תושבי הדרום מסתכנים יותר: כשליש הודו שעברו השנה באור אדום

$(function(){setImageBanner('65375667-7a8f-4d19-8ac5-d495730fcf6d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מסקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" באזור הדרום עולה כי: 82% מתושבי הדרום ראו בשנה החולפת נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת, מעל רבע מן הנשאלים ראו ארבע פעמים או יותר

חציית צומת באור אדום ברמזור היא אחת מעבירות התנועה המסוכנות ביותר שבמקרים רבים תוביל לתאונה ולפציעות.

כמעט כל מי שנמצא על הכביש רואה נהגים מסתכנים את עצמם ואת יתר הנהגים והולכי הרגל בכביש וחוצים צומת באור אדום, בעיקר בהיעדר מצלמות רמזור, ניידות ונוכחות משטרתית בכבישים. כולנו רואים נהגים שמסכנים כך את חיינו ומתברר שהתופעה אף רחבה משניתן לשער.

76% מהנשאלים מעריכים כי הסיבה שנהגים חוצים צומת באור אדום אינה בשל חוסר תשומת לב כי אם בשל הרצון להספיק לעבור לפני שהרמזור מתחלף. 29% מתושבי הדרום מודים כי עברו בשנה האחרונה צומת באור אדום. 61% מהנשאלים חושבים שמצלמה בצמתים תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.

צילום: אור ירוק

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חצית צומת באור אדום היא אחת מעבירות התנועה החמורות שמתרחשות בכביש. נהג שנכנס לצומת באור ירוק ומשוכנע שהדרך פנויה עבורו לא מעלה על דעתו שרכב עלול להגיע מהצד ולמעשה איננו מוכן לכך.

מעבר לכך, תאונות מסוג חזית-צד הן תאונות קטלניות וקשות כי הפגיעה היא בצידו של הרכב כזו שעלולה לסכן את חיי הנהג והנוסעים.

הפתרון הוא בהצבת מצלמות רמזור ברורות ומשולטות בצמתים האדומים מרובי התאונות. נהג שידע כי הוא נכנס לצומת עם מצלמה וייענש, לא ימהר לסכן את החיים שלו ושל שאר משתמשי הדרך".

הכי הרבה נשאלים מהמרכז ראו השנה רכב עובר באור אדום, נשאלים רבים ראו את זה קורה ארבע פעמים ויותר: 82% מתושבי אזור הדרום ראו בשנה החולפת נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת, מעל רבע מן הנשאלים ראו ארבע פעמים או יותר.

הסיבות? רוב גדול של הנשאלים מכלל האזורים מאמינים כי מי שעובר באור אדום עושה במודע מתוך אמונה שיספיק לחצות ולא מחוסר תשומת לב.

תושבי הדרום: 76% מהנשאלים מעריכים כי הסיבה שנהגים חוצים צומת באור אדום אינה בשל חוסר תשומת לב כי אם בשל הרצון להספיק לעבור לפני שהרמזור מתחלף.

תושבי הדרום מסתכנים יותר – קרוב לשליש הנשאלים עברו השנה באור אדום: 29% מתושבי אזור הדרום מודים כי עברו בשנה האחרונה צומת באור אדום.

הרוב חושבים שהפתרון הוא מצלמה בצומת: אזור הדרום: 61% מהנשאלים חושבים שמצלמה בצמתים תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.

16% מכלל עבירות התנועה שנרשמו לאחר תאונות דרכים חמורות בשנת 2019 אירעו בשל אי ציות לרמזור או תמרור, הסיבה המרכזית השנייה לעבירות בתאונות חמורות, לאחר אי מתן זכות קדימה (הסיבה המרכזית).

הסקר בוצע בחודש ינואר 2020 בסקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 500 משיבים בגילאי 18 ומעלה יהודים וערבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4%.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה