לילה לא שקט : מטחים כבדים על יישובי הדרום

$(function(){setImageBanner('43a1792a-dc1e-426a-a9bf-0da8772eb13a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

למרות השמועות על הפסקת אש לילה לא שקט עבר על תושבי הדרום , מטחים כבדים נורו לעבר יישובע עוטף עזה ולנגב המערבי. חיל האוויר תקף הלילה כ-25 יעדי חמאס ברצועה, בהם מחסני רחפנים ומחנות אימונים.

כיפת ברזל

במהלך הלילה נשמעו אזעקות ביישובים רבים במועצות אשכול, שער הנגב, שדות נגב, בני שמעון ומרחבים,  לכיש ,חוף אשקלון ואשקלון. כמו כן בוצע ירי לעבר ישןבים בנגב המערבי, בין השאר לנתיבות.

דובר צה"ל  מסר כי זוהו כמה שיגורים משטח רצועת עזה לעבר המועצות האזוריות אשכול, שער הנגב ושדות נגב בכמה אירועים שונים, וכי חלק מהרקטות ששוגרו לעבר המועצות שער הנגב ושדות נגב יורטו על ידי כיפת ברזל. עוד נמסר כי שאר האזעקות שהופעלו היו אזעקות שווא.

 בתגובה לירי חיל האוויר תקף באמצעות מטוסי קרב כ-25 יעדי טרור של חמאס במהלך הלילה, בהם: מחסני רחפנים המיועדים לטרור, מחרטה לייצור רקטות ומנועי רקטות, אמצעי לחימה ימי מתקדם, מתחמים צבאיים, מחנות אימונים ואתרים לייצור אמצעי לחימה. 

"החמאס בוחר שוב לפעול כנגד האינטרסים של תושבי הרצועה ולאחר שנכשל בהפרות הסדר האלימות לאורך גדר המערכת בוחר לבצע ולאפשר ירי תלול מסלול רחב כנגד אזרחי ישראל.    בצה"ל רואים בחומרה את פעילות הטרור של החמאס וימשיכו לפעול כנגדה באופן עוצמתי וחד. צה״ל ערוך לממש את פעילותו ככל שיידרש ובמגוון רחב של כלים.   צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש לפעול נגד פעילי הטרור וימשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל", נמסר מצה"ל.

 על בסיס הערכות המצב והעדכונים של כוחות הביטחון, נערכה הערכת מצב בישובים שהיו תחת אש אתמול והלילה. הנחיות ההתגוננות הן שמירה על המרחק הנדרש ממקומות ממוגנים בישובי עוטף עזה.

הלימודים יתקיימו  כרגיל. ההסעות יפעלו במתכונת ובשעות הרגילות. יתבצע חיזוק של מערך הליווי בהסעות בי"ס היסודי באמצעות מלווים נוספים וליווי רבש"צים. מסגרת הגיל הרך, החינוך החברתי והחוגים יפעלו כרגיל, בהתאם להנחיות ההתגוננות.

במכללת ספיר יתקיים היום יום הסטודנט כמתוכנן, ולכן לא יתקיימו לימודים.

העבודות החקלאיות יתבצעו כרגיל. יש צורך באישור לגבי עבודות בקרבת הגדר.

מותרות התכנסויות עד 500 איש במקום פתוח ועד 1,000 איש במקום סגור. מעבר לכך נדרש אישור

יישובניק נט ימשיך לעדכן אחר ההתפתחויות

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה