שימו לב היכן אתם מעשנים

$(function(){setImageBanner('d1a423d3-6664-4344-8b39-78a6bdb29405','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

החל ממחר (יום שבת) ייכנס לתוקפו הצו המרחיב את האיסור לעשן במקומות ציבוריים וכעת יהיה אסור לעשן במרחבים ציבוריים נוספים. אלו המקומות שאסור לעשן בהם

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה בחודש מאי את צו משרד הבריאות שקובע על איסור עישון גם במקומות בהם נערכים אירועים והופעות תחת כיפת השמיים בהם משתתפים למעלה מ-50 איש, בכל מקום בשטח בתי חולים או מרפאות (לרבות מחוץ למבנה), רשויות ציבוריות, משרדים ממשלתיים, בתי משפט, מועצות דתיות, מקומות בהם מתקיימת פעילות גופנית (גם באוויר הפתוח, כמו מגרש כדורסל ומתקני כושר תחומים), בריכות שחיה, באזורי כניסה לגני ילדים, בגני שעשועים, בחניון ציבורי מקורה או תת קרקעי ובגני חיות. 

עישון במקומות ציבוריים

הנהלות בתי חולים, מרפאות, משרדים ממשלתיים, חניונים, גני חיות ואירועים יהיו רשאים לקבוע אזורי עישון בטווח של 10 מטרים מהכניסה או היציאה, בתנאי שלא יהוו מטרד בחלקים אחרים של המקום ולא יהיו בתי מגורים. 

פקחים יהיו מוסמכים לתת דו"חות

"אנו רואים בעישון ונזקיו סכנה לבריאות הציבור והרחבת הצו תביא להחמרת המאבק שלנו בעישון מתוך דאגה לאזרחים", אמר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן על ההחלטה להרחיב את הצו, "אני מודה לוועדת העבודה, רווחה ובריאות על ההירתמות המהירה לתהליך.

משרד הבריאות ממשיך במלחמה נגד העישון והרחבת האיסור בעישון במקומות ציבוריים הינה חלק ממערך פעילויות שאנו נוקטים לטובת הציבור". 

חבר הכנסת יהודה גליק (הליכוד) שפעיל רבות במלחמה בעישון הוסיף: "אנחנו מביאים בשורה של הצלת חיים לתושבי מדינת ישראל. זהו צעד נוסף בסדרה של צעדים שנמשיך להביא ולא נרפה על מנת להציל חיי אדם". 

במשרד הבריאות טוענים שהם לא מסתפקים רק בהרחבת הצו ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב הבטיח להביא בקרוב לאישור הוועדה צווים להרחבת איסור העישון במסעדות ובברים. 

על פי התקנות החדשות, פקחים של הרשות המקומית ושוטרים מוסמכים לתת דו"חות לאנשים שמעשנים במקומות ציבוריים.

עישון. צילום : shutterstock

מדובר בקנס גבוה במיוחד שעומד על אלף שקלים למעשן וכחמשת אלפים שקלים לבעל העסק בו נתפס אדם מעשן במרחב ציבורי. 

כעת יש לקוות שהנהלים החדשים גם יאכפו. על פי דו"ח של משרד הבריאות שיעור הקנסות שניתנו עד היום היה נמוך באופן משמעותי ורבות מהרשויות המקומיות והמועצות האזוריות כלל לא ביצעו אכיפה והטילו עונשים על המעשנים במרחבים הציבוריים. 

עישון הוא גורם סיכון משמעותי לחלות בסרטן. ישנם מחקרים שמצאו שעישון אחראי לכרבע מכלל מקרי הסרטן בעולם. בישראל, 40% ממקרי הסרטן המאובחנים הם גידולים שקשורים לעישון סיגריות. 

למרות שלל העדויות שהצטברו ב-50 השנים האחרונות לגבי ההשלכות הבריאותיות השליליות של העישון, כחמישית מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל עדיין מעשנת. קיימת הערכה שבכל שנה נפטרים כתוצאה מתחלואה שנגרמה מעישון כ-8,000 ישראליים והטיפול במחלות הקשורות בעישון וההוצאות המלוות אליהן היה כרוך בעלות של לפחות כ-3.7 מיליארד שקל. שיעור הפונים לגמילה מעישון בקופות החולים עומד על כ-2.2% מכלל המעשנים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה