4,000 דונם ו-70 מיליון ש"ח: אזור תעשייה חדש בנגב יוצא לדרך

$(function(){setImageBanner('9676e8fe-1e1b-44f8-980f-7cc05288a328','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אזור תעשייה חדש על שטח של למעלה מ-4,000 דונם ובהשקעה ראשונית של כ-70 מיליון שקלים יוקם באזור צומת "שוקת" בשיתוף המועצות המקומיות בני שמעון, מיתר, חורה, לקיה ואל קאסום. ר' מועצה אזורית בני שמעון: "חשיבות לאומית גדולה לשיתופי פעולה שמייצרים מקומות עבודה".

אזור התעשייה "עידן הנגב" מספק כיום אלפי מקומות עבודות עבור תושבי הנגב, וכעת יוצא לדרך אזור תעשייה חדש בצומת שוקת, שיהווה מוקד תעסוקה חדש לאלפים מתושבי האזור. ביום ג' 22.5 יתקיים טקס הנחת אבן פינה לאזור התעשייה החדש, המוקם בשיתוף המועצה האזורית בני-שמעון, מיתר, חורה, לקיה ואל-קאסום. אזור התעשייה ישתרע על שטח של 4,145 דונם, הפרושים בארבעה רביעים מצדי הצומת. בשטח התכנית מיועדים לקום מתחמי תעשייה, מסחר, ספורט, נופש, תעבורה, מבני ציבור, ואזורים תומכים אחרים. 

שלב א' של הפרויקט עתיד להסתכם בהשקעה של כ-70 מיליון ₪ שישקיעו משרד הכלכלה וממשלת ישראל, הרשויות השותפות ויזמים פרטיים. אזור התעסוקה צפוי למשוך עסקים רבים שיגדילו את היצע מקומות התעסוקה הסמוכים ליישובים הבדואים בנגב, ולתרום גם לחוסנן הכלכלי של הרשויות המקומיות הבדואיות המצויות במדרג סוציו-אקונומי נמוך.

 אזור תעשייה חדש בצומת שוקת. צילום: גיא פיטוסי, רשות העתיקות

התכנית תסייע בהגברת שיעור ההשתתפות של האוכלוסייה הבדואית בשוק העבודה, ובצמצום הפערים בין מרכז הארץ לפריפריה. הקמת אזור התעסוקה שוקת ייתן מענה לתושבים המתגוררים בסביבת היישובים חורה, מיתר ולקיה ובשכונות העתידות להיבנות ביישוב כרמית. כמו כן, צפוי אזור התעסוקה לספק שירותים ל-"קריית המודיעין" שעתידה לקום בסמיכות, וכן לעודד עסקים קטנים ויזמות של נופש וספורט.

לצורך קידום אזור התעסוקה הוקמה מנהלת משותפת, המורכבת מנציגי הרשויות המקומיות השותפות, אשר כולן תומכות במימוש התכנית להקמת אזור התעסוקה. את הפרויקט מובילה החברה הכלכלית של המועצה האזורית בני שמעון, זאת מתוך החלטה כי היא הגוף המנוסה ביותר בהובלה של פרויקטים מסוג זה וכן מערכת יחסים טובה ואמון גבוה לה זוכה המועצה מקרב האוכלוסייה הבדואית בנגב. בהקמת אזור התעשייה משתתפת ממשלת ישראל, תוך סיוע כספי להתנעת ביצוע עבודות התכנון והפיתוח באמצעות מינהל אזורי תעשייה במשרד הכלכלה.

סיגל מורן ר' מועצה אזורית בני שמעון. צילום: אביגיל עוזי

צומת שוקת מהווה את נקודת המפגש בין כביש 60 (ב"ש-חברון) וכביש 31 (להבים-ים המלח) - שני עורקי תנועה מרכזיים באזור הדרום. בשנה האחרונה אף בוצע חיבור של כביש 6 לצומת המספק נגישות גבוהה לאזור התעסוקה, ובעתיד צפוי גם חיבור למסילת רכבת והקמת מרכז תחבורה שעתיד לקום ברביע המערבי של אזור התעסוקה.

סיגל מורן, ראש המועצה האזורית בני שמעון: "יש חשיבות לאומית גדולה לשיתופי פעולה בין רשויות, אשר מייצרים מקומות עבודה, שכנות טובה ופרויקטים התורמים לכולם. סוד ההצלחה הוא ראייה אזורית ושיתופי פעולה בין מגזרים. ברגע שכל אחד מביא את היתרון היחסי שלו זה מצליח. פארק התעסוקה "עידן הנגב" הוא אחת הדוגמאות הבולטות והמצויינות לשיתוף פעולה שכזה, והיום אני גאה ושמחה להתחיל מסע חדש, יחד עם השכנים שלנו, להקמת פארק תעשייה נוסף שיקדם תעסוקה בקרב אוכלוסיית הנגב, המשך פריחתה של הכלכלה באזור ויוזמות חברתיות. המטרה שלנו היא להמשיך להקים מיזמים משותפים בכל התחומים, לחזק את שיתוף הפעולה בין הרשויות ולחתור לקיום חיים נעימים זה לצד זה בנגב, לתרום האחד לשני ולהצליח יחד."

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה