שלמה רון תושב נחל עוז נרצח בביתו כשהגן בגבורה ובאומץ רב על בני משפחתו

$(function(){setImageBanner('61b4627d-1ad7-4f89-8c70-6b5d8b9b8b84','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

יש כל כך הרבה סיפורי גבורה מ-7 באוקטובר. אחד מהם הוא של שלמה רון בן 85 . הוא היה עם משפחתו בבוקר החג בביתו בנחל עוז. כשהבין שהמחבלים מסתובבים בין בתים ורוצחים את כולם - רצה להגן על שאר משפחתו שהייתה נעולה 13 שעות בממ"ד, לכן יצא והמתין בסלון למחבלים, כי רצה שיחשבו שהוא חי שם לבדו. למעשה המתין שירצחו אותו. ובאמת המחבלים הגיעו, ראו אדם מבוגר יושב בסלון, רצחו אותו והמשיכו לבית הבא בלי לחפש אם יש דיירים נוספים בבית.
שלמה הקריב את חייו והציל את בני משפחתו . יהי זכרו ברוך

כשהמחבלים נכנסו לנחל עוז, נכנסה משפחת רון לממ"ד. כשהבינו שהמחבלים עוברים בית בית ורוצחים את יושביו, תכנן שלמה רון תכנית שתציל את חיי משפחתו.
שלמה רון, איש קשיש, חובב תיאטרון, מוזיקה וספרים, בילה את אותה השבת עם אשתו, בנותיו ונכדו. אף אחד מהם לא היה חמוש. לאף אחד מהם לא היה מושג כיצד להתגונן. אבל כשהבין שלמה רון את המצב, הוא החליט לצאת מהממ"ד, הוא התיישב בכורסתו בסלון הבית וחיכה.
כשהמחבלים הגיעו לביתם, הם הוציאו אותו להורג. איש קשיש, חובב תיאטרון, מוזיקה וספרים, ערירי - כך הם חשבו. מבוגר ולבד. הם הרגו אותו והמשיכו הלאה. מניחים לשאר בני המשפחה שלא ידעו על קיומם.
וזו בדיוק הייתה תכניתו של שלמה רון - להמתין להם לבדו בסלון, להערים עליהם - כך שיחשבו שהוא לבד, להירצח על ידיהם - ולהגן על חיי אשתו, בנותיו ונכדו.
המחבלים המשיכו הלאה. שלמה רון נרצח - אבל אשתו, בנותיו ונכדו חיים. הם ניצלו בזכות הנשק היחיד שהיה להם, אבא שלמה, שנקבר אתמול במושבה כינרת, ליד המשוררות שאהב.
-
שלמה רון ז"ל
דניאל חקלאי כתב :
שלמה רון לא היה חמוש. שלמה רון לא היה בסיירת או משהו. הוא היה אדם מבוגר. חולני למדי. אדם רך. שלמה אהב תיאטרון ומוזיקה וספרים. הוא אהב את חנה, אשתו עימה חי שנים רבות. הוא אהב את בנותיו. ואהב מאד את נכדו.
2. בין השאר אהב גם את השירה של רחל. וגם את היצירות של נעמי שמר. הוא אהב אמנות.
3. שלמה וחנה גרו בנחל עוז. מעולם לא עזבו את המקום. גם בתקופות מפחידות באמת. שם גרו. שם חיו. שם בחרו לחיות. שם היו גם בבוקר ה-7 באוקטובר 2023.
4. הבנות שלהם היו בביתם. הנכד שלהם היה בביתם. חג שמחת תורה. כמעט סוף חופשת סוכות. בטח היה להם נחמד ביחד.
5. רוצחי המונים פשטו על קיבוצם. פושעים נגד האנושות. לא הייתה שום הגנה מפניהם. המודיעין קרס. הגבול נפרץ. הצבא לא היה שם. גם לא משמר הגבול. הם נותרו לבדם מול פושעי מלחמה חמושים, מאומנים ומצוידים היטב.
6. שלמה לא היה חמוש. הוא לא היה בסיירת או משהו. הוא לא היה גנרל במיל. הוא היה מבוגר עם שפם ומשקפיים. הוא היה חולני למדי. הייתה לו נפש עדינה. הוא אהב תיאטרון ומוזיקה ואמנות.
7. הוא יצא מהממ"ד בו התחבאו חנה אהובתו ובנותיו האהובות ובנה של אחת מהן - נכדו האהוב.
8. הוא התיישב בסלון ביתו. הוא ישב שם לבדו. הוא חיכה לרוצחים. והם אכן הגיעו.
9. כשראו אותו לבדו בסלון ביתו, ירו בו הרוצחים למוות. הם ראו אדם מבוגר וחולני למדי שיושב בכורסה לבדו. והם הוציאו אותו לבדו להורג. אדם מבוגר. אדם ערירי, הם חשבו. אין סיבה להתעכב שם עוד.
לכן יצאו הרוצחים מהבית והמשיכו בדרכם.
10. זו הייתה תכניתו של שלמה: להמתין לפושעים נגד האנושות לבדו בסלון. כדי שיחשבו שהוא אדם מבוגר ובודד. ערירי. חי לבדו. הוא ידע שהם ירצחו אותו. הוא קיווה שלאחר שירצחו אותו, ימשיכו הלאה. יחשבו שהוא גר בבית לבדו.
11. שלמה רון הציל בכך את חיי חנה אהובתו. הוא הציל את חיי בנותיו האהובות. הוא הציל את נכדו האהוב. כולם ניצלו בעודם יושבים בשקט בממ"ד. כולם ניצלו בזכותו של שלמה.
12. שלמה רון נקבר בקבוצת כנרת. הוא קבור עכשיו ליד רחל המשוררת. ליד נעמי שמר. הוא מת עכשיו.
13. שלמה רון לא היה חמוש. הוא לא היה בסיירת או משהו. גם לא גנרל במיל. בטח לא לוחם מיומן או בעל הכשרה באיזו אמנות לחימה. שלמה היה בסך הכל אדם מבוגר, חולני למדי, עם חיוך נחמד ומבט טוב לב. שלמה היה אדם רך ועדין-נפש שאהב תיאטרון ומוזיקה וספרים. אדם רך ועדין נפש שאהב את חנה ובנותיהם ונכדם.
14. שלמה רון היה אדם רך ללא כוח פיזי או משהו כזה. ללא נשק. ללא הכשרה בלוחמה בטרור. סתם אדם מבוגר ודי חולני. סתם ישראלי רך ועדין-נפש עם שפם ומשקפיים. סתם ישראלי רך-מבט שאוהב את אשתו ובנותיו ונכדו.
אבל שלמה רון היה גיבור ישראל.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה