטו לתת מענה במיוחד אצל הלוחמים המילואימניקים בשטח, שצורכים קפה שחור, באמצעות אותם משפטי מורל מלחמתיים.

"מאז תחילת המלחמה יש ביקוש גדול לקפה, בעיקר זה עם ההל, שכרגע תעדפנו אותו בייצור", מספר מנכ"ל שטראוס קפה ישראל, אבי לאופר. "במקביל, חשבנו מה אנחנו יכולים לעשות ברמה המותגית, כשברקע היה רעש ברשתות החברתיות סביב השם 'קפה טורקי'. היו פוסטים שביקשו שנשנה את השם לקפה ישראלי על רקע החרם שהציבור קרא על מוצרים מטורקיה. רצינו להבהיר שאין קשר בין קפה טורקי לטורקיה. פולי הקפה מגיעים מארצות הקפה ברזיל, וייטנאם, אתיופיה וכו'. לא מגיע שום קפה מטורקיה. הקפה מגיע לישראל ומיוצר בלוד 60 שנה. למה קוראים לו כך? צורת הטחינה הדקה ידועה בטורקיה וביוון. הקשר הוא רק צורת הטחינה הדקה.

"ואז הרעיון היה שאנחנו כן רוצים לעשות משהו עם האריזה, ובמקביל רוצים להרים את המורל. הקפה נמצא כמעט בכל בית, ואצל הלוחמים בעזה, ששולחים לנו תמונות שלהם שותים קפה. אמרנו שניקח משפטים שיחליפו את שם ויראו כמה המוצר שורשי ישראלי. זו מהדורה זמנית שכרגע תהיה הרוב על המדפים בסופר. גם האריזה הישנה תהיה למי שירצה לרכוש אותה".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה