תפילות לרפואתו של בן 30 מאשדוד שנפצע בתאונת פגע וברח ביציאה ממושב גבעתי הנהג פוגע טרם נלכד

$(function(){setImageBanner('337a27ee-d2ed-40d2-a147-d00067c3c5aa','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

כבר חמישה ימים שאלירן בר בן ה-30 מאשדוד שוכב מורדם ומונשם במחלקה לטיפול נמרץ לאחר שרוכב טרקטורון פגע בו במהירות ביציאה ממושב גבעתי, בזמן שרכב על אופנוע - ונעלם. עדי אשתו, שנאלצת לתמרן בין בית החולים לטיפול בבנם התינוק, תוהה באשר למאמצי המשטרה להביא לזיהויו של הפוגע ומבקשת מהציבור להתפלל לרפואתו השלמה של בעלה: "למה אנחנו צריכים לעשות את עבודת המשטרה?". המשטרה בתגובה: "משטרת ישראל חוקרת ביסודיות כל תאונה, ובפרט תאונות קשות ופגע וברח, במטרה להגיע לזהות הפוגע וחקר האמת"

אלירן בר. צילום פרטי

זה קרה ביום שישי האחרון, ערב החג, בסמוך למושב גבעתי . אלירן בר בן ה-30, תושב העיר, יצא לעוד רכיבה שגרתית על האופנוע, כשלפתע הגיח ממולו טרקטורון ופגע בו קשות. הוא פונה במצב קשה לביה"ח ומאז הוא מורדם ומונשם במחלקה לטיפול נמרץ בביה"ח אסותא.

יחד איתו באותו היום רכב גם חבר טוב שלו שהיה עד לכל המתרחש. "הם קבוצה של רוכבים, ובאותו יום שישי הם יצאו רק אלירן והחבר שלו" – מספרת עדי אשתו. "בעלי לא רכב במשך תקופה כי הלך לו האופנוע, הוא רוכב שטח עם רישיון אפור. לרגל גיל 30 עשיתי לו הפתעה וקניתי לו אופנוע חדש".

לדבריה, התאונה התרחשה ממש ביציאה ממושב גבעתי. "הם כבר סיימו את הטיול והיו בדרך הביתה" – היא מספרת את ששחזר חברו של בעלה. "אלירן קלט פתאום את הטרקטורון מגיע מולו, הוא לחץ ברקס, השליך את האופנוע הצדה והיה בטוח שהטרקטורון יעצור, אבל הוא לא עצר ופגע בו".

"הוא ראה את כמות הדם ואת בעלי שוכב על הרצפה, לא מגיב ומחרחר - וכנראה נבהל"

"גם הבחור הפוגע עף מהטרקטורון על אחד השיחים ונחבל" - היא ממשיכה לספר. "מיד כשזה קרה, החבר סיפר שהוא ניגש לבעלי וראה שהוא לא מגיב ולאחר מכן הוא ניגש לעזור לרוכב הטרקטורון לקום. הבחור הוציא בקבוק מים מהתיק שלו והם ביחד שטפו לאלירן את הפנים וניסו לעורר אותו".

לדבריה, "ברגע שהוא ראה את כמות הדם ואת בעלי שוכב שם על הרצפה, לא מגיב ומחרחר, הוא אמר שהוא הולך להביא את האמבולנס, ולמרות שהחבר של בעלי אמר לו שהוא כבר איתם על הקו ושאין צורך שילך - הוא פשוט שם גז ונעלם".

"בעלי שוכב מורדם ומונשם בבית החולים ובמשטרה אפילו לא פנו אליי". צילום באדיבות המרואיינת

"הוא כנראה נבהל" – היא מוסיפה, "אבל תתעשת רגע, פגעת בחיים של בן אדם. אם הוא היה לבד בשטח, גם אז היית משאיר אותו זרוק שימות שם לבד?".

עדי מוסיפה ומספרת שהחבר של אלירן בעלה מסר עדות במשטרה ואף פרטים מזהים על הטרקטורון הפוגע מסוג yfz 450 בצבע שחור וצהוב וכן של הרוכב, צעיר בשנות ה-20 לחייו, שנעלם לכאורה מהזירה, אלא שחמישה ימים חלפו מאז ותחושתה שלא נעשים מספיק מאמצים מצד המשטרה להביא לזיהויו של הפוגע.

"בעלי שוכב מורדם ומונשם בבית החולים ובמשטרה אפילו לא פנו אליי" – היא אומרת. "אני אשתו, אמא של הילד שלו. מן הראוי לפנות אליי כשאתם יודעים שהוא נמצא במצב הזה עם פגיעות מאוד קשות בעקבות תאונת דרכים".

"אני מאמינה שאם הם היו עושים את זה כמו שצריך, כבר היו מזהים את הבן אדם"

היא מספרת כי החבר של בעלה אף ערך בעצמו בירורים מול חברת הטרקטורונים וגילה שקיימים בסה"כ 6 טרקטורונים כאלו באזור בו התרחשה התאונה, אשר עונים לדגם ולשנתון של הטרקטורון הפוגע.

"זה טרקטורון חדש מהחברה שעולה יותר מ-80 אלף שקל, לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לקנות אחד כזה" – היא אומרת. "למה לא ללכת לבדוק אותם, אולי אחד מהם הוא הפוגע? הטרקטורון הרי נפגע גם, וכנראה שאפשר לזהות את זה. למה אנחנו צריכים לעשות את עבודת המשטרה?"

"גם יש המון בתים עם מצלמות אבטחה במושב הזה שאפשר להיעזר בהם כדי להשיג יותר פרטים, אבל התחושה היא של אפתיות. יש למשטרה את כל מה שהם צריכים לדעת – הדגם של הטרקטורון, הצבע, השנתון, החזות של הבחור...הכל! אני מאמינה שאם הם היו עושים את זה כמו שצריך, כבר היו מזהים את הבן אדם".

בינתיים חמישה ימים חלפו מאז התאונה, ועדי בתוך כל הכאוס שפקד את המשפחה מנסה לתמרן בין בית החולים, שם מורדם ומונשם בעלה אלירן, הטיפול בבנה התינוק והחיפושים המתישים אחר הפוגע. מתוך בית החולים, היא מבקשת ממי שיכול להתפלל להחלמתו של בעלה.

"אלירן עבר פגיעות מאוד קשות בראש, בחזה ואיברים פנימיים שנפגעו" – היא מספרת. "הוא צריך להיכנס לניתוח, אבל הרופאים מחכים שהמצב שלו יתייצב. גם עדיין לא יודעים מה ההשלכות של פגיעת הראש. עשו לו בדיקת CT, אבל עד שהוא לא יתעורר הרופאים לא יכולים להעריך את הנזק".

התפללו גם אתם לרפואתו של יהודה אלירן בן שרה

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל חוקרת ביסודיות כל תאונה, ובפרט תאונות קשות ופגע וברח, במטרה להגיע לזהות הפוגע וחקר האמת. כך נעשה גם במקרה זה, למקום התאונה הגיעו חוקרי משטרה, זיהוי ובוחני תאונות הדרכים של המשטרה, שפתחו בחקירה שעודנה מתנהלת, במהלכה בוצעו ועדיין מבוצעות מגוון רחב של פעולות על מנת להגיע לזהות הנהג החשוד בפגיעה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה