יריב קלרמן מיד מרדכי יתמודד על ראשות מועצת חוף אשקלון

$(function(){setImageBanner('74513b0e-e74a-4952-ba54-f0f347c76697','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

קלרמן, שהיה מנהל קהילה בקיבוצו, הוא הקיבוצניק היחיד המתמודד על התפקיד במועצה. הוא מקווה שהחברים יתאחדו מאחוריו, ומבטיח שדרוג משמעותי בחינוך ובתעשייה לאחר שייבחר

יריב קלרמן (46) מקיבוץ יד מרדכי הודיע כי הוא מתמודד על ראשות המועצה האזורית חוף אשקלון בבחירות לרשויות המקומיות שייערכו בחודש אוקטובר.

"כל קיבוץ והצרכים שלו". קלרמן, צילום: אביב פרס

במועצה, שכמה מיישוביה נמצאים בעוטף עזה, חברי הקיבוצים הם רבע מכלל בעלי זכות הבחירה. קלרמן הוא חבר הקיבוץ היחיד עד כה המתמודד על התפקיד מתוך כל ששת המועמדים, בהם גם ראש המועצה המכהן, יאיר פרג'ון מניצן.

קלרמן, נשוי לאשרת ואב לאורי, אפיק ואיילה, הוא דור שלישי למייסדי הקיבוץ. סבו משה נהרג במלחמת השחרור בקרב ההגנה על יד מרדכי. הוא התגורר עם משפחתו מחוץ לקיבוץ במשך שנים מספר, ושב אליו בשנת 2005.

בשנים האחרונות היה מנהל קהילה ביד מרדכי, מנהל קהילה ומזכיר בקיבוץ דורות וחבר מליאת המועצה. הוא שירת כמפקד פלוגה בשריון בסדיר ובמילואים, ולאחר מכן כמפקד גדוד בחטיבה הצפונית של עזה.

"אני מתארגן בימים אלו ומקבל תגובות אוהדות וחיוביות הן בקיבוצים והן במושבים", ציין קלרמן. "השבוע התחלתי לקיים חוגי בית, ובהדרגה הם ילכו ויתרבו ואגיע לכל היישובים.

"כל היישובים מתמודדים עם אותן בעיות, עם רצון לחינוך טוב יותר ועם צורך במועצה יוזמת, מפתחת ובעלת תוכניות עבודה סדורות לטווח הארוך. כולם מחפשים מנהיג שיוכל להוציא אל הפועל את השינויים הנדרשים כדי לשפר את איכות החיים שלנו.

"אני מביא איתי ניסיון מעשי רב בעבודה ציבורית וקהילתית. אנשים מחפשים מישהו שיקשיב לצרכים שלהם, שישקיע מחשבה במציאת פתרונות ושיוכל בסופו של דבר לבצע באמת, ולא רק להבטיח הבטחות יפות. יש לי הכישורים והיכולות לכך".

אתה חושב שתקבל את אמון התושבים?

"כדי לנצח בסיבוב הראשון צריך לפחות ארבעים אחוזים מכלל המצביעים. אני חושב שזאת תוצאה ריאלית שאנחנו יכולים להגיע אליה, בייחוד אם הקיבוצים יתאחדו מאחוריי.

"עדיין לא קיימתי מפגשים רשמיים ביישובים, אבל מפגישות עם נציגים ועם ממלאי תפקידים אני מרגיש שיש רוח גבית וכמיהה רבה לשינוי, בעיקר מאנשים שמכירים אותי ואת פועלי. חשוב לזכור שגם הקיבוצים הם לא מקשה אחת.

"הקהילות מגוונות כיום יותר מאשר בעבר. יש צרכים שונים בהרחבות וביישוב הוותיק, כך שהמכוונות שלי היא כלפי כל התושבים".

מהן הבעיות העיקריות של המועצה? האם יש בעיות ייחודיות לקיבוצים?

"חוף אשקלון היא מועצה מורכבת. יש אצלנו אוכלוסייה של מפוני גוש קטיף, יישובים שנמצאים בעוטף עזה ומגוון של יישובים שונים - קיבוצים, מושבים ויישובים קהילתיים. גם בקרב הקיבוצים יש צרכים שונים הזקוקים למענה. אני לא מסתכל על הקיבוצים כעל מקשה אחת.

"כל קיבוץ והצרכים שלו. בתפיסה שלי, המועצה נדרשת לתת פתרונות לכל יישוב לפי צרכיו. אחד הצרכים שאני מזהה הוא בקיום תהליכים בוני קהילה. היישובים גדלו וקלטו אוכלוסיות חדשות, וחשוב לחברן וליצור ביחד שיח קהילתי משותף.

"אחת הבעיות הקשות של המועצה שלנו היא היעדר מקורות הכנסה. יש לנו צורך קריטי בפיתוח אזורי תעשייה להגדלת מקורות הכנסה למועצה, כדי שנוכל לחזק ולשפר את סל השירותים שהמועצה מספקת בכל התחומים.

"המועצה שלנו סובלת מתרבות ארגונית לקויה ומחוסר יכולת לתכנן לטווח ארוך. גם כשיש תוכניות, אין יכולת לגייס את התקציבים הנדרשים כדי לבצע. יש פוטנציאל כלכלי אדיר בזכות האוכלוסיות המיוחדות הקיימות אצלנו של מפונים ושל עוטף עזה.

"יש כספים במשרדי הממשלה שרק צריך לדעת איך לתעל אותם לפרויקטים הנכונים לביצוע במועצה. עשיתי את זה כשגייסתי כספים לבניית קומפלקס הבית הסיעודי הממוגן אצלנו, וכן כשהשגתי מימון לשדרוג תשתיות הכבישים והמדרכות ביישוב.

"עכשיו אני רוצה לעשות את זה למען שאר היישובים במועצה. אחד האתגרים הוא לשנות את הדרך שבה משרדי הממשלה מסתכלים על המועצה שלנו, ולגרום להם להתייחס אלינו ברצינות".

מה החזון שלך?

"כשאני מסתכל על המועצה בעוד עשר שנים, אני רואה אותה עם חינוך חברתי מושקע ופורץ דרך שהוא מקור לגאווה; שני פארקים חדשים לתעשייה; תקציבי מועצה מוגדלים.

"אני רואה מועצה ששמה לה למטרה להיות לעזר ליישובים, להקשיב לצרכים ולהגדיר תוכניות עבודה מותאמות להם; מועצה עם פעילויות תרבות וספורט משותפות; מועצה שיש בה בית אבות שישרת את ותיקי האזור עם מגוון תכנים. וזו רק רשימה חלקית".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה