מנכ"ל מועצת שער הנגב: "פינוי תושבים הוא לא תרחיש בלתי אפשרי"

$(function(){setImageBanner('215e12f9-2ee5-4185-a49e-25ce23fd9de6','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

עודד פלוט, חבר ברור חיל וראש מטה החירום במועצה, לוקח חלק בתדרוכים היומיים שמועברים להנהגות הקיבוצים באזור ומכין את התושבים לכל תרחיש שעלול להתפתח. "ישנה כוננות מסוימת, אבל האנשים לא חשים זאת"

תושבי עוטף עזה מהמועצות האזוריות אשכול ושער הנגב מוצאים עצמם בימים האחרונים במצב מבלבל. מצד אחד המציאות בשטח והדיווחים בכלי התקשורת מציגים את השבוע הנוכחי כנפיץ במיוחד, עם פתיחת השגרירות האמריקאית אתמול ויום הנכבה שמצוין היום (ג') וצעדת המיליון של אנשי הרצועה.

המתח באוויר. העימותים בגבול עזה אתמול, צילום: גדי קבלו

חברי הקיבוצים רואים את כוחות הצבא הרבים שהופנו לאזור הגבול, בהיקפים הגבוהים ביותר מאז מבצע צוק איתן, תדרוכים יומיים מועברים להנהגות היישובים ולראשי המועצות, ובכל זאת הם מתבקשים להמשיך בשגרת יומם בבתי הספר, בפעילויות הפנאי ובמקומות העבודה – כולל ביציאה לשדות.

החשש העיקרי בקרב מערכת הביטחון הוא מחדירה של פלסטינים לשטח ישראל, תוך ניסיון פגיעה בחיילים או פריצה ליישוב.

"מכינים אותנו לכל התרחישים שעלולים להתפתח, ישנה כוננות מסוימת ודריכות שונה מהרגיל, אבל בשגרה התושבים לא חשים זאת", הסביר עודד פלוט, חבר ברור חיל, מנכ"ל המועצה האזורית שער הנגב וראש מטה החירום במועצה. "אומרים לנו להמשיך כרגיל, אבל המתח נמצא באוויר".

מה מאפיין את הדריכות ואת המתח בצד השגרה?

"יש נוכחות צבאית מאוד מוגברת, גם בכבישים ובשטחי הכינוס, וגם בסמוך לקיבוצים ולמושבים. מתקיימים גם תדרוכים בסמיכות גבוהה יותר. בתוך הקיבוצים עצמם אין כוחות צבא, ולא נתנו לנו שום הוראה מחייבת לגבי האוכלוסייה בשלב זה".

אבל אם אכן יקרה התרחיש הגרוע של כניסה למצב מלחמה אתם שוקלים גם לפנות תושבים?

"פינוי הוא תמיד אופציה קיימת ולא תרחיש בלתי אפשרי. כרגע זה לא על הפרק".

נוכחות צבאית מוגברת. פלוט, צילום: עומר צדיקוביץ'

בנוגע לעפיפונים שהציתו אש בשדות הקיבוצים, כולל אתמול, טען פלוט כי הושגה שליטה וישנו שיפור משמעותי בהתמודדות של צה"ל עם המפגע הזה שגרם כבר לנזק רב.

"העניין הוא שהפלסטינים משתכללים תוך כדי תנועה, וממציאים כל מיני אמצעים כדי להפר את השקט באזור ולגרום לנזקים. הבעיה שלהם היא שגם הצבא שלנו לומד אותם ומגיב בהתאם".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה