מה אומרים החברים מארגנטינה באור הנר ובמפלסים על ביטול משחק הידידות?

$(function(){setImageBanner('88d39b14-f9bf-4bb0-84ea-969f59a405cf','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בקיבוצים המזוהים ביותר עם תכולי המדים קיבלו בצער רב את ההודעה על כך שנבחרתם האהובה לא תגיע לבסוף לישראל, והפנו את האשמה על כל מה שקרה לאדם אחד מסוים

שבוע קשה עבר על חברי הקיבוצים בעוטף עזה: שריפות, פצצות מרגמה, התראות תכופות של צבע אדום ועכשיו גם ביטול משחק הידידות בין נבחרות ישראל וארגנטינה, שרבים מילדי האזור תכננו להגיע אליו.

אכזבה גדולה. ילדיו ונכדיו של וקסמן, צילום: אלבום משפחתי

הקיבוצים המזוהים יותר עם תכולי החולצות ובהם ליאונל מסי הם מפלסים ואור הנר. מדובר בקיבוצים שרוב חבריהם הוותיקים ממוצא ארגנטינאי, כשגם הדור הצעיר אימץ את הנבחרת ללבו.

"עכשיו אפשר למסגר את הכרטיסים ולחכות למונדיאל", אמר בצער מרסלו וקסמן, חבר אור הנר, שרכש כרטיסים לילדיו ולנכדיו במחיר של 115 שקלים האחד.

"אני מאוד מאוכזב. חבל לי על כל הילדים והחברים באור הנר שלא יוכלו לצפות בנבחרת שאני אוהד, גם כשהיא משחקת מול ישראל. אני חבר אור הנר מאז 1977, ראיתי את ארגנטינה בארץ ובחו"ל, וגם שני מונדיאלים".

ומה תעשה אם הקבוצה שלך תפסיד במונדיאל וברזיל תנצח ותגיע לגמר?

"ברזיל זו קבוצה נפלאה, ולמרות שאני אוהד היריבה המושבעת אני מעריך אותה מאוד. יש כאן ובברור חיל חגיגה גדולה בזמן המונדיאל, ואני רואה את עצמי הולך לקיבוץ השכן ויושב בשורה הראשונה בבריכה מול המסך אם היא תהיה זו שתעלה לשלבים מתקדמים. כדורגל זה דת ואני מאמין גדול בספורט הזה".

אריאל שגרמן (53) הגיע לאור הנר מארגנטינה לפני 17 שנה. הוא לא החמיץ אף משחק של נבחרתו האהובה בארץ מולדתו, אבל מעולם לא צפה בה בישראל. במקביל לאכזבה שלו מביטול המשחק, אליו התכוון להגיע עם 70 חברי וילדי הקיבוץ, הוא גם מצר על 1,500 הדונמים משטחי החקלאות של הקיבוץ שעלו באש.

"השחקנים לא אשמים". שגרמן, צילום: אלבום משפחתי

"הייתי אמור להגיע לירושלים בעיקר בגלל האווירה. לראות 34 אלף אוהדים של ארגנטינה מעודדים את הקבוצה זה לא עניין שגרתי", אמר שגרמן. "באמת חבל על ההחלטה שקיבלו מסי וחבריו. אני יודע שמסי רצה להגיע לישראל, להיות בכותל".

ומי אשם במה שקרה?

"שאלה טובה. השחקנים אינם אשמים כי הם ניזונים מהתקשורת. אני קורא את העיתונות בארגנטינה וראיתי פרסומים על כך שמסי מאוים ברצח, ותמונה של חולצת הקבוצה ספוגה בדם.

"יחד עם הדיווחים על מה שקורה בעוטף עזה זה לא מעודד אותם להגיע. אני כבר ידעתי אתמול בבוקר על הביטול כי אחי, שגר שם, דיווח לי שזו הכוונה. גם למירי רגב יש אחריות מסוימת למה שהתפתח בעקבות המעבר מחיפה לירושלים, אבל אני לא בטוח שהמשחק היה מתקיים בחיפה".

איך אתה מתכוון לחגוג את המונדיאל?

"הייתי בשני מונדיאלים וראיתי את הקבוצה שלי מגיעה למשחק גמר אחד ומנצחת במשחק גמר שני. פעם הייתי מסתובב עם חולצה של מראדונה כל תקופת המשחקים אבל עכשיו זה קורה פחות. אני מעריך שתהיה מלחמה מול ברור חיל של ברזיל, אבל לאחר הטורניר נחזור להיות חברים ואחים".

"אני מעריץ את ארגנטינה 68 שנה, מאז שנולדתי, וגם ראיתי אותה בארץ ובעולם, אבל בעקבות ביטול המשחק החלטתי לעבור לאהוד את בלגיה", התלוצץ קצ'ו שוורצברג, חבר מפלסים.

"זו שערורייה ואני מאוד עצבני. אין לי ספק ששרת התרבות מירי רגב אשמה מאוד במה שקרה או לא קרה. הם היו מגיעים לשחק בחיפה, אבל להתעקש על ירושלים? לא היה לי כרטיס למשחק בגלל שלא מדובר באירוע ספורט אלא במשהו טקסי, אבל רבים מאיתנו רצו להגיע.

"שערורייה". שוורצברג, צילום: אלבום משפחתי

"גם אם היה בשדרות בחינם לא הייתי נוסע לצפות. זה לא משחק, אלא פוליטיקה מהסוג הרע ביותר. מה שנשאר לנו זה המונדיאל. הבת שלי נולדה בארגנטינה, שני בניי גם הם אוהדים מושבעים, ואנחנו מתפללים לניצחון של הנבחרת במונדיאל. אם נפסיד נחגוג כאן ואם ננצח נחגוג כאן. בכל מקרה תהיה שמחה גדולה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה