תערוכת דרום שחור בכנסת ישראל- ח"כ ילין "צריך לעשות סוף למציאות הבלתי נסבלת בדרום"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('9383baba-a5bd-45ba-bf9a-bc010f6da2da','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('9383baba-a5bd-45ba-bf9a-bc010f6da2da','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

תערוכת הצילומים שיצר הצלם אדי ישראל בשיתוף עשרות צלמים מקצועיים שהגיעו לאזורי השריפות כתוצאה מטרור העפיפונים בעוטף עזה, בקריאת "צו 8 לצלמים", הגיעה ביום שני ביוזמתו של ח"כ חיים ילין (יש עתיד) לכנסת ישראל

 ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת לדיון על שפעת טרור העפיפונים ובלוני התבערה על ילדי עוטף עזה, ביוזמתו של חבר הכנסת חיים ילין (יש עתיד). את הוועדה פתח יושב הראש חבר הכנסת יעקב מרגי (ש"ס) בכך שתיאר את המצב בדרום כתושב אחד המושבים באזור והסביר כי המציאות בדרום היא בלתי נסבלת וצריך לעשות לה סוף.

התערוכה נפתחה בהתרגשות רבה בכנסת, עם צילומים שצולמו ע"י מבחר צלמים במסגרת פרויקט צו 8  שיזם אדי ישראל.  תערוכת צילומים המציגה את החיים בדרום בעת האחרונה. התערוכה נולדה בעקבות יוזמה של אדי ישראל, צלם תושב הדרום שארגן מאות צלמים שיצאו לשטח והציפו את הרשת בתמונות תחת התיוג 'דרום שחור' שזכה למיליוני צפיות ומעל חצי מיליון שיתופים.

תערוכה דרום שחור

השבוע עברנו את סף אלף השריפות כתוצאה מעפיפוני התבערה שמופרחים לעבר מדינת ישראל משטח רצועת עזה. יותר מ-32 אלף דונמים של שטחים חקלאיים, יערות ושמורות טבע עלו באש. מאות כבאים, עשרות רבש"צים, אנשי רשות הטבע והגנים וקק"ל, ותושבים שאכפת להם - התגייסו לכבות את השריפות. על אך מאמציהם הרבים מסביב ליממה האש לא פוסקת והדרום אדום מלהבות.

"מדינת ישראל ידועה על היד הקשה שהיא נוקטת נגד מבצעי טרור כנגדה, לצערי, ברגע שהטרור מכה בדרום היד הקשה נעלמת והמדיניות נעשית מאוד רכה", מספר תלמיד ישיבת ההסדר בקריית גת ותושב אשדוד, דניאל מזרחי. "לפעמים זה מרגיש שמדינת ישראל והדרום מתקיימים במקביל ללא קשר ביניהם, זה עצוב ומתסכל".

צילום דניאל מזרחי

דניאל מזרחי, צלם חובב, הציג במסגרת הוועדה שתי תמונות שצילם בשבוע שעבר בשטחי עוטף עזה. התמונה הראשונה מציגה ראש בקר שרוף ומעוררת אותנו לזכור שבשריפות הענק מלבד צמחיה ופרנסה חקלאית נפגעים גם בעלי חיים רבים שמושמדים להם שטחי מחייה. התמונה השנייה, המציגה כבאי בעת כיבוי השריפות מביעה הערכה ללוחמי הכבאות וההצלה הפועלים בשטח כבר 107 ימים ללא מנוחה ומטפלים בכיבוי השריפות לאורך כל שעות היממה.

גוגלות בקר שרופה- דניאל מזרחי

יואל עברון חבר קיבוץ סעד המתנדב בכיבוי בימים אלו מספר על המצב: "במעל מאה הימים האחרונים אנחנו בתפקיד "רודפי העפיפונים" ונעים משריפה לשריפה גם בשבתות וסופי שבוע. כשאתה רואה את כל השרוף מסביב כואב לך הלב, לראות שדות חיטה וחומוס שרופים, לראות מרבצי כלניות שמטיילים רבים משתעשעים בהם מלאות פחמי עצים זה מתסכל". עברון המשיך ותיאר את התחושות כתושב העוטף: "אנו מרגישים תסכול על אוזלת היד של המדינה. מדינת ישראל יודעת לטפל בבעיות כשהיא רוצה ולא בורחת מהן. צריך לזכור שפגיעה בנפש היא עניין של זמן, משב רוח רציני אחד ובקבוקי התבערה המעופפים האלו יפגעו לא עלינו בבתים או בילדים משחקים. משהו דפוק במערכת כשהרמטכ"ל אומר שלא צריך לירות על משגרי עפיפונים".

תערוכה דרום שחור

ח"כ ילין אמר: "אני רואה בחיבור של האדם לאדמה שהוא חי בה, קשר עמוק ושורשי. כמו כן, האמונה כי חלק חשוב מהחוסן של תושבי עוטף עזה והסביבה מבוסס על האפשרות לזעוק את הזעקה יחד, דרך העשייה והבעת הרגש. באמצעות הצילומים והתערוכה עצמה מצליחים תושבי עוטף עזה ותומכים רבים להעלות אל הדף את התחושות הפנימיות שלהם".

תערוכה דרום שחור

הצלמים שהשתתפו בתערוכה

את האלבום תמונות המלא ניתן לראות בכתבה שפרסמנו ביום הצילומים 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה