חגיגת הפורים של התלמידים במועצת אשכול: זריקת אפרוחים חיים וראש של חזיר על חבריהם

$(function(){setImageBanner('b20dbeaf-98d9-4e4f-a910-6a6c311c4fde','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

האירוע החגיגי שתוכנן להתקיים עבור התלמידים בבית הספר נופי הבשור בקיבוץ מגן הופסק מוקדם מהמתוכנן, לאחר שחבורת נערים בני 17 הגיעה למקום כשהם במצב של שיכרות, טיפסו על גדר המוסד החינוכי והחלו להשליך אפרוחים על החוגגים. המנהלת כתבה מכתב להורים ובו הסבירה את אשר אירע. במקביל הוגשה תלונה במשטרה

אירוע קשה במסיבת הפורים של החטיבה העליונה בבית הספר האזורי נופי הבשור שבקיבוץ מגן, שבו לומדים כ-1,000 תלמידים מיישובי מועצת אשכול בכיתות ז'-יב'.

"המקרה אינו מאפיין את רוח בית הספר". צילום: חיים הורנשטיין

הבוקר (שלישי), התקיימה מסיבת פורים לתלמידי השכבה הבוגרת במקום. במהלך החודש האחרון, בעקבות החשש של המחנכים וההנהלה מכך שהתלמידים יגיעו שתויים ויפריעו למהלך התקין של האירועים, התקיימו שיחות שונות בכיתות על כך.

בדיעבד התברר שלא כל התלמידים הפנימו את הוראות המוסד החינוכי, וכמה צעירים בני 17 הגיעו לבית הספר כשהם במצב של שיכרות.

לאחר שמחנכים שפיקחו על המתרחש במסיבה ביקשו מהם לעזוב, טיפסו אותם נערים לגדר בית הספר וחזרו למקום שבו התקיימה המסיבה כשבידיהם אפרוחים חיים. אז החלו לזרוק אותם האחד על השני, גם לתוך לרחבת הריקודים, שם פגעו בכמה תלמידים.

בהמשך נתפסה קבוצה אחרת של נערים כשברשותם שקית ובה ראש של חזיר, אותו התכוונו להשליך לרחבת הריקודים – צעד שנמנע רק בזכות הערנות של כמה מורים ששהו במקום.

כתוצאה מכך התבקשו כל משתתפי המסיבה לעזוב את המקום ולהעלות על הסעות שהוזמנו מוקדם מהמתכונן. המסיבה בוטלה וכולם שבו לבתיהם. הנהלת נופי הבשור הגישה תלונה במשטרה על פגיעה בבעלי חיים.

מנהלת בית הספר, זמירה בן יוסף, כתבה בשעות הצהריים מכתב להורי בית הספר ובו גוללה את שהתרחש. בן יוסף ציינה בצד הדברים כי ארגון האירוע היה למופת, ורק קומץ קטן של נערים גרם לביטול המסיבה ולהגשת התלונה.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, כתב לתושבי המועצה גילוי דעת חריף: "אנו מוקיעים בכל תוקף את המקרה החמור, אשר אינו מאפיין בדרך כלל את רוח המועצה האזורית אשכול ואת בית הספר. הצוות החינוכי פעל נכון כשהפסיק את חגיגת הפורים והגיש תלונה במשטרה נגד קומץ המעורבים".

ירקוני הוסיף כי הצוות החינוכי יתכנס עוד באותו יום לבחינת המשך נקיטת המהלכים החינוכיים והמשמעתיים בשיתוף הורי בית הספר, גורמי המועצה ושירותי הרווחה.

מדוברות משטרת מרחב הנגב נמסר בתגובה: "במשטרת ישראל התקבל דיווח על חשד לעבירות בעלי חיים, בחשד כי במסיבת פורים שנערכה הבוקר בבית ספר תיכון אזורי במועצה האזורית אשכול הגיעו מספר נערים בני 17 והשליכו אפרוחים האחד על השני. ברשותם היה גם ראש חזיר. האירוע הופסק על ידי הצוות החינוכי ונפתחה חקירה בנושא".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה