שלוש רקטות נורו הערב לעבר יישובי הדרום שניים יורטו ע"י כיפת ברזל

$(function(){setImageBanner('7b221fd3-9b91-4f82-9eaa-a9467f234bd9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אזעקת צבע אדום נשמעה הלילה (חמישי) בין יישובי הדרום והעיר שדרות .

הלילה בוצע ירי לעבר ישראל ואזעקה נשמעה ביישובי הדרום מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, כששני שיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. לא ידוע על נפגעים או על נזק .

בעקבות האזעקה פעוטה בת 3 שבועות נפצעה  יחד עם אמא שנפלו במדרגות בתוך בית פרטי בשדרות, בזמן ריצה לממד . חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח סורוקה תינוקת כבת 3 שבעות במצב בינוני, בהכרה עם חבלה בראש ואשה כבת 30 במצב קל עם חבלות

יעקב בר יוחאי סגן ראש סניף איחוד הצלה בשדרות סיפר: "מדובר בפעוטה שנחבלה בראשה לאחר שנפלה מידי האמא שרצה למרחב מוגן. בסיוע פרמדיק מתנדב באיחוד הצלה הענקנו לה סיוע ראשוני ולאחר מכן היא פונתה לבית החולים כשמצבה בשלב זה מוגדר בינוני"

בנוסף כוחות כיבוי הקופצו לדליקה שפרצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב, ככל הנראה כתוצאה מרקטה שנפלה במקום.

שריפה שפרצה בעקבות הירי , צילום אנשי הדממה

מוקדם יותר הערב פרסם דובר צה"ל כי כלי טיס ומטוסי קרב תקפו כמה יעדים של חמאס בדרום רצועת עזה, בהם תשתית לייצור אמצעי לחימה ותשתית תת קרקעית.

עוד נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה והפרחת בלוני הנפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל בשעות הבוקר.

בשעות הבוקר שוגרה רקטה לעבר מועצה אזורית אשכול , ואותרו מספר בלונים עם מטען . 

המטען שנחת בחוף אשקלון התפוצץ בעודו באוויר. לא היו נפגעים בגוף ולא נגרם נזק לרכוש.

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו התייחס : "טרור הבלונים הוא טרור לכל דבר!
אנחנו מצפים מממשלת ישראל לנקיטת תגובה הולמת שתיתן מענה לטרור היומיומי שהרשויות בעוטף מתמודדות עימו. במקרה הזה התפוצץ מטען באוויר אבל בתרחיש אחר זה היה יכול להיגמר באסון גדול".

לשער הנגב וקרית גת הגיעו חבלנים למקום נחיתת הבלונים, חבלן המשטרה החל לטפל במטען והשטח נסגר עד לסיום טיפול זהיר ומקצועי שיסיר את הסיכון מהחפץ.

לאור מספר אירועים מסוג זה בימים האחרונים, במשטרה שבים ומזכירים לציבור- בכל מקרה בו מבחינים בחפץ חשוד, יש לדווח מיד למשטרת ישראל בטלפון 100 חל איסור לגעת בחפץ, ויש להרחיק סקרנים עד הגעתם של שוטרי משטרת ישראל למקום חבלני המשטרה הם המוסמכים לטפל בחפצים חשודים וברשותם ציוד מיגון מקצועי ומתאים לכך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה