שמותיהם של החטופות והחטופים ששוחררו היום בפעימה הראשונה במבצע "דלתות שמיים"

$(function(){setImageBanner('90f3ddbd-fc2f-4784-8937-15da587e092f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

היום (שישי) בשעה 16:00 החל שחרור החטופים בהם 13 אזרחי ישראל מקיבוץ ניר עוז מתוך 80 חטופים מהקיבוץ שנחטפו מבתיהם ב7 באוקטובר והיו בשבי החמאס במשך 49 יום, הם שוחררו במסגרת הפעימה הראשונה של מבצע "דלתות שמיים" שאמורה להמשך 4 ימים במסגרת הפסקת אש ובהם ישוחררו בסך הכל 50 חטופים מתוך 236 חטופים שנמצאים בשבי החמאס. מרגלית מוזס, חנה קציר, דורון כץ-אשר, אביב אשר, רז אשר, רותי מונדר, אוהד מונדר, קרן מונדר, עדינה משה, יפה אדר, דניאל אלוני ואמיליה אלוני, וחנה פרי ברוך שובכם

החטופים ששוחררו

במקביל לשחרורם של 13 החטופים הראשונים, צפוי חמאס למסור רשימה שנייה של 12 חטופים שישוחררו מחר. דובר משרד החוץ של קטאר אמר אתמול כי במהלך ארבעת ימי הפסקת האש ייאסף מידע על החטופים הנותרים בעזה. החטופים יועברו לנציגי הצלב האדום, ולאחר מכן הם יועברו לנציגי צה"ל

לאחר שיושלם הליך הקליטה של החטופים, תשחרר ישראל 39 אסירים פלסטינים - קטינים ונשים. הם ישוחררו לאזור מגוריהם. מספר האסירים הפלסטינים נקבע לפי מפתח של שלושה אסירים על כל חטוף שמשוחרר מעזה

אלו שמותיהם של האזרחים ששוחררו היום במסגרת עסקת שחרור החטופים : 

-

קרן מונדר, בת 54, נחטפה יחד עם בנה, אוהד זכרי מונדר שחגג את יום הולדתו התשיעי בשבי חמאס. אוהד והוריו מתגוררים בכפר סבא. השניים הגיעו לביקור משפחתי בניר עוז ונחטפו מבית הוריה של קרן יחד עם הסבים אברהם ורותי מונדר. ושחוררו היום משבי החמאס

משפחת מונדר

רות מונדר 

רותי בת ה-78 היא ילידת באר יעקב, היא הגיעה לקיבוץ ניר עוז בעקבות אחותה, והייתה ממקימיו. ספרית ותופרת מוכשרת ובעלת ידי זהב. רותי נחטפה יחד עם בעלה אברהם, בתה - קרן, ונכדה האהוב - אוהד, שחגג יום הולדת תשע בשבי. בנה רועי נרצח באותה שבת שחורה. היא שוחררה יחד איתם, אך ללא בעלה שיוותר בשבי.

רות מונדר

היבנאית דניאל אלוני שוחררה יחד עם בתה בת ה-6, אמיליה, הן נחטפו אחרי שבילו אצל אחותה, שרון אלוני קוניו בקיבוץ ניר עוז שגם הם נחטפו. 

דניאל אלוני, תושבת יבנה ובתה בת ה-6 אמיליה, התארחו אצל אחותה של דניאל, שרון אלוני קוניו (שגדלה והתחנכה ביבנה. ההורים של שתיהן מתגוררים אף הם ביבנה) הם נחטפו ב בבוקר בעקבות הטבח בקיבוץ ניר עוז.

מדובר במשפחה של 6 נפשות, כאמור: דניאל אלוני, בתה אמיליה, האחות שרון אלוני קוניו, הבעל דוד קוניו ובנותיהם התאומות אמה ויולי קוניו (פעוטות בנות 3 בלבד).

-אמיליה ודניאל

דניאל אלוני, בת 44 ובתה, אמיליה אלוני, בת 5 נחטפו בעת שביקרו בבית אחותה של דניאל - שרון - בניר עוז. הן מתגוררות ביבנה. דניאל צולמה לסרטון של חמאס, יחד עם שתי חטופות נוספות – ילנה טרופנוב ורימון קירשט כשהיא מדברת והן לצידה. 

אחותה שרון אלוני קוניו, בת 34, נחטפה עם בנותיה התאומות - אמה ויולי בנות השלוש. ביום שבת השחור התפרסם סרטון של חמאס בו הם נראים כשהם מועלים על טרקטור לכיוון עזה. גם אב המשפחה דוד נחטף לרצועת עזה,  יחד איתם נחטפו עוד בני משפחה -   אריאל, אחיו של דוד, בת זוגו - ארבל יהוד, ואחיה – דולב יהוד.

-

דורון כץ אשר ובנותיה רז ואביב

דורון כץ-אשר, בת 34 ובנותיה - אביב אשר בת השנתיים ורז אשר בת הארבע. דורון ובנותיה מהיישוב בשרון גנות הדר, ביקרו בשבת השחורה בבית הסבתא, אמה של דורון בניר עוז, ללא אב המשפחה. הן נחטפו מניר עוז יחד עם בן זוגה של הסבתא - גדי מוזס. הסבתא אפרת, נרצחה. היום הן שוחררו משבי החמאס

דורון כץ אשר

-

חנה קציר 

חנה קציר בת 76, תושבת קיבוץ ניר עוז היא אמא לשלושה ילדים, וסבתא לשישה נכדים. במשך שנים היא טיפלה בילדי קיבוץ ניר עוז במסירות, והקדישה את כולה למשפחתה. חנה, שנזקקת להליכון ולתרופות מצילות חיים, נחטפה מביתה ב-7 באוקטובר לרצועת עזה. בנה אלעד קציר, 47, מכירים כל תושבי הקיבוץ מגדול ועד קטן. אלעד הוא איש אדמה ועובד בחקלאות מתוך אהבה גדולה לאדמת הארץ. בעלה רמי קציר היה בין מקימי קיבוץ ניר עוז . חנה ובנה אלעד נחטפו לעזה ורמי נרצח בידי המחבלים יהי זכרו ברוך

היום היא שוחררה משבי החמאס

חנה קציר

יפה אדר

יפה אדר, בת 85, נחטפה מביתה בניר עוז ב-7 באוקטובר ותועדה מובלת על קלנועית שבה נוהגים מחבלי חמאס לתוך רצועת עזה. התיעוד, שהכה גלים ברחבי העולם, הפך אותה לאחד מסמלי השבת השחורה.

יפה היא אימא לשלושה ילדים: משה, ורד וארז, וסבתא לשמונה נכדים ושבעה נינים

יפה אדר

-

משפחתה של יפה מספרת על "אישה רהוטה וחדה, אך יחד עם זה, כמו כל אישה בת 85, הגוף לא עובד אותו הדבר. אוריאן נכדתה סיפרה על יום החטיפה: "קמנו בשבת בבוקר, היינו אמורים לנסוע לסבתא שלי ואז היא כותבה לנו שיש מחבלים בקיבוץ ויש קרבות ברחובות. אני רושמת לה באותו רגע 'תשמרו על עצמכם' אני יודעת שהיא קראה, אבל את ההודעות לאחר מכן היא כבר לא קראה.

אחר הצהריים כשהגיע הצבא ,עברו בית אחר בית וגילו שמקום מגוריה הרוס לחלוטין. סבתא לא הייתה בבית, ותמיר בן דוד שלי יצא בבוקר לנסו להגן על הבית ולא חזר, אנחנו לא יודעים מה איתו. בלילה של אותו היום הראו לי את הסרטון שכל המדינה כבר ראתה (יפה אדר נחטפת על קולנועית) זה היה הרגע הכי קשה שהיה לי בכל התקופה הזאת".

מרגלית מוזס

מרגלית מוזס, בת 78, מרגלית עסקה בהוראה במשך 25 שנה , ב1991 הפכה לגזברית של "נירלט" .יש לה שלשה ילדים ושמונה נכדים. מרגלית אוהבת לבלות עם הנכדים שלה. היא חובבת טבע מושבעת וצפרית שאוהבת לטייל בארץ ובעולם. הילדים והנכדים שלה נהנים מאפודות וסוודרים שהיא סורגת להם בלי סוף. היא גם מתנדבת בסריגת כובעי צמר לתינוקות בפגייה בתל השומר. סבתא ואמא אוהבת ותומכת.מאמינה בדו קיום וראתה בניר עוז תמיד את הבית, גם בתקופות קשות. ניצחה את הסרטן אך סובלת ממחלות אחרות וזקוקה לתרופות רבות. נחטפה מביתה בניר עוז ללא התרופות שלה. ושוחררה היום 

מרגלית מוזס

עדינה משה 

עדינה משה - חברת קיבוץ ניר עוז, ילידת אשקלון, בת למשפחת גלנטה, בת 72, אשת משפחה חמה, צנועה, ערכית ומרשימה בעוצמתה, שעבדה כמחנכת במשך שנים בקיבוץ. בזמן שהדוד סעיד הגן בגופו על דלת הממ״ד, חדרו המחבלים מהחלון, ירו בו וחטפו את עדינה. את הבית הם שרפו עד היסוד. רק הדשא נותר ירוק. עדינה וסעיד היו נשואים 53 שנה, הם גידלו משפחה לתפארת עם ארבעה ילדים ו-12 נכדים, שהיו עיקר גאוותם ומושא אהבתם. עדינה שוחררה היום משבי החמאס . 

עדינה משה

חנה פרי 

חנה פרי (79) גרה בקיבוץ נירים מאז שעלתה לארץ בשנות ה-60. במשך שנים ניהלה את הצרכניה המקומית וגם מתפרה. הימים בקיבוץ צבעונים ושמחים: בבוקר, חנה עובדת בגינה כשהחתול שלה, ג'ינג'י, מסתובב בין הרגליים. אחר הצהריים היא בטאי צ'י עם חברות, משחקת רמי קוב עם הנכדים ואוכלת ארוחת ערב עם שלושת הילדים שלה- איילת, נדב ורועי.
ביום שבת ה-7 באוקטובר, החיים הפסטורליים בקיבוץ נירים הופרו עם המתקפה של ארגון הטרור חמאס. זמן קצר לאחר שהמחבלים חדרו לקיבוץ, איילת, בתה של חנה, קיבלה לוואטסאפ תמונה של חנה ונדב ומאחוריהם מחבל אוחז בקלצ'ניקוב. תמונות נוספות עלו לפייסבוק של חנה עם הכיתוב באנגלית: "חמאס." ככל הנראה, חנה ונדב, בנה, נחטפו. בנה הבכור, רועי פופלוול, נרצח.
 חנההיא סכרתית וזקוקה בדחיפות למזרק אינסולין. בשנה האחרונה הפכה ללקויית ראייה. היא צריכה להיות בבית, בריאה ומוגנת . היום היא שוחררה משבי החמאס

חנה פרי

מהמועצה האזורית אשכול נמסר " 13 חטופים מאשכול שוחררו הערב וחזרו לאדמת ישראל לאחר 49 ימים בשבי החמאס ונמצאים כעת במקום מוגן ובטוח: מרגלית מוזס, חנה קציר, דורון, אביב ורז כץ-אשר, רותי, קרן ואוהד מונדר, דניאל ואמיליה אלוני, עדינה משה, יפה אדר (כולם נחטפו מניר עוז) וחנה פרי (נירים). בנוסף, שוחררו 11 תאילנדים.

חיכינו להם כל כך ואנו לא יכולים לעצור את הדמעות ואת ההתרגשות עם שובם. כולם עברו סדרת בדיקות ראשונות ומועברים להמשך קליטה בבית החולים. המשפחות, צוותי רפואה ועובדים סוציאליים עוטפים ומלווים אותם ברגישות.

אלו רגעים שמחים וגם מטלטלים לקהילתנו. יש לנו עוד חברים רבים חטופים שכולנו מחכים לשובם הביתה. הקהילות היישוביות, צוותי הרווחה והחוסן מלווים את המשפחות.

אנו מבקשים לכבד את הפרטיות של המשפחות ברגעים אלה ושל משפחות החטופים שיקירהן טרם חזרו. אשכול קהילה חזקה ומאוחדת ונהיה שם כולנו לצדם לכל מה שיידרש ברגישות ואהבה, בקצב האישי של כל אחד ואחת מהם.

מתפללים לשובם ולשלומם של כל החטופים ומחכים להם בקוצר רוח שיחזרו הביתה במהרה.

״ושבו בנות ובנים לגבולם״

גדי ירקוני וצוות מטה החירום
מועצה אזורית אשכול"

עסקת החטופים

50 חטופים ישוחררו , כל יום של הפסקת אש (סה"כ 4 ימים) עוד 10 חטופים נוספים ישוחררו

ישראל תשחרר 3 מחבלים עבור כל חטוף. המחבלים שישוחררו - נשים ובני נוער "ללא דם על הידיים". המחבלים ישוחררו במקביל לשחרור החטופים

תופסק ל-6 שעות ביום פעילות מעקב אווירית ברצועה במהלך ימי ההפוגה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה