תושבי יישובי אשכול סובלים מזיהום אוויר בשל שריפה גדולה במזבלה ברצועה עזה

$(function(){setImageBanner('79346ed5-69fc-4f41-af3d-ec8de8b8bdce','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בישובי המועצה האזורית אשכול ועוטף עזה סובלים משריפה במזבלה שמשתוללת כבר מיום שישי. העשן מגיע ליישובים מקו נחל-עוז-עלומים וגם דרומה משם, ליישובי חבל אשכול. ראש המועצה האזורית אשכול "בעיית הזבל של עזה הפכה בעל כורחנו לבעיה שלנו ואנו מקדמים פתרון לאומי לנושא"

depositphotos שריפת פסולת

החל מיום שישי האחרון משתוללת שריפה באתר לפינוי פסולת ברצועת עזה, מזרחית למרכז עזה. בשל הרוח המערבית העשן נע לכיון ישובי אשכול והסביבה והתושבים סובלים מזיהום אוויר.

ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני התייחס למפגע הסביבתי וגם מציע פתרון: ״תושבי אשכול סובלים שנים רבות מזיהום סביבתי חמור כתוצאת משריפות באתר המזבלה בגבול עזה. בעיית הזבל של עזה הפכה בעל כורחנו לבעיה שלנו ואנו מקדמים פתרון לאומי לנושא. הצגנו למשרדי הגנת הסביבה והאנרגיה תוכנית של הקמת מתקן על הגבול להשבת הפסולת מעזה לאנרגיה. הזבל יועבר במסוע להפקת אנרגיה לחשמל שתימכר לרצועה.

זה גם יתן פתרון למטרד השריפות וגם יתן פתרון למצוקת החשמל החמורה ברצועה. גם צהל תומך בתוכנית ורואה בה פוטנצאיל אדיר לשינוי המציאות והבטחת שקט בטחוני על בסיס אינטרסים כלכליים. זה מסוג התוכניות שיש בהן רק רווח- סביבתי, כלכלי ובטחוני. בלי זה נמשיך לסבול בעוטף״.

בהודעה של עיריית עזה נכתב כי "נעשים כעת מאמצים אינטנסיביים של צוותי החילוץ של העירייה, בשיתוף עם צוותי ההגנה האזרחית והמשרד לעבודות ציבוריות, על מנת להשתלט על השריפה ולמנוע את התפשטותה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה