בעקבות עומס החום הקיצוני שצפוי ביממה הקרובה - מד"א מפרסם הנחיות לציבור

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d53deb3e-be3f-4445-834e-0ec51d9a4513','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d53deb3e-be3f-4445-834e-0ec51d9a4513','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

לקראת עומס החום הכבד שצפוי לשרור באזורינו החל ממחר ועד יום חמישי בבוקר, במד"א מפרסמים הנחיות מיוחדות לציבור על מנת למנוע פגיעה בנפש

עומס חום כבדעומס החום צפוי לעלות מחר משמעותית ולקראת רביעי כבר ישרור בכל רחבי הארץ עומס חום כבד מאוד עד קיצוני.

על פי השירות המטאורולוגי, מחר (שלישי) עליה נוספת בטמפרטורות. יעשה חם ויבש מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.

ברביעי: התחממות נוספת. יוסיף להיות חם ויבש עד שרבי בפנים הארץ ובהרים והביל ברצועת החוף. עומס חום כבד ישרור ברוב אזורי הארץ.

בחמישי: הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת ותורגש הקלה בעומס החום.

בארגון ההצלה הלאומי מד"א אומרים כי "החום הכבד שישרור בכל חלקי הארץ עלול לסכן חיי אדם בדגש על תינוקות, ילדים וקשישים".

על מנת לצמצם למינימום את הפגיעות בנפש מפאת החום הכבד, מפרסם מד"א את ההנחיות לציבור, שיאפשרו שמירה על חיי אדם

הדרך הטובה ביותר לקירור הדירה הינה באמצעות מזגן. מאווררים יכולים להקל על תחושת החום, אך כאשר טמפרטורת הסביבה היא מעל 35 מעלות צלזיוס, אין ביכולתם לקרר את הגוף או להגן מפני פגיעה בריאותית.מסתכלים ומצילים חיים

הרבו בשתיית נוזלים: יש לשתות כמויות מספיקות של מים אף מעבר לתחושת הצימאון. מומלץ לשתות בין 8 ל 10 כוסות מים ביום. שתייה קרה עדיפה על פני שתייה חמה. הרבו בשתיית מים על פני כל שתייה ממותקת.

יצאתם מהבית? יש להקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר. יש לוודא הגנה מפני השמש בעיקר בקרב תינוקות וילדים - באמצעות כובע רחב שוליים, משקפי שמש, קרם הגנה ולבוש מתאים.

תינוקות ברכב: יש לעשות את כל הפעולות האפשריות הנדרשות על מנת לוודא שלא נשארו ילדים ותינוקות ברכב סגור. הטמפרטורה ברכב סגור מזנקת בתוך דקות ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות. אין להשאיר תינוקות וילדים ללא השגחה ברכב - גם אם משאירים ברכב חלונות פתוחים!! במידת הצורך, יש להשאיר בעבורם שתייה קרה, מזגן דולק ומבוגר אחראי ברכב.

פעילות ספורטיבית: יש להימנע לחלוטין מפעילות ספורטיבית במהלך שעות החום הכבד. במידה ומבצעים פעילות ספורטיבית בשעות הערב ולאחר עומס החום, יש לשים לב להקפיד על שתייה מרובה ועל הפחתת מאמץ.  

יוצאים לים? יש להקפיד על מריחת הגוף בקרמים בעלי מקדמי הגנה גבוהים ביותר, להימנע מחשיפה ארוכה לשמש ולהימנע משהייה בחופים בשעות החום הכבד. עדיף לרחוץ בים בשעות הבוקר ובשעות אחה"צ, אז הטמפרטורות נוחות יותר. בנוסף, יש לשים לב לרחוץ רק בחופים מוכרזים ובשעות הפעילות שבהן יש מציל.

עובדים המצויים תחת השמש וחשופים לעומס חום כבד: יש להקפיד על לבוש בהיר, דק ומאוורר המאפשר לגוף לנדף את חום גופו. יש להקפיד על הפסקות ארוכות יותר מהרגיל בצל או במקום ממוזג ולהרבות בשתייה. 

אם מופיעים סימני התייבשות - דוגמת כאבי ראש, סחרחורות או חולשה, יש להפסיק מיידית כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר ולהרבות בשתייה אף מעבר לתחושת הצימאון.

במידה ומופיעים סימני פגיעת חום - דוגמת התעלפות, טישטוש בראיה, בילבול ועליית חום גוף, יש להזעיק את מד"א באמצעות חיוג למוקד החירום בטלפון 101 או באמצעות אפליקציית 'מד"א שלי' ולהישמע להנחיות החובשים והפאראמדיקים במוקד.

חשוב לתת תשומת לב מיוחדת לתינוקות, ילדים, קשישים ומוגבלים. הורים לתינוקות ופעוטות צריכים לשים לב להתנהגותם ולוודא שאינם מראים כל סימן להתייבשות או מכת חום. בנוסף, יש לוודא הימצאות שתייה בסמוך אליהם ושהילדים נמצאים כל העת במקום מוצל. במד"א קוראים למשפחות שלהן קרובים קשישים או מוגבלים לשמור עימם על קשר בתדירות גבוהה מהרגיל על מנת לוודא שבקרבתם שתייה קרה וכי הם מצויים במקום מוצל וקריר ואינם מראים כל סימן להתייבשות או פגיעת מכת חום. 

צילום: דוברות מד"א

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אני פונה לציבור להישמע להמלצות מד"א ולעשות כל שביכולתם על מנת להימנע מפגיעות החום הכבד. אני פונה לכל מי שמסיע ילדים בכל השנה בכלל ובימי הקיץ החמים בפרט לעשות כל דבר שרק ניתן על מנת לוודא שלא השארנו חלילה ילדים ותינוקות ברכב ומבקש מכל אחד ואחת לתת מבט לרכבים החונים כי מבט אחד יכול להציל חיים."

בנוסף להנחיות מד"א, אתר יישובניק נט מוסיף קריאה לציבור לשים קערית מים לחתולי הרחוב ולכלבים באזורים מוצלים. גם להם קשה עם החום הכבד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה