בכרם שלום מבהירים: "רק משפחה אחת בחרה לעזוב. לא מדובר במגמה"

$(function(){setImageBanner('c3807257-6eee-46aa-a355-ed1cd6ce0733','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בקיבוץ הקרוב ביותר לרצועת עזה ביקשו להרגיע את החברים וגם את המעוניינים להיקלט, וביקשו להסביר כי בניגוד לנאמר המשפחה שעזבה את המקום לפני ימים אחדים עשתה זאת, בין היתר, בשל קשיי קליטה ולא רק בגלל המצב הביטחוני

לפני ימים אחדים פרסמו כמה כלי תקשורת על עזיבה ראשונה של משפחה את קיבוץ כרם שלום בשל המצב הביטחוני. בני המשפחה ביקשו שלא להתראיין, ורק מסרו כי הם עושים את הצעד בגלל המציאות באזור והסבל שנגרם להם, ולתושבים נוספים, עקב העשן הסמיך שמגיע מההפגנות על גדר הגבול.

"ממשיכים בתנופה". כרם שלום, צילום: ליאור דפנר

אלא שהתברר כי אותה משפחה הגיעה לכרם שלום רק לפני חודשיים, יחד עם עוד 12 משפחות שיועדו לקליטה והתגוררו במבנים יבילים עד לבניית בתי הקבע שלהן, ונראה כי לא הצליחה להתערות במקום בזמן הקצר.

רוני גיסין, דוברת כרם שלום שמתגוררת בקיבוץ בשש השנים האחרונות לאחר שעברה לשם ממושב גילת, הסבירה כי הפרסום קומם מאוד את החברים.

"שמעתי על עזיבת המשפחה רק מהתקשורת", אמרה גיסין. "מדובר בשילוב של חוסר התאקלמות עם חשש מהמצב הביטחוני, אבל בכל מקרה לא מדובר במגמה וככל הידוע לי אין משפחה נוספת שמתכוונת לעזוב".

ומה את יכולה לספר על המשפחה בכל זאת?

"היא הגיעה ממושב במרכז הארץ עם עוד 12 משפחות, ולא הצליחה להתאקלם פה. מדובר באנשים מאוד ביישנים ומופנמים, ולמעט שלום על המדרכה לא היה איתם מגע כלשהו. פרסום כזה גורם לנו נזק, כי ניתן לחשוב שמעכשיו יעזבו משפחות נוספות ולא כך הדבר.

"מבלי לפגוע בפרטיות של הזוג המדובר אני יכולה להגיד שמיד לאחר בואם היה סימן שאלה גדול אם יוכלו להיקלט פה. לדעתי ההחלטה אינה קשורה רק למצב הביטחוני. אני חושבת שזה מקום קסום, שגורם לאנשים חילוניים ודתיים להתאהב בו ותמיד יש את מי שפחות מצליח לחיות כאן וזה בסדר גמור. בכל מקרה אני שבה ואומרת שהדבר הזה אינו מעיד על הכלל".

המקרה אינו מעיד על הכלל. גיסין, צילום: אלבום פרטי

גם ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, התייחס למקרה ואמר: "קיבוץ כרם שלום הוא התיישבות צומחת תחת מציאות ביטחונית מורכבת. הישוב קלט לאחרונה 13 משפחות נפלאות שבחרו בחיי קהילה ייחודיים, והקיבוץ נהנה מאכלוס מלא.

"משפחות נוספות מבקשות לבוא ולהיקלט גם בימים אלה. משפחה אחת בחרה לעזוב מסיבות אישיות ששמורות עמה, וראוי לשמור ולכבד את הפרטיות שלה בעניין. אנחנו ממשיכים בתנופת הצמיחה כפי שעשינו עד כה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה