תרגיל חירום במועצה האזורית אשכול

$(function(){setImageBanner('09681f88-8f00-41f2-b4f5-d6c6f7fd8837','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

קצין ההגנה המרחבית בחיטבה הדרומית באוגדת עזה רס"ן חנן בווני מספר על תרגיל חירום של צה"ל במועצה האזורית אשכול כהכנה לאירועי חירום

כחלק מהכנת המועצה האזורית אשכול למקרי חירום השבוע התקיים תרגיל לחפ״ק המועצה שמדמה טיפול של המועצה ב"יישוב מאתגר". 
יישוב מאתגר אשר מתרחשים בו תרחישים קיצוניים, ביטחוניים וגם אזרחיים  מצב שהוא לא מצליח להתמודד עם האירועים האלה בעצמו וזה מחייב את המועצה להוציא איזשהו חפ״ק קדמי מהמועצה לתוך היישוב, כדי לעזור ולתמוך בו בטיפול באירועים האזרחיים שמתרחשים בו.
תרגיל זה נועד לשפר את המוכנות של החפ״ק(חדר מלחמה קדמי של ראש המועצה) של ראש המועצה לטיפול באירועים מסוג זה.

רס"ן חנן בווני, תושב בקדימה נשוי+ שלושה ילדים התגייס לחטיבת הנחל לגדוד 50 ומילא שורה של תפקידים בכירים .אחר שחרורו החליט לחזור לשירות הצבא לתפקיד קצין עורף בחטמ״ר דרומית.
הוא מספר" התפקיד הזה למעשה חובש שני כובעים- כובע הגנה מרחבית וכובע בתחום העורף.
הגנה מרחבית משמעותה להכין את כשירות היישובים ב׳אשכול׳ ללחימה וחדירות יישוב, מוכנות מחלקות ההגנה של יישובים לאירועים של חדירות ובקרה על כל הנוגע לתחזוקה של מרכיבי הביטחון ביישוב. למעשה מבטיחים שהמעטפת הביטחונית ביישוב תהיה המיטבית ביותר כדי שנוכל לספוג אירוע של חדירה ליישוב.
דובר צה"ל
כובע העורף משמעותו להיות אחראים על מוכנות הרשות לחירום. יחד איתי קצינה של פקע״ר והיא אחראית לתרגל ולחנוך את הרשות בכל תחום העורף, המיגון, ההתראה, ההסברה ועוד כמה פרמטרים שהיא נדרשת לבדוק ולחנוך בהם את הרשות כדי להכין את הרשות לחירום בצורה הטובה ביותר."
"בתרגיל שקיימנו תורגלו מגוון רב של כוחות. גם כוחות של סיוע אזרחי וגם כוחות צבא בהתאם לאירוע שהתפתח.  למשל לאירוע שריפה חיברנו את הכבאית של אשכול, באירוע של נפגעים חיברנו את האמבולנס של מדא שנמצא בגזרה, אם מדובר באירוע של איום ביטחוני על היישוב הבאנו כוח תגבור מכיסופים".
צילום דובר צה"ל
"באירועים של הסלמות אנחנו נדרשים לבצע חסימות צירים כדי למנוע מאזרחים לנוע עליהם ולמעשה למנוע מהם להיחשף לקו הגדר אז הבאנו ניידת מ. צ שתדמה חסימה של הציר.
זה מה שמיוחד בעצם בחיבור עם המועצה. כלומר אנחנו שני ארגונים שונים- מועצה ארגון אזרחי בפני עצמו והצבא ארגון בפני עצמו ולראות את השילוביות הזו עומדת באירוע אחד זה דבר שהוא מדהים, יוצא מן הכלל ולנו כחטיבה מאוד חשוב לשמר את זה ואני בטוח שגם למועצה. דיברתי על זה בפתח דבריי שהחיבור עם המועצה הוא כל כך הדוק ועקבי, אנחנו מתמידים לשמור איתם על קשר רציף, זה מה שבסוף יצר לנו לייצר איזשהו תרגיל אפקטיבי, תרגיל שהוא אכן מצליח להגיע להישגים ביחד עם גורמים סיוע אזרחיים וגורמי צבא בצורה כזו שתביא את היכולות של המועצה למקסימום האפשרי".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה