5 חודשים לאחר טבח ה-7.10: כלבי ההרעלות של רט"ג מצאו שרידי אדם באזור בארי

$(function(){setImageBanner('97cf34c8-6b67-4fe7-bf59-91056e6284e4','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

הכלבים למניעת הרעלות של רשות הטבע והגנים מסייעים לצה״ל בחיפושים אחר נעדרים בעוטף עזה, וכעת - חודשים ארוכים לאחר הטבח הנורא, מדווח כי התגלו שרידי אדם ליד יער בארי וסמוך לכיסופים

קיבוץ בארי, ביום שאחרי. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'בצה"ל ביקשו מרשות הטבע והגנים סיוע באיתור שרידי אדם של קורבנות מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר ביישובי העוטף. אמש, נמצאו ממצאים שהועברו לבדיקת NDA, כאשר בצה"ל מדווחים כי זהו לא המקרה הראשון בו נמצאו ממצאים לאחר האסון וכול זאת בזכות הכלבים.

כאמור, בזכות היכולות המיוחדות של הכלבים לאיתור הרעלות ושרידי חיות בר של רשות הטבע והגנים נמצאו כבר לא מעט ממצאים ליד יער בארי וכיסופים. מדובר בממצאים של שרידי אדם ממתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, שהיו בשטחים פתוחים ולא אותרו עד כה. בתוך כך, מלאכת איתור שרידי קורבנות הפלישה הרצחנית בנגב המערבי נמשכת גם בימים אלו בגבול רצועת עזה על ידי כוחות צה"ל.

ברט"ג ובצה"ל טוענים כי ''ככל שחולפים הימים משימה זו נהייתה קשה יותר בשל מצב השרידים. הכוחות משתמשים גם באמצעים מיוחדים לזיהוי מרחוק של הגופות המוטלות על הקרקע''. על מנת לסייע לכוחות, פנו בצה"ל לרשות הטבע והגנים בבקשה לסייע להם באיתור שרידי אדם על ידי שימוש בכלבי ההרעלות של רשות הטבע והגנים.

אילן יגר מרשות הטבע והגנים מסביר כי לכלבים אלו יכולות מיוחדות בשונה מכלבי הרחה אחרים מאחר והם מיומנים במציאת פתיונות מין החי בשטח, לפעמים גודל הפיתיון הוא פחות סנטימטר - ''אילוף הכלבים למטרת מניעת הרעלות נעשה בהכוונת חטיבת מדע ומכאן הגענו לרזולוציה שבדיעבד משמשת אותנו לטובת עבודת הקודש''. עוד מציין יגר, כי את הפעילות התחיל באופן פרטי מאלף כלבים שעימו עובדים ברת"ג, אשר הגיע באופן עצמאי לשטח ולפי יגר ''שעושה ימים כלילות כבר 4 חודשים וזאת ללא כול תמורה ובצניעות רבה''.

סריקות בכיסופים. קרדיט צילום - רם פרביזור

כשצה״ל הבין את היכולת של הכלבים של המאלף הוא ביקש ממנו עוד כלבים וזה הפנה את צה''ל אל רת"ג, אשר מיד נרתמו למשימה כאשר הבינו שהם חייבים לסייע במשימה לאתר את מה שניתן. למרות  הזמן הרב שחלף והכוחות הרבים שכבר סרקו את תאי השטח הממצאים הגיעו מהר מאד. בסריקות הראשונות לאחר סריקות רבות בתא השטח הצליחו הכלבים להגיע לממצא של אדם 200 מטרים מאחד הישובים בעוטף. נמצאו גם חולצות מוכתמות שמסייעות לבדיקות ה-DNA.

''אנחנו יוצאים למשימות איתור וחיפוש יחד עם יחידת אית״ן אשר מכווינה אותנו בשטח, אנחנו נמשיך לסייע במשימה המורכבת וחשובה זו ככול שנדרש״ טוען יגר.

כזכור, בצה״ל הוקמה מפקדה משמתית בשם ׳עבודת קודש׳ לפינוי החללים ואיתור הנעדרים וממצאים הפזורים בשטח בפיקוד אל״מ(מיל) יוסי כהן: ״מדובר במאמץ אדיר של צה״ל ומדינת ישראל בו מתחילת המלחמה אלפי אנשים מבצעים סריקות נרחבות ומופעלות יכולות מגוונות לאתר את כלל הנעדרים.בין השאר נרתמו למאמץ רשות הטבע והגנים שמפעילים כלבים יחד עם כוחות הסריקה שלנו,מאמץ משמעותי ואפקטיבי״.

הכלב ג'אנגו בבארי. קרדיט - רם פרוביזור

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה